Ny gaddning

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vem ska du gå till? Jag gjorde mina allra första gaddar på Evil eye hos fredde. Han är duktig tycker jag. Ingen one of a kind. Men bra på lite flippade grejjer och oldschool. även så bra med färg.

Magnus. Ska bara utöka min trampstamp med lite vita och råsablommor, vi får se hur skissen ser ut när det väl e dags. Ere inge bra så vänder jag i dörren...
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Magnus. Ska bara utöka min trampstamp med lite vita och råsablommor, vi får se hur skissen ser ut när det väl e dags. Ere inge bra så vänder jag i dörren...


Magnus .. hmm är de tjocka killen som kör mycket japanskt?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Inte en aning, men han blev glad när jag visade vad jag vill ha tatuerat, det blir detaljrikt samt ovanligt, något han verkade tycka om!

Hehe, allright. Det blir nog bra, de flesta jag känner till från evil eye är iaf bra, och det är en bra studio. Nu har jag iförsig inte gått dit på ett par år men mig veterligen har ingenting förändrats.
Jag kör också väldigt väldigt mycket detaljer. Det är skoj men tar en jäklarns massa tid och kostar kosing :/ . Men de blir ju fint i slutändan det är de viktigaste.

Lycka till!
(och skulle du mot förmodan inte vara nöjd med EYT så har jag en rad andra studios och tattuere jag kan rekomendera.)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Hehe, allright. Det blir nog bra, de flesta jag känner till från evil eye är iaf bra, och det är en bra studio. Nu har jag iförsig inte gått dit på ett par år men mig veterligen har ingenting förändrats.
Jag kör också väldigt väldigt mycket detaljer. Det är skoj men tar en jäklarns massa tid och kostar kosing :/ . Men de blir ju fint i slutändan det är de viktigaste.

Lycka till!
(och skulle du mot förmodan inte vara nöjd med EYT så har jag en rad andra studios och tattuere jag kan rekomendera.)

Hör av mig i så fall!
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Snabb fråga, ska gadda mig snart och bad han som ska göra det att skicka lite tatueringar han gjort. Hur tycker ni det ser ut? Kan han göra min gaddning som ser ut såhär:
nirvana_in_utero_front.jpg


Såhär ser det han gjort tidigare ut
tattoo47.jpg

tattoo48.jpg

tattoo49.jpg


Är ju lite nojig när det är första gången och vill verkligen att det ska bli bra
 
Last edited:

Therése_L

Guest
Gå till den tattuerare du vill ska gadda dig och be han/hon att skissa upp det du vill ha. Det är enklare för bägge parterna.

Men det är inte alla tatuerare som gör det, jag har pratat med ett par stycken som inte gör det pga att det tar för mycket tid från tatuerandet att sitta och skissa.

Det bästa är nog att ha med sig en färdig bild, och då vet man oxå att man verkligen är nöjd med den och får den som man vill, det är ju inte alltid tatueraren gör det precis som man vill ha det och då ska det skissas om och det kanske inte blir perfekt på andra eller tredje försöket heller..

Jag har alltid skissat själv tills jag är nöjd, sen lämnat in den färdiga bilden. :tummenupp

Snabb fråga, ska gadda mig snart och bad han som ska göra det att skicka lite tatueringar han gjort. Hur tycker ni det ser ut? Kan han göra min gaddning som ser ut såhär:
Är ju lite nojig när det är första gången och vill verkligen att det ska bli bra

Man vill ju att alla ska bli bra! :tungan

Men det där såg ju bra ut, det klarar han säkert. Har du visat bilden för honom? Vet han med sig att den inte är nåt han tror att han kan göra bra så säger han det. Om han är seriös vill säga. :gnissla
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Man vill ju att alla ska bli bra! :tungan

Men det där såg ju bra ut, det klarar han säkert. Har du visat bilden för honom? Vet han med sig att den inte är nåt han tror att han kan göra bra så säger han det. Om han är seriös vill säga. :gnissla

