Ny gaddning

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Min nya...sitter på revbenen, vänster sida...

"If you don´t live for something you´ll die for nothing"
 

Bifogat

  • revben.jpg
    revben.jpg
    46.1 KB · Visningar: 481

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Ser bra ut det där Emmi! :tummenupp

Jag tycker det vart lite svårt å se vad som stog med tanke på alla krussiduller runt om. Men det kan ha å göra med kortet de också.

Vem gjorde den?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jens_E: Yes, jag vill inte att det ska vara lättläst. Om man anstränger sig ska man kunna se vad det står men inte vid första anblick. Det var Greg på Fischer Tattoo Studio i Tidaholm som gjorde den, en polsk duktig kille.

vwmartin: Yes, texten är tagen från deras låt Live for this.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bepanten. Tveklöst bättre än Helosan och allt annat folk kör med. Kör med det och kommer aldrig byta.

Instämmer, den är mycket bra :tummenupp

. Det var Greg på Fischer Tattoo Studio i Tidaholm som gjorde den, en polsk duktig kille.

Har han någon hemsida?. Vad gick det på? Vill låta göra min tredje av samma som gjorde min senaste men är osäker på när han kommer tillbaka till sverige så ha en i reserv är alltid bra
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Coolt :tummenupp men aj vad det måste gjort ont?? Snyggt var det iallafall :)

Tackar!
Nej, jag tyckte inte det gjorde så ont, mest obehagligt för hela revbenen skakade... Fast jag har inte tyckte någon av mina tatueringar har gjort direkt ont.

2fast4hjo: maxgreg@wp.eu är hans mailadress och 0704-066822 är hans nummer (pratar bara engelska). Han har ingen hemsida.
Jag betalade 1500 kr och det tog ca 1,5-2 timmar.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Den där var snygg. Något liknande som jag ska köra men jag ska ha med färg också. Ska sätta igång med konturer den 16'nde som det lät, börjar bli pirrig redan nu ;)


Tack tack. Ska du ha flera färger eller bara rött i flammorna?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tack tack. Ska du ha flera färger eller bara rött i flammorna?

Ja, det blir mer färg än bara i flammorna, vet dock inte riktigt vilken färg som draken ska ha, blå-ish eller nått. Också ska jag ju ha koi och blommor och tjofräs ;). Ska bli kul att se när han börjat rita nu i veckan och se vad det blir.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Var och fixade vänsterarmen den tionde juli. Tyvärr har jag bara mobilkameran :huvet Före och efterbilder följer.

Lite biomech inspirerat och jag är kanonnöjd med resultatet :tummenupp
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
vad kör ni med för salva förresten? jag blev rekommenderad Repair, och hittade bara en på apoteket, Locobase, rätt?

helosan är väl den billigaste som funkar provat specialsalvorna dom säljer också men återgått till helosan . erik på buzzstop 28 som gaddat båda armarna o överkroppen tipsade om att låta inplastningen sitta över natten,sårvattnet har gett sig då och de blir inga tjocka skorpor alls
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
helosan är väl den billigaste som funkar provat specialsalvorna dom säljer också men återgått till helosan . erik på buzzstop 28 som gaddat båda armarna o överkroppen tipsade om att låta inplastningen sitta över natten,sårvattnet har gett sig då och de blir inga tjocka skorpor alls

Jag har alltid fått rådet att plasten skall sitta på i 10-12 timmar innan man tar bort den. Har aldrig provat att ta av den tidigare. Aldrig haft jobbiga skorpor heller :tummenupp Kliar gör det aldrig på mig heller (än iaf :gnissla ), men det kanske inte beror på att jag låter plasten sitta.

Själv så varvar jag med bephanten och helosan. Eftersom helosanen går in betydligt fortare så använder jag den när jag är hemma. Bephanten lägger sig som en skyddande fuktig hinna, så den är perfekt när man jobbar eller är iväg där det inte passar sig att man smörjer stup i kvarten.
 

MikkE

Guest
Najs som fan för fan!

Jag har alltid fått rådet att plasten skall sitta på i 10-12 timmar innan man tar bort den. Har aldrig provat att ta av den tidigare. Aldrig haft jobbiga skorpor heller :tummenupp Kliar gör det aldrig på mig heller (än iaf :gnissla ), men det kanske inte beror på att jag låter plasten sitta.

Äh, jag hade kvar plasten tills jag kom hem. Sedan gick jag runt och lufta mig. Kommer ju ut massa vätska så torr blir huden inte iaf. På kvällen duschade jag av mig och färgat slem och vätska försvann. Sedan hade jag bara plast på tatueringen under första och andra natten när jag skulle sova. Sedan var det inga problem =)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top