Ny gaddning

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hjälp mig någon snäll själ! Nu har jag kollat igeom denna tråd, tog typ 2 timmar, skulle kolla om det fanns någon som svarat på samma fråga tidigare, men nej!
Jag har en gaddning, c:a 10 år gammal, föreställande en duva i solnedgång ca 10*5 cm, skitful i mina ögon idag iallafall. Men min fråga är kan en tatuerare göra en coverup på befintlig gaddning eller lär man göra en laserbehandling, kan ju tillägga att den är lite "old-school" men färg o så!!
// Milla genom Fox Racing

Gå till en tatuerare och fråga?
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Hjälp mig någon snäll själ! Nu har jag kollat igeom denna tråd, tog typ 2 timmar, skulle kolla om det fanns någon som svarat på samma fråga tidigare, men nej!
Jag har en gaddning, c:a 10 år gammal, föreställande en duva i solnedgång ca 10*5 cm, skitful i mina ögon idag iallafall. Men min fråga är kan en tatuerare göra en coverup på befintlig gaddning eller lär man göra en laserbehandling, kan ju tillägga att den är lite "old-school" men färg o så!!
// Milla genom Fox Racing

Jag har själv inte gjort en coverup men har kompisar som har gjort det och deras blev iaf riktigt bra!

Det bästa är om du går till en tatuerare så att han får se den, då kan han berätta vad som krävs för att göra en coverup på just din tatuering.
(jag har för mig att det beror på hur mycket svart och mörka färger du har)

Lycka till... :)
 

Dominator-Rocks

Guest
Hjälp mig någon snäll själ! Nu har jag kollat igeom denna tråd, tog typ 2 timmar, skulle kolla om det fanns någon som svarat på samma fråga tidigare, men nej!
Jag har en gaddning, c:a 10 år gammal, föreställande en duva i solnedgång ca 10*5 cm, skitful i mina ögon idag iallafall. Men min fråga är kan en tatuerare göra en coverup på befintlig gaddning eller lär man göra en laserbehandling, kan ju tillägga att den är lite "old-school" men färg o så!!
// Milla genom Fox Racing



Ha ha :rofl ha ha :hoppskrat :D :dummer :7peta


Edit: Såg nu att det var Milla som hade den då är det lite mer förståligt.... Jag trodde den satt på en karl.
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Ha ha :rofl ha ha :hoppskrat :D :dummer :7peta


Edit: Såg nu att det var Milla som hade den då är det lite mer förståligt.... Jag trodde den satt på en karl.


Du kanske slutar skratta när du får höra att det var min första gaddning och jag var tjugo o tack vare att jag inte blev nöjd så har det livt min enda men svara gärna på min fråga:tuttar
 

Dominator-Rocks

Guest
Du kanske slutar skratta när du får höra att det var min första gaddning och jag var tjugo o tack vare att jag inte blev nöjd så har det livt min enda men svara gärna på min fråga:tuttar


Jag har ingen alls så jag har nog egentligen ingen rätt å garva åt andras... jag så bara tatueringen framför mig på en snubbe och då skrattade jag gott!

Vet en polare som gjorde en cover..... kollade man noga så såg man skuggorna ....... gadden han täckte över var hel svart.

Hoppa in hos en tatuerare så kan dem nog hjälpa dig med ett schystare motiv som täcker hyggligt!

Men som sagt jag har ingen kunskap i ämnet!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Du kanske slutar skratta när du får höra att det var min första gaddning och jag var tjugo o tack vare att jag inte blev nöjd så har det livt min enda men svara gärna på min fråga:tuttar

IOM att den säkert har blivit ganska blekt med åren så är det nog inga som hellst problem att köra en cover på den. Om du kollar tillbaka lite så ser du att jag håller på med en coverup och den jag täcker över är en tribal som skulle vara svart men är mer blå/svart.
Men som sagt, kolla med någon tatuerare, om du kikar in i galleriet på www.alternativeart.se så syns det där några coverups dom har gjort.
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
IOM att den säkert har blivit ganska blekt med åren så är det nog inga som hellst problem att köra en cover på den. Om du kollar tillbaka lite så ser du att jag håller på med en coverup och den jag täcker över är en tribal som skulle vara svart men är mer blå/svart.
Men som sagt, kolla med någon tatuerare, om du kikar in i galleriet på www.alternativeart.se så syns det där några coverups dom har gjort.

Tack så mkt, jag har funderat myck på vad jag vill ha därav har jag inte gått till ngn tatuerare än, pga oxså att den har färg så har jag dissat många olika gaddningar då dom inte har funkat enligt mig, men ja ska gå till en tatuerare o fråga. Men tror ni att om jag går till han som gjort den o ber om en coverup att han tar illa vid sig?? :va :tuttar
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tack så mkt, jag har funderat myck på vad jag vill ha därav har jag inte gått till ngn tatuerare än, pga oxså att den har färg så har jag dissat många olika gaddningar då dom inte har funkat enligt mig, men ja ska gå till en tatuerare o fråga. Men tror ni att om jag går till han som gjort den o ber om en coverup att han tar illa vid sig?? :va :tuttar

Neh det tror jag inte. Han förstår nog säkert varför du gör det, det kanske inte är ett av de verk han är som mest nöjd med heller ;)
Men fråga honom vad han tror om en coverup på den där. Har du funderat ut något motiv eller tema?
 

