Ny gaddning

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag plockar bort plasten, tvättar av och smörjer in direkt när jag kommer hem. Har funkat strålande på alla mina. :tummenupp

Plasten ska sitta kvar över natten, duschas bort på morgonen. Anledning är att det är mindre risk att det bildas skorpor som i sin tur kan dra med sig färg från tatueringen.

Det är vad jag har fått lära mig iaf. Har testat båda sätten och rekommenderar att låta plasten och vaselinet sitta kvar under natten :tummenupp
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
funderar på att gadda underarmarna men är tveksam när en av mina polare frågade om det verkligen är så smart, han menade att konservativa kärringar fortfarande lever kvar och det kan bli strul med framtida jobb osv, har nån här upplevt liknande eller är detta utdött iom att var och varannan nuförtidenn har en tatuering?

Ha en tunn långärmad tröja på dig den första veckan. Människor som "lärt känna dig" kommer inte ändra uppfattning om dig pga en tatuering.

Har en full sleeve själv. På visa möten då man inte vet vilka som kommer närvara så tar jag på mig skjorta eller långärmad tröja (i andra kulturer kan det vara mer känsligt).
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
I need some help!

Jag ska ha en hel ryggtavla, är det tänkt. Det sitter ett tigerhuvud, som är ritat rakt framifrån, mitt på ryggen.. (Precis nedanför nacken.)

Jag behöver bolla mina idéer lite, och min tatuerare vill att jag ska tänka själv innan han blandar sig i.

Har en liten tanke på att göra något i typ djungeltema över hela ryggen, så att tigern inte ser malplacerad ut liksom. Den ska vara i svartvitt, för grön är en sjukt ful färg, och junglar är gröna... :rolleyes:

Några idéer? Jag vill ju inte bara ha en massa blad över ryggen, direkt.

Eller någon idé som inte alls har med jungeln att göra?

Allt är välkommet, så jag kan sitta och skissa och tänka lite. :tummenupp
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
I need some help!

Jag ska ha en hel ryggtavla, är det tänkt. Det sitter ett tigerhuvud, som är ritat rakt framifrån, mitt på ryggen.. (Precis nedanför nacken.)

Jag behöver bolla mina idéer lite, och min tatuerare vill att jag ska tänka själv innan han blandar sig i.

Har en liten tanke på att göra något i typ djungeltema över hela ryggen, så att tigern inte ser malplacerad ut liksom. Den ska vara i svartvitt, för grön är en sjukt ful färg, och junglar är gröna... :rolleyes:

Några idéer? Jag vill ju inte bara ha en massa blad över ryggen, direkt.

Eller någon idé som inte alls har med jungeln att göra?

Allt är välkommet, så jag kan sitta och skissa och tänka lite. :tummenupp

Du vill inte ha nån japansk ryggtavla? Vet ju inte hur tigern ser ut....
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Jag är öppen för alla idéer just nu. Berätta mer vad du hade i åtanke... :tummenupp

Oj, japanska tats är ju skitsnygga, (jag har en!). De speciella vindarna och blommorna tex. Gör sig lika bra i färg men du ville väl ha black/grey...
Går ju även att kolla upp vilket år du är född i... Har du tur är det inte råttans år., utan drakens eller ormens. Då blir det ju en personlig spinoff på tigern..
Spånar lite nu; Tigern överst, och nedför ryggraden, en orm sen en drake och knyt ihop alltsamman med japanska blommor, moln och vindar....
Kanske...
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Oj, japanska tats är ju skitsnygga, (jag har en!). De speciella vindarna och blommorna tex. Gör sig lika bra i färg men du ville väl ha black/grey...
Går ju även att kolla upp vilket år du är född i... Har du tur är det inte råttans år., utan drakens eller ormens. Då blir det ju en personlig spinoff på tigern..
Spånar lite nu; Tigern överst, och nedför ryggraden, en orm sen en drake och knyt ihop alltsamman med japanska blommor, moln och vindar....
Kanske...

Jag är kanin, tror jag.. Inte så hipp! Haha...
Jag är.. känns töntigt att beskriva sig själv.. men nog av lite tuffare kaliber än blommönster. Kanske inte så pass att det ska vara en massa dödsskallar, men är inte särskilt flickig av mig, och tycker blommor är ganska flickigt.

Ormen längs ryggraden diggar jag dock! :tummenupp
 

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Gävle/Alborga
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Jag är kanin, tror jag.. Inte så hipp! Haha...
Jag är.. känns töntigt att beskriva sig själv.. men nog av lite tuffare kaliber än blommönster. Kanske inte så pass att det ska vara en massa dödsskallar, men är inte särskilt flickig av mig, och tycker blommor är ganska flickigt.

Ormen längs ryggraden diggar jag dock! :tummenupp

Haha, kanin, fniss.
Men jag lovar dig att blommorna inte är flickiga på det sättet...
Kolla in lite japanska vindar och moln iaf. Snyggt är det....
Karp (fisk) är ju en typisk japangrej oxå...

Men dödskallegaddningar kan göras toksnygga..
Lööööv sculls.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Haha, kanin, fniss.
Men jag lovar dig att blommorna inte är flickiga på det sättet...
Kolla in lite japanska vindar och moln iaf. Snyggt är det....
Karp (fisk) är ju en typisk japangrej oxå...

Men dödskallegaddningar kan göras toksnygga..
Lööööv sculls.

Jag är fortfarande öppen för vad som, bara det inte är så flickigt!

Ska googla lite bilder och kolla runt på det du beskrivit!

Ska sätta mig och skissa lite i morgon också, och se om jag kan få ihop nåt vettigt! =)
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag är fortfarande öppen för vad som, bara det inte är så flickigt!

Ska googla lite bilder och kolla runt på det du beskrivit!

Ska sätta mig och skissa lite i morgon också, och se om jag kan få ihop nåt vettigt! =)

Ett vattenfall kanske kan bli snyggt.
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Jag är fortfarande öppen för vad som, bara det inte är så flickigt!

Ska googla lite bilder och kolla runt på det du beskrivit!

Ska sätta mig och skissa lite i morgon också, och se om jag kan få ihop nåt vettigt! =)

Vad sägs om ett japanskt stuk med tex vattenfall som sagt och lite samurajer eller liknande.

Denna sitter ju visserligen på en arm men det kan funka bra på en rygg också.
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    176.4 KB · Visningar: 191

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag tänkte komplettera min rygg inom en inte allt för lång framtid.
Har fått höra att Bluebird i västerås skall vara bra. Dyra, men bra.

Någon som kan bekräfta eller dementera detta?
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
Last edited:

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
I need some help!

Jag ska ha en hel ryggtavla, är det tänkt. Det sitter ett tigerhuvud, som är ritat rakt framifrån, mitt på ryggen.. (Precis nedanför nacken.)

Jag behöver bolla mina idéer lite, och min tatuerare vill att jag ska tänka själv innan han blandar sig i.

Har en liten tanke på att göra något i typ djungeltema över hela ryggen, så att tigern inte ser malplacerad ut liksom. Den ska vara i svartvitt, för grön är en sjukt ful färg, och junglar är gröna... :rolleyes:

Några idéer? Jag vill ju inte bara ha en massa blad över ryggen, direkt.

Eller någon idé som inte alls har med jungeln att göra?

Allt är välkommet, så jag kan sitta och skissa och tänka lite. :tummenupp

släng upp en bild lättare att se då :krama
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top