Ny lag om sexualförbrytare i Kalifornien - Bra eller Anus

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Em74 skrev:
Är man sexförbrytare på ett eller annat sätt, så har man i mina ögon förverkat sin rätt att ha och ansvara för ett barn. Alltför många barn tvingas idag till att bo ihop med en förövare och tom SIN förövare, och det torde nog vara värre än att grannarna tittar lite snett.

Det du beskriver har hänt och är oacceptabelt. Har man förbrutit sig mot barn så har man förverkat sin rätt att arbeta med eller uppfostra barn (då menar jag inte situationen där ena parten är 15 och den andra är 14).

Dock innebär inte Megan's Law att det blir svårare/lättare för sexualförbrytare att behålla/bli av med vårdnaden av eventuella barn. Den innebär bara att man hänger ut folk på nätet.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
More skrev:
Sen så bara för att man har samma efternamn som någon så betyder det inte att det är ens pappa/mamma.

Nej, men om ens mamma har varit gift med ens pappa så finns det papper på det.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag bryr mig då inte, det är ju de som fällts mer än en gång. Då kan dom fara åt fan.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det för vidare frågan till personer som begått alkoholrelaterade brott i samband med trafik. Jag skulle vilja att det var obligatoriskt med en transponder inmonterad i en rattfyllerists fordon så att man har möjlighet att vara extra uppmärksam. Sen alla som någonsin har krockat och blivit fällda för det ska ha en annan transponder. Likaså cyklister som krockat med bilar. Gångtrafikanter som blivit påkörda. Äldre än 64 som fortfarande har körkort. Yngre än 25 med färskt körkort. Osv osv osv...

USA, landet där brottslingar förlorar sin rösträtt, även efter avtjänat straff! Jisses...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Helt rätt, häng ut packet bara. Jag hade gärna velat få reda på om nån i mitt grannskap var pedofil. Men ni som är emot har väl inte egna barn.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
xXx40 skrev:
Helt rätt, häng ut packet bara. Jag hade gärna velat få reda på om nån i mitt grannskap var pedofil. Men ni som är emot har väl inte egna barn.

Om informationen fanns i Sverige, vad skulle du använda den till då?
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
jag vet inte vad jag tycker, det är grymt svårt att få tag i sexförbrytare, och om det ligger ett öppet register så blir det ju jobbigt, hade man fått lägga händerna på dåren som dödade mamman och våldtog dottern då hade man nog kanske slagit ihjäl karln. Men å andra sidan, dels det där med lynchmob och å andra sidan finns det ju faktiskt oskyldigt dömda även om dom inte är så många.

Jag tycker det e lite konstigt det där...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
RAVESMURF skrev:
Jag tycker det e lite konstigt det där...

Hade världen bara existerat i svart elelr vitt hade jag nog kunnat vara både för dödstraff och att hänga ut äckliga pedofiler för allmän beskådan..

Problemet är ju att vi är förvisade till ett liv med gråskalor...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Problemet är ju att vi är förvisade till ett liv med gråskalor...

Det där är - om du ursäktar - väldigt "svenskt". Det finns så mycket gråskalor att ta hänsyn till att det slutar med att vi inte gör någonting åt problemen istället.
 

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Är det inte så att man måste ha en anledning att få ett utdrag ur detta register (precis som i sverige).
Är väl inte så att vemsomhellst närsomhells kan gå in detta register bara för skojs skull och leta förbrytare? Är det så är det ju katastrof för dessa personer eftersom om de är ute i samhället troligen har avtjänat sitt straff (även om man kan tycka att vissa inte har fått straff nog).
Det bästa är nog att vänta och se.
Sen är det väl som någon här skrev så att bara för att det finns tillgängligt så är det inte alla som utnyttjar det. Precis som med internet (finns recept på många farliga saker här men inte alla leter efter dem)
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Skulle dom inte hängas ut på nätet? Varför skulle man annars göra så här? BAH, klart alla ska ha tillgång till det.

Det råkar vara så här, om en pedofil blivit dömd och avtjänat sitt straff så är han fortfarande en pedofil och då vill jag som förälder veta om det. Sedan är det upp till var och en att besluta om peddon ska få sitta barnvakt / vara dagisfröken åt ens barn.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Domifuling skrev:
Skulle dom inte hängas ut på nätet? Varför skulle man annars göra så här? BAH, klart alla ska ha tillgång till det.

Det råkar vara så här, om en pedofil blivit dömd och avtjänat sitt straff så är han fortfarande en pedofil och då vill jag som förälder veta om det. Sedan är det upp till var och en att besluta om peddon ska få sitta barnvakt / vara dagisfröken åt ens barn.

Räcker att de ställena där man jobbar med barn har tillgång till det. Fast egentligen är jag principiellt emot det också. Sexförbrytaren ska få sitt straff och när det är avtjänat ska han inte belastas på något som helst sätt längre utan behandlas som vilken annan medborgare som helst. Fast världen är inte svart-vit och såklart vill man vara försiktig.
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
På ett sätt så tycker jag detta är bra. Det kommer avskräcka folk att begå sexualbrott i framtiden. Men det är ju hemskt om någon oskyldig person eller en dömd och "botad" person blir uthängd.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Räcker att de ställena där man jobbar med barn har tillgång till det. Fast egentligen är jag principiellt emot det också. Sexförbrytaren ska få sitt straff och när det är avtjänat ska han inte belastas på något som helst sätt längre utan behandlas som vilken annan medborgare som helst. Fast världen är inte svart-vit och såklart vill man vara försiktig.

Principiellt håller jag med dig men vid viss typ av brottslighet, det här är sådan, så måste verkligheten få segra över principerna.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Chris Ash skrev:
Räcker att de ställena där man jobbar med barn har tillgång till det. Fast egentligen är jag principiellt emot det också. Sexförbrytaren ska få sitt straff och när det är avtjänat ska han inte belastas på något som helst sätt längre