Jo, har visat bilden men fick bara ett snabbt svar att jag skulle ringa nästa vecka pga att han var skadad.
Saken är den att det inte är på en studio, utan han är hobbytatuerare. Verkar dock väldigt seriös och har flera kompisar som blivit tatuerade av honom, och deras ser riktigt bra ut.
Anledningen är att jag inte har pengarna att gå till en studio och punga ut 6000.
Har bestämt mig för att om den här killen tar över 3000 så går jag till studion istället.
Men ska prata med honom nästa vecka och fråga lite hur han tror sig klara av det.
Tack för svaret iaf, gjorde mig lite lugnare:)
 

Therése_L

Guest
Jo, har visat bilden men fick bara ett snabbt svar att jag skulle ringa nästa vecka pga att han var skadad.
Saken är den att det inte är på en studio, utan han är hobbytatuerare. Verkar dock väldigt seriös och har flera kompisar som blivit tatuerade av honom, och deras ser riktigt bra ut.
Anledningen är att jag inte har pengarna att gå till en studio och punga ut 6000.
Har bestämt mig för att om den här killen tar över 3000 så går jag till studion istället.
Men ska prata med honom nästa vecka och fråga lite hur han tror sig klara av det.
Tack för svaret iaf, gjorde mig lite lugnare:)

Det låter tråkigt och präktigt, men oftast får man ju vad man betalar för. Men om den här killen är billigare för att han inte har studio kan det ju vara skillnad.
Jag bara funderar på hur han löser det hygieniska om han inte har studio?
För inget pengasparande i världen gör det värt at tatueras "hemma på soffan", hur duktig killen än är.
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Snabb fråga, ska gadda mig snart och bad han som ska göra det att skicka lite tatueringar han gjort. Hur tycker ni det ser ut? Kan han göra min gaddning som ser ut såhär:
nirvana_in_utero_front.jpg


Såhär ser det han gjort tidigare ut
tattoo47.jpg

tattoo48.jpg

tattoo49.jpg


Är ju lite nojig när det är första gången och vill verkligen att det ska bli bra

Kattungen och "Pinupan" hade avskräckt mig att gå till honom, tycker fan dom var fruktansvärda! Även om det är befintliga bilder och önskemål han använt så är dom ju helt skumma i proportionerna. Men det är ju upp till dig vilka krav du har på den som skall gadda dig.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kattungen och "Pinupan" hade avskräckt mig att gå till honom, tycker fan dom var fruktansvärda! Även om det är befintliga bilder och önskemål han använt så är dom ju helt skumma i proportionerna. Men det är ju upp till dig vilka krav du har på den som skall gadda dig.

Månen och fén var inte heller så upphetsande direkt.

wINBLAD, gå till en riktig istället om du är nojjig och vill få det perfekt! Vad fan spelar det för roll med några tusenlappar hit eller dit på en grej du ska dras med hela livet!?
Tjejen hittade en bra tatuerare i Örebro som visade sig vara lärling men efter att ha sett alla hans jobb så var det inget att tala om. Så inte behöver det vara en fullfjättrad tatuerare som har hållt på i 20 år men lite bättre än så där ska det nog se ut tycker jag.
Säger jag som har de fulaste tatueringarna ever, men därav mina påtryckningar.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Snabb fråga, ska gadda mig snart och bad han som ska göra det att skicka lite tatueringar han gjort. Hur tycker ni det ser ut? Kan han göra min gaddning som ser ut såhär:
nirvana_in_utero_front.jpg


Är ju lite nojig när det är första gången och vill verkligen att det ska bli bra

Hälften var snyggt, hälften var skitfult. Oavsett vilket kommer din tattoo aldrig bli exakt som på bilden, men jag skulle nog gå till något med lite bättre track record, även om ditt motiv inte är så avancerat...
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Kattungen och "Pinupan" hade avskräckt mig att gå till honom, tycker fan dom var fruktansvärda! Även om det är befintliga bilder och önskemål han använt så är dom ju helt skumma i proportionerna. Men det är ju upp till dig vilka krav du har på den som skall gadda dig.