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Neh det tror jag inte. Han förstår nog säkert varför du gör det, det kanske inte är ett av de verk han är som mest nöjd med heller ;)
Men fråga honom vad han tror om en coverup på den där. Har du funderat ut något motiv eller tema?


Det kanske är töntigt men i mina ögon skithäftigt, det finns gaddningar som ser ut som stenar med lite tribemönster som slingrar sig ut men jag tänkte mig en variant av det, en sten i mitten i rött så det ser ut som ett öga och lite som en klätterros stjälkar som slingrar sig. Jag kan ju nämna att duvan sitter på högra höften och slinger stjälkarna skall slingra sig längs med sidan, uppåt revbenen och neråt på låret. Jag har tyvärr ingen bild på den då det sitter i mitt huvud o jag kan inte rita. Jag vte bara hur jag vill att den ska se ut....:tuttar
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Hjälp mig någon snäll själ! Nu har jag kollat igeom denna tråd, tog typ 2 timmar, skulle kolla om det fanns någon som svarat på samma fråga tidigare, men nej!
Jag har en gaddning, c:a 10 år gammal, föreställande en duva i solnedgång ca 10*5 cm, skitful i mina ögon idag iallafall. Men min fråga är kan en tatuerare göra en coverup på befintlig gaddning eller lär man göra en laserbehandling, kan ju tillägga att den är lite "old-school" men färg o så!!
// Milla genom Fox Racing


Vill bara klarlägga att den Milla INTE är jag! :)
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Jag är grymt sugen på att sätta en go en på armen.
Det ska stå " 87 " , men jag tror det blir lite fantasilöst/tråkigt med bara siffrorna, så man kanske skulel flätat in de på nått sätt? kanske en tribal grej igenom/runt om? :gnissla Om nån har en bild på något liknande där dem mixat ihop en tribal med siffror så visa gärna! :)

Och vet ngn vad det skulle kosta UNGEFÄR att få det på armen, vi säger att de blir 10x10 cm stort? =)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är grymt sugen på att sätta en go en på armen.
Det ska stå " 87 " , men jag tror det blir lite fantasilöst/tråkigt med bara siffrorna, så man kanske skulel flätat in de på nått sätt? kanske en tribal grej igenom/runt om? :gnissla Om nån har en bild på något liknande där dem mixat ihop en tribal med siffror så visa gärna! :)

Och vet ngn vad det skulle kosta UNGEFÄR att få det på armen, vi säger att de blir 10x10 cm stort? =)

Tänkt på att många tal har ett symboliskt värde. Just 87 har nog inte det men man folk kanske undrar ändå.

Några exempel. Alla exempel på symboler ur Nynazismen. De har säkert en massa fler och jag har aldrig varit någon expert i ämnet.
88 = Heil Adolf
21 = 2 i Malexander 1 i "var han nu dog" (Poliser alltså)
18 = Combat 18
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Tänkt på att många tal har ett symboliskt värde. Just 87 har nog inte det men man folk kanske undrar ändå.

Några exempel. Alla exempel på symboler ur Nynazismen. De har säkert en massa fler och jag har aldrig varit någon expert i ämnet.
88 = Heil Adolf
21 = 2 i Malexander 1 i "var han nu dog" (Poliser alltså)
18 = Combat 18

Hehe, juste, det har jag inte tänkt på..

Lustigt om jag nu skulle sätta 87 och det visade sig var en pride-festivals-symbol lr liknande :tungan

Men om man har ett litet bindestreck före då? -87 ? eller helt enkelt 1987 ..
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hehe, juste, det har jag inte tänkt på..

Lustigt om jag nu skulle sätta 87 och det visade sig var en pride-festivals-symbol lr liknande :tungan

Men om man har ett litet bindestreck före då? -87 ? eller helt enkelt 1987 ..

Ja det kan man göra men var inte -87 en rikigt skit år? Eller du kanske syftar på att M3 E30 kom ut till försäljning?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag är grymt sugen på att sätta en go en på armen.
Det ska stå " 87 " , men jag tror det blir lite fantasilöst/tråkigt med bara siffrorna, så man kanske skulel flätat in de på nått sätt? kanske en tribal grej igenom/runt om? :gnissla Om nån har en bild på något liknande där dem mixat ihop en tribal med siffror så visa gärna! :)

Och vet ngn vad det skulle kosta UNGEFÄR att få det på armen, vi säger att de blir 10x10 cm stort? =)

Det är svårt att sitta och gissa på priset på en tatuering, men en sittning... Kanske 1500-2000:- eller nått?
 

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
lägger väl ut två bilder på min halv-sleeve.
1.jpg

2.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top