Ny gaddning

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Slänger in en fråga angående tatuering här, går och funderar på att göra en tatuering med text som går från ena axeln till andra över ryggen. Men det jag fuderar över är om det är dumt att göra en tatuering nu till sommaren?
Men det dumma är att jag rycker in i lumpen sista juli, så till hösten/vinter lär man ju inte kunna göra nån :huvet

Hur är det med sol och bad när man tatuerat sig, hur länge ska man undvika att bada eller sola efter?

tack för svar :tummenupp
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
En fråga till...
Är det nån här som tatuerat sig i Gävle?
Vilken tatuerare rekomenderas i Gävle?


Har hört att en som ligger bredvid Tennstopet på nygatan ska vara bra :confused:
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Jag hade väll tänkt gjort nått snart och jag hade tänkt gått till han på Fallen Angel, har bara hört bra saker om han.
Fast alla är nog bra.. jag vill gå till en somär duktig att rita upp motiv. Jag vet själv inte hur den ksa se ut, utan jag vill att tatueraren ska rita upp en åt mig. Vilket dom borde kunna göra tycker jag.
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
*Hugo* skrev:
1347549 :) här är en bild på min nya gaddning.. :D


Kan man få se en bild på lite längre avstånd så man kan se hur den ser ut i perspektiv till resten av dig?

Det är bra att du gillar den,den ser helt ok ut! :)

Själv är jag inte vidare mkt för tribals, då det känns som att alla gjorde sånna ett tag..
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Här är min, inspirerad från Dusk till dawn, går från halsen till 5cm från handleden i denna stilen

IronMike skrev:
2033295 Ska ni ha allt de där krims kramset när ni är pensionärer ;)

www.plastikkirurggruppen.se

-dom tar bort era misstag, när ni inser dom

det är inte tufft. det är primitivt/arbetarklass wannabe se farlig ut...

:fatta!

bättre det än wannabe-överklass, va dig själv istället. Du kommer nog längst på det ;)
 

Bifogat

  • tatte.jpg
    tatte.jpg
    70.5 KB · Visningar: 230

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
vbg_snake skrev:
2177326 Här är min, inspirerad från Dusk till dawn, går från halsen till 5cm från handleden i denna stilen



bättre det än wannabe-överklass, va dig själv istället. Du kommer nog längst på det ;)

En jävla kass bild men det jag såg förbannat bra ut. Schysst med full-sleeve (eller nästan iaf :D )

Hägglund skrev:
2174501 Slänger in en fråga angående tatuering här, går och funderar på att göra en tatuering med text som går från ena axeln till andra över ryggen. Men det jag fuderar över är om det är dumt att göra en tatuering nu till sommaren?
Men det dumma är att jag rycker in i lumpen sista juli, så till hösten/vinter lär man ju inte kunna göra nån :huvet

Hur är det med sol och bad när man tatuerat sig, hur länge ska man undvika att bada eller sola efter?

tack för svar :tummenupp


Skippa det innan sommaren, inte kul att springa med t-shirt till inryckning. Ett tag sedan jag gjorde någon men en 6mån ska du nog helst ha för att färgen ska sätta sig.
Fundera över saken under värnplikten kanske.
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nån som har någon erfarenhet av http://www.sleepydragon.se/ i Sandviken.
Skulle behövt en tid nu närmsta veckan, har fått lite slantar över så nu lär det bli en gadd.
Ska ringa runt till de olika ställena i Gävle imorrn också hade jag tänkt.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
jens__E skrev:
2182519 Nån som har någon erfarenhet av http://www.sleepydragon.se/ i Sandviken.
Skulle behövt en tid nu närmsta veckan, har fått lite slantar över så nu lär det bli en gadd.
Ska ringa runt till de olika ställena i Gävle imorrn också hade jag tänkt.

Finns väl en som heter custom illusions i Gävle. Har sett en del bra grejer därifrån.

Edit: Sleepy dragon vet jag inget om.
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nu har jag bokat tid, fick en tid nästa torsdag hos Pee Wee vid tågstationen i Gävle.

