Ny gaddning

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Ort
piteå
Hoj
Harley bygge
MikkE skrev:
2088378 Hmm, har fortfarande tankar på en till tattoo.. men jag stressar inte :p


gör den nu :tungan
skulle avråda dig från att göra på sommaren.
pga lättare infektionsrisk då. börjar på min nästa nu i veckan :)
 

odencrants

aeqvitas veritas
Gick med
26 Apr 2005
Ort
pennybridge
Hoj
gixxer 04
mhm några bilder
 

Bifogat

  • mage,bröst,hals.JPG
    mage,bröst,hals.JPG
    25.4 KB · Visningar: 1,114
  • arm.JPG
    arm.JPG
    19.1 KB · Visningar: 229
  • arm2.JPG
    arm2.JPG
    12.5 KB · Visningar: 161
  • rygg.JPG
    rygg.JPG
    27.2 KB · Visningar: 165
  • underarm.JPG
    underarm.JPG
    18.6 KB · Visningar: 140
  • arm1.JPG
    arm1.JPG
    21.6 KB · Visningar: 133

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Fy fan va läckert :yoparty
Har tänkt på en sak.. när man har sådär på en hel arm, har ni ett helt mönster ni gör över hela armen eller gör ni nån i taget sen ritar ihop dom? För om jag ska göra en så vill jag ju så klart kunna bygga vidare på den senare.
Å vart får man tag i alla coola gubbar å sånt ni har? är det era tatuerare som ritar dom eller?
 

odencrants

aeqvitas veritas
Gick med
26 Apr 2005
Ort
pennybridge
Hoj
gixxer 04
jens__E skrev:
2133989 Fy fan va läckert :yoparty
Har tänkt på en sak.. när man har sådär på en hel arm, har ni ett helt mönster ni gör över hela armen eller gör ni nån i taget sen ritar ihop dom? För om jag ska göra en så vill jag ju så klart kunna bygga vidare på den senare.
Å vart får man tag i alla coola gubbar å sånt ni har? är det era tatuerare som ritar dom eller?
jag har bara talat om för tatueraren vad jag ville ha sen får han fixa.
tala om att du vill bygga vidare så fixar han/hon det
(spelar ingen roll vad man har huvudsaken e ATT man har) :yoparty
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rocky skrev:
2134166 Schysst med totenkopf på bröstet, är du nazistsympatisör?
Snarare taturaren isånnafall efter som den fick fria händer. De e nog inte många som vet att de där e natzi märke dock..
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
prulle skrev:
2134226 Snarare taturaren isånnafall efter som den fick fria händer. De e nog inte många som vet att de där e natzi märke dock..


Nej säkert ingen som känner till det med all dokumentation som finns från den tiden det har väl undgått dom flesta. :rolleyes:

Ja hade min tatuerare grejat ett liknande märke med den betydelsen, utan min vetskap så hade han försatt sig i en sitts som han kommer få ångra länge.
 
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Rocky skrev:
2134249 Nej säkert ingen som känner till det med all dokumentation som finns från den tiden det har väl undgått dom flesta. :rolleyes:

Ja hade min tatuerare grejat ett liknande märke med den betydelsen, utan min vetskap så hade han försatt sig i en sitts som han kommer få ångra länge.

Det vet väl de flesta som läst något annat än fibban att det där är en natzi/SS symbol.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rocky skrev:
2134249 Nej säkert ingen som känner till det med all dokumentation som finns från den tiden det har väl undgått dom flesta. :rolleyes:

Ja hade min tatuerare grejat ett liknande märke med den betydelsen, utan min vetskap så hade han försatt sig i en sitts som han kommer få ångra länge.
Jag syftade mest på att vår kära skolaväsende inte informerar ett skit om den skiten utan mer eller midre säger, hittler va en elak pojke som lät judar sova i ungnar. Och om dom inte informerar om hur omfatande övergreppen och omänskligheten va så är det fler som inte tar avstånd till sånt pack.

Jag fick reda på vad de va för typ ett halvår sen på sh innan trode jag de va acab märke om jag ska va ärlig.

Nu ältar inte jag de mer utan lägger upp bilder på två polares tatueringar. Behöver jag säga vem som gick till en taturare med gott rykte och vem som gick till en polares farsa?
 

Bifogat

  • dannes tattoo.jpg
    dannes tattoo.jpg
    92.2 KB · Visningar: 212
  • tattoo4.jpg
    tattoo4.jpg
    57.8 KB · Visningar: 187
  • tattoo2.jpg
    tattoo2.jpg
    65.4 KB · Visningar: 232
Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
jens__E skrev:
2134299 vad står totenkopf för då?
tyckte det var en cool döskalle ja..

Totenkopf
Wikipedia


Totenkopf (ty. ’dödskalle’), även SS-Totenkopf Division, var en division inom Waffen-SS.

Totenkopf, dödskallen, gjorde inte sin debut som militärsymbol i Tyskland under Tredje Riket utan det var sedan tidigare en del av den tyska militära traditionen. De preussiska livgardena, Leib-Hussaren, hade en dödskalle som symbol när de grundades 1741 av Fredrik den store (1712-1786).

Schwarzes Korps, hertig Fredrik Vilhem av Braunschweigs (1771-1815) husarer, började 1809 använda svarta uniformer som utsmyckades med en dödskalle. Deras symboler skilde sig åt: den preussiska dödskallen saknade underkäke medan den i Braunschweig var höjd över benknotorna. Båda dessa typer användes under första världskriget av olika typer av specialförband som pansartrupper och sturmabteilungen (stormtrupper).

Under mellankrigstiden började en del av frikårerna (exempelvis Freikorps Brüssow och Rossbach) använda dödskallar som symbol. Stosstrupp Adolf Hitler (ur vilken SS utvecklades) tog 1923 dödskallen som symbol eftersom den kommit att symbolisera motstånd mot Weimarrepubliken och kommunismen. SS använde den preussiska varianten till 1934 då den fick ett nytt utseende som SS kom att använda ända fram till Tredje Rikets fall 1945.

SS-Totenkopfverbände
Wikipedia


SS-Totenkopfverbände (SS-TV) var en del av nazityska SS och hade till uppgift att övervaka och administrera Nazitysklands koncentrationsläger. SS-TV grundades 1936 av Theodor Eicke på order av Reichsführer-SS Heinrich Himmler.
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
okok då har man lärt sig mer idag också :)

en till liten fråga, vad står det på bröstet? och vad betyder det? :va
 

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
En liten YZF
jens__E skrev:
2134444 okok då har man lärt sig mer idag också :)

en till liten fråga, vad står det på bröstet? och vad betyder det? :va

Ser ut som det står "Aequitas Veritas" som betyder "rättvisa och sanning".
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top