Jo, vissa av de där gaddningarna va riktigt kassa, pinuppan och fén va ju inte så nice. Katten däremot tyckte jag såg hyfsat bra ut. Drakarna såg jag heller inte nå större fel på.

Månen och fén var inte heller så upphetsande direkt.

wINBLAD, gå till en riktig istället om du är nojjig och vill få det perfekt! Vad fan spelar det för roll med några tusenlappar hit eller dit på en grej du ska dras med hela livet!?
Tjejen hittade en bra tatuerare i Örebro som visade sig vara lärling men efter att ha sett alla hans jobb så var det inget att tala om. Så inte behöver det vara en fullfjättrad tatuerare som har hållt på i 20 år men lite bättre än så där ska det nog se ut tycker jag.
Säger jag som har de fulaste tatueringarna ever, men därav mina påtryckningar.

Jo jag vet. Men jag vill ju göra den så snart som möjligt, och som fattig arbetslös så har man inte så mycket cash och måste prioritera.

Hälften var snyggt, hälften var skitfult. Oavsett vilket kommer din tattoo aldrig bli exakt som på bilden, men jag skulle nog gå till något med lite bättre track record, även om ditt motiv inte är så avancerat...

Har vart till en studio och visat bilden, dom sa att det var ganska avancerat med vingarna och med själva kroppen, att "tarmarna" inuti och muskelvävnaden ska synas.

Ska göra den i gråskala och det verkar ju den här personen bättre på än färg iaf.

Ska höra med han nästa vecka så får vi se hur det går.
Annars kanske man kan göra något annat lite enklare :)
Funderar på Haida-tattoo, sök på google :)
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Här är min senaste förresten, inte helt klar dock.
 

Bifogat

  • tattoo.jpg
    tattoo.jpg
    112.9 KB · Visningar: 167
  • tattoo2.jpg
    tattoo2.jpg
    95.5 KB · Visningar: 144
Last edited:

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Nån av er som provat gadda sig själv?

I Feckin Hurts!!!

Satt och fick power lines på andra delen av min drake på benet så frågade jag om jag fick prova. Visst, men om jag sabbade något så fick jag inte gnälla. Sure, tog maskinen och drog outline på ett spröt vid huvudet. Sjukt mycket mer ont när man gör det på sig själv. Man tvekar, rycker och har sig, sen tryckte jag inte tillräkligt så jag fick köra en gång till på samma linje.. Men det var skoj.

Bilder kommer när den e helt klar.
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Jo, vissa av de där gaddningarna va riktigt kassa, pinuppan och fén va ju inte så nice. Katten däremot tyckte jag såg hyfsat bra ut. Drakarna såg jag heller inte nå större fel på.

Titta igen! Katten är hemsk!! Förstör inte din kropp med en dåligt gjord tagg, spara hellre ett tag till och gör en bra.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Snabb fråga, ska gadda mig snart och bad han som ska göra det att skicka lite tatueringar han gjort. Hur tycker ni det ser ut? Kan han göra min gaddning som ser ut såhär:

Skulle absolut inte gadda mig hos denne!



Ser att du bor i v-rås. Kan rekomendera bl.a Adde på south of heaven
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Skulle absolut inte gadda mig hos denne!



Ser att du bor i v-rås. Kan rekomendera bl.a Adde på south of heaven

Har vart där och frågat och ska göra där om jag fixar pengarna, skulle tydligen ha en gästartist där från kanarieöarna som skulle vara grym på gråskala
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Här är min senaste förresten, inte helt klar dock.

Najs!, jag har tänkt göra en liknande , antingen drake eller koi, men samma vågstuk o färg glada blommor o bakgrund etc..
vad gick den på?

Älskar verkligen denna, färgerna, konturerna.:yoparty
koi-tattoo.jpg


Pavel angel skulle man ju annars velat ha en gaddning från, snuskigt detaljrika tattoos.
ex:
way_2_light-tattoo-25962.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top