Ny gaddning

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Känns som det finns lika många skolor angående "plasten" som det finns tatuerare. Personligen tar jag bort skiten direkt när jag kommer hem, tvättar noga av med oparfymerad två och smörjer in. Funkar strålande.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Känns som det finns lika många skolor angående "plasten" som det finns tatuerare. Personligen tar jag bort skiten direkt när jag kommer hem, tvättar noga av med oparfymerad två och smörjer in. Funkar strålande.

Sist jag tatuerade mig fick jag sånt plåster på burk. En typ av plastspray som man sprayade på och som satt kvar ett par dagar. Funkade kanon, ingen vätskebildning, ingen sårskorpa, inget. Annars så tror jag man bör ha kvar den ett par timmar minst - lite beroende på var gadden sitter - så huden hinner läka ihop någorlunda utan att påverkas av vår smutsiga luft.
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
Ja efter 3,5h så var man äntligen klar med sin första gaddning.

Intryck:

Smärta: japp det gjorde ont, just under gränsen för att säga "Aj!"
Jobbigt att sitta still: näe inte direkt, skön stol och tankarna på annat håll gjorde att man klarade sig bra.
Nöjd med resultatet: jovars, jag gillar den mer och mer, inte precis det motiv jag tänkte på men absolut ett som jag kan vara nöjd över. (tror jag ska döpa honom till Ove) :yoparty

Har jag blivit hooked på tatuering? Näe inte direkt, vet inte om det kanske ändras med tiden men just nu känns det inte alls som att jag kommer att göra en till gaddning.


Fundering:
Fick rådet att smörja in morgon och kväll, inget mer....knasigt?
Har kört med benpathen nu på morgonen och tycker den är nästan för trögflytande för att det inte ska kännas som att den eventuella sårskorpan kommer att ryka när man smörjer in den, är det någon fara tro?

DSC00287.JPG
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7

Fick rådet att smörja in morgon och kväll, inget mer....knasigt?
Har kört med benpathen nu på morgonen och tycker den är nästan för trögflytande för att det inte ska kännas som att den eventuella sårskorpan kommer att ryka när man smörjer in den, är det någon fara tro?

View attachment 202787

Jag har alltid smort när det börjat spänna i tatueringen och det är bra mycket mer, i början, än två gånger om dagen. Angående Bepanthenet så ÄR det så. Det är ingen fara. Bara bita ihop och smeta. :crash
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
näe, jag hade mailat killen som skulle gadda mig där jag beskrivit hur jag hade tänkt att den skulle se ut men hade ändå gett honom ganska fria tyglar i allmänhet. Så när jag fick se skissen när jag kom dit så kanske inte det var precis som jag hade tänkt men tyckte ändå det var ett bra motiv så jag körde på det ändå.

Får jag ångest över att INTE ha gjort det motivet för jag väl sätta mig i stolen igen om så vore fallet.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Skötsel.

Jag har alltid smort när det börjat spänna i tatueringen och det är bra mycket mer, i början, än två gånger om dagen. Angående Bepanthenet så ÄR det så. Det är ingen fara. Bara bita ihop och smeta. :crash

Fick rådet att smörja varannan timme av båda mina tatuerare, har inte varit några som helst problem, har läkt fort med bra resultat. :)

Fick också rådet att INTE använda för mycket vad avser Bepanthen så hellre lite än för mycket och smörja oftare.

Plasten fick vara på ca tio timmar, eller tills den började "ramla av", :ajjabajja att börja pilla. Använde engångshandskar för att i största mån undvika att få infektion samt rengjorde med Lactacyd flytande tvål och vatten.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Snart är det dags för mig att sitta i stolen igen, jättekul! Kikade lite på skissen som han håller på och ritar upp, kommer bli riktigt schysst. Lät som vi skulle köra ALLA konturer på torsdag, skulle väl ta ca 8h trodde han. Förmiddagen ska vigas åt att rita på mig och sedan efter lunch någongång kör vi igång med nålarna! Jippie!
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07

Fundering:
Fick rådet att smörja in morgon och kväll, inget mer....knasigt?
Har kört med benpathen nu på morgonen och tycker den är nästan för trögflytande för att det inte ska kännas som att den eventuella sårskorpan kommer att ryka när man smörjer in den, är det någon fara tro?
View attachment 202787

Till gaddning 2,3,4...osv. så kan du skölja benpathentuben under varmvatten innan, så kommer det att gå lättare att smörja. :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Var in i förmiddags hos min tatuerare och kikade lite. Han hade suttit och ritat till 02:00 inatt och jävlar vad grym den kommer bli! Kan inte beskriva hur snygg den kommer bli alltså. Han visade lite på en lös skyltdocksarm hur han hade tänkt sig och det är exakt så som jag hade tänkt mig också. Fan vad jag ser fram emot imorgon nu!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Sådär nu är jag äntligen tillbaks. Vi började rita kl 10:15 imorse, kl 15:10 började vi tatuera och klockan 21:15 ungefär plastade vi in mig. Vi trodde vi skulle hinna underarmen också men det gick sig inte. Så det blir till att boka en ny sittning om ca 2 veckor eller nått.
Fy fan i helvete vad ont det gjorde när han körde runt armen och bak på triceps andra gången för att tjocka på konturerna, trodde verkligen jag skulle dö ett tag där.
 

Bifogat

  • IMG_2790.JPG
    IMG_2790.JPG
    96.5 KB · Visningar: 29,093
  • IMG_2777.JPG
    IMG_2777.JPG
    85.6 KB · Visningar: 17,546
  • IMG_2788.JPG
    IMG_2788.JPG
    104 KB · Visningar: 17,159
  • IMG_2789.JPG
    IMG_2789.JPG
    108.7 KB · Visningar: 18,086

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det var en rolig känsla att köra på armbågen. Hela tiden satt han och frågade: Gör det ont nu då? Nu då? Men nu måste det väl göra ont IAF?
Visst kändes det att han körde men tyckte inte det gjorde lika ont som innsidan biceps och på triceps andra vändan, men herrejösses vad svullen armbågen blev. Kan knappt räta ut armen nu, ska blir spännande att se den klar.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Fundering:
Fick rådet att smörja in morgon och kväll, inget mer....knasigt?
Har kört med benpathen nu på morgonen och tycker den är nästan för trögflytande för att det inte ska kännas som att den eventuella sårskorpan kommer att ryka när man smörjer in den, är det någon fara tro?

View attachment 202787

Jag fick rådet att smörja in bra mycket oftare än 2 ggr om dagen iaf. Runt 10 ggr/dag har jag för mig han sa. Smörjde in typ varannan timma med ett tunnt lager bepanthen. Fick inga direkta sårskorpor heller att tala om. Kanske var overkill att smörja in så ofta men jag tror knappast det kan göra något skada heller.
 

wolverine_81

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
I din bakficka
Hoj
f.d BMW F800S
Nu när jag smorde den så blev det fler än 2ggr/dag. Jag smorde när det stramade lite i huden. Sen en gång innan det var dags för att gnugga kudde och en på morgonen.

Sen efter par dagar gick jag ner till 3ggr/dag och det gick finfint, fick inte många såskorpor heller (har iofs inget att jämföra med) men nu är Ove snygg och het :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top