Ny gaddning

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Kommer bli kanon det där hinkas!
Blir det en helsleeve eller?

Jepp, vi skulle köra ända ner igår men tiden tog slut. Så det blir en ny bokning för underarmen också ska vi samtidigt gå över tribalen med vitfärg för att få den så svag som möjligt inför coverup'en på den. Sittningen efter det blir det väl att köra lite gråskala i vattnet och i vinden, sedan får vi väl se vad det blir efter det.
Det blev ett par långa arbetsdagar åt honom, han satt till 03:00 två dagar i rad och ritade, dagen innan vi körde satt han till 03:00 och klev sedan upp 06:00 och fortsatte att arbeta, 10:15 ritade vi på frihand direkt på mig och 15:15 ungefär körde vi igång med nålarna och efter 6h så var det klart.
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
Heter han ove? Min drake heter Brynolf, döpte han efter vem som hade namnsdag igår, brynolf betyder tydligen krigare eller något liknande ;).

Jajjebox! Måste ju döpa lillgrabben.
Tydligen finns det ingen exakt beskrivning för vad namnet betyder men vissa kopplar det till oro eller fruktan....funkar för mig. :yoparty

"När ove stirrar står blixten stilla"
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
mina nyaste
 

Bifogat

  • vader (Small).jpg
    vader (Small).jpg
    80.3 KB · Visningar: 109

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
ryggen oxå då
 

Bifogat

  • mexico björns 120 (Small).jpg
    mexico björns 120 (Small).jpg
    51.7 KB · Visningar: 461

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Snygga!
Var in och bokade tid till min fisk, vattnet och lite annat idag, blir en dubbelsittning igen den 11'fte. Dagny och Helny har namnsdag då, så då ska fisken få heta Helny tror jag. Helny och Brynolf ;)


vart går du?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar

Alternativeart i Sveg. www.alternativeart.se riktigt duktig och jävligt trevlig. Trodde mina konturer skulle bli alldeles taggiga så mycket som han skämmtar så man ligger där och skrattar ;). Studion har funnits i ett år lite drygt och det är Härjedalens första tatueringsstudio, väntetiden är inte jättelång men det verkar som han får mer och mer jobb hela tiden. Riktigt duktig är han, inte bara på en sak utan allting han ger sig på blir grymt bra.
Min fullsleeve sade han att det var den tatuering han förberett sig mest på genom sin tid som egen studio och lärling lite varstans, låter ju lovande att han tycker det är ett roligt projekt och lägger ner så mycket tid på det ;)
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Nu har jag bokat tid för min andra sittning, blev måndagen den 27e, problemet är bar att på tisdagen ska jag åka bana hela dagen med hojen, tänkte bara så att det inte är nån fara, att det skaver mot skinnstället å skit? :confused:
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu har jag bokat tid för min andra sittning, blev måndagen den 27e, problemet är bar att på tisdagen ska jag åka bana hela dagen med hojen, tänkte bara så att det inte är nån fara, att det skaver mot skinnstället å skit? :confused:

Jag hade nog inte kört. När jag tatuerade mig sist väntade jag nästan två veckor innan jag drog på skinnstället men ändå så skavde det av all sårskorpa. Nu sitter den gadden visserligen på handleden där stället är rätt tajt men ändå.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jag skulle garanterat INTE köra bana nytatuerad. Det kan liksom inte vara bra nånstans. Nej. Nej säger vi till det.

:)
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Har bara en, lär bli utbyggnad och andra tatts :gnissla
Den har tappat formen lite efter ett år på Sats :rolleyes:
 

Bifogat

  • DSC02801.jpg
    DSC02801.jpg
    48.5 KB · Visningar: 116

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nu har jag bokat tid för min andra sittning, blev måndagen den 27e, problemet är bar att på tisdagen ska jag åka bana hela dagen med hojen, tänkte bara så att det inte är nån fara, att det skaver mot skinnstället å skit? :confused:

Skulle inte råda dig att köra bana dagen efter!
Försök få en senare tid hos tatueraren eller skit i å kör på bana!
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Min gaddningar/piercingar igenom åren..

bildO2_9727.jpg
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
surt sa räven... bankörningen är igenom firman där jag köpte hojen, så det är ju en one-time sak... flyttar jag tiden för tatueringen så blir det runt 2månader fram i tiden, vilket suger hästpung... kan man inte linda lätt med nån gasbinda eller dylikt, och ha en jävla massa salva under? det rör sig om 5-6timmar :confused:
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
surt sa räven... bankörningen är igenom firman där jag köpte hojen, så det är ju en one-time sak... flyttar jag tiden för tatueringen så blir det runt 2månader fram i tiden, vilket suger hästpung... kan man inte linda lätt med nån gasbinda eller dylikt, och ha en jävla massa salva under? det rör sig om 5-6timmar :confused:

Kan ju inte säga mer än att jag INTE skulle åka bana. Du får helt enkelt välja. Bankörning, bankörning med tatuering (Inklusive risk för strul/merjobb/osv) eller tatuering. Jag lovar dig att när den väl sitter där kommer du inte ens fundera på att kränga på dig skinnstället. Man är tämligen öm. :näsblod
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Kan ju inte säga mer än att jag INTE skulle åka bana. Du får helt enkelt välja. Bankörning, bankörning med tatuering (Inklusive risk för strul/merjobb/osv) eller tatuering. Jag lovar dig att när den väl sitter där kommer du inte ens fundera på att kränga på dig skinnstället. Man är tämligen öm. :näsblod

jo jag vet, det ömmar ju en del... denna sittning ska vi börja på insidan också... pung-ove! blir nog inget åka då.. :gnissla
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fick veta av min tatuerare när jag gjorde draken att man ska aldrig göra en drake så att man kan se hela dess längd. Tydligen så är det japanskt sägen att om man ser en drake i dess fulla längd så kommer man inom kort att dö.

Men om det råkar vara en kinesisk drake då? :va
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
lyfter lite, andra sittningen, bara en kvar om jag har tur, insidan... :yoparty
 

Bifogat

  • DSC01443.jpg
    DSC01443.jpg
    119.9 KB · Visningar: 127
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top