Längtar som satan :hihi
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nu är den gjord.
Fick tid igår hos Sleepy Dragon i sandviken. Blev riktigt nöjd med den.
Här kommer två bilder precis efter jag tagit bort plasten och sköljt av den.
Jens_star_tattoo2.JPG
Jens_star_tattoo3.JPG


När jag ska på med salvan, ska jag ta bort all gammal då? För efter ett tag så får jag en vit "skorpa" av salva på själva tatueringen. Jag fuktar den bara lite och duttar med papper/handduk sen har jag på ny salva.
 

Fireblade-mange

me rätt att bre ostmackor
Gick med
20 Mar 2004
Ort
..................................................
Hoj
.....................................................
jens__E skrev:
2195737 Nu är den gjord.
Fick tid igår hos Sleepy Dragon i sandviken. Blev riktigt nöjd med den.
Här kommer två bilder precis efter jag tagit bort plasten och sköljt av den.
Jens_star_tattoo2.JPG
Jens_star_tattoo3.JPG


När jag ska på med salvan, ska jag ta bort all gammal då? För efter ett tag så får jag en vit "skorpa" av salva på själva tatueringen. Jag fuktar den bara lite och duttar med papper/handduk sen har jag på ny salva.

om du just tagit av plasten så ska du tvätta tattoo:n noga med mycke vatten så de blir så rent de kan..sen smörj in med bephanthen el helosan..sen plasta in den igen iallafall över natten..
sen imorn samma sak..fast du kan skippa plasten.
nice tattoo iaf :tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
din tatuering är #1 inte rentvättad efter du har tagit bort plasten, ser inte ut så af. Ser ut som du fortf har rätt mycket sårvätska som kommer ur den.. Hur lång tid hade du på plasten? alla säger olika, men ju längre ju bättre...

Nej du skall inte ta av gammal salva, se till att ha ett TUNNT lager. det skall inte smetas på skitmycket, bara ett tunt lager. Det kommer att bli vitt i början för såret suger till sig vätskan i helosansalvan, kvar blir en fet smörja, låt allt vara där, smeta på 4-5 gånger / dag. inte för mycket, men inte för lite..

Jag hade problem att smeta in min arm, från halsen till underarmen fyllde jag, en tribe. tog mig seriöst 10 minuter att bara smörja in skiten. Ha en stor tröja som inte skrapar bort salvan. snyggt annars
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Tackar så mycket.
Hade plasten på ungefär i 5 timmar, vart rekomenderad av tatueraren att plaste nästan skulle av så fort som möjligt och att man skulle börja smörja in den så fort som möjligt.
Jag sov med en t-shirt på mig inatt istället för plast. Tror jag fortsätter med det.
Hur ofta ska jag tvätta den? Brukar skölja av den varannan/vartredje gång jag smörjer in den. Det kanske räcker med å bara skölja av den på morgonen :va
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
jens__E skrev:
2195842 Det kanske räcker med å bara skölja av den på morgonen :va

Tvål och vatten. Gör den ordentligt ren och sen badda torrt. Smörj in.

Angående smörjan så kan jag inte annat än rekommendera bepanthen, med reservation för stavningen. Det är SJUKT mycket bättre än Helosan om du frågar mig. Sist jag kladdade på armen så läkte det mycket snabbare/bättre än när jag körde Helosan. Klart värt att testa. :)
 
Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Plåtniklas skrev:
2195908 Japp. :tummenupp

Bepanthen 30g 39,50:-

Kolla så du tål Bepanthen först, innehåller det inte samma som ibumetin? dvs antiimflamatoriskt. Jag tål inte det för min astma, tål inte acetylsalisylsyra (finns i treo) så passa dig så du inte dör ;)

Jag tvättade min arm först innan jag fick skorpa. när skorpan kommer (på stora fyllningar kommer alltid en stor skorpa) skall du INTE tvätta den, då kommer skorpan bli blöt och lostna, oh din tatuering kommer se ut som en grå/blå kludd =)
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Då kanske jag skulle passa mig för den salvan då jag har ganska svår astma.
Hur fort kommer skorpan? Det ser ut å vara en om man tittar på det vita som blir på den efter salvan. Kan den komma på bara en dag :va
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
vbg_snake skrev:
2177326 Här är min, inspirerad från Dusk till dawn, går från halsen till 5cm från handleden i denna stilen



bättre det än wannabe-överklass, va dig själv istället. Du kommer nog längst på det ;)
Vill gärna se en bättre bild på den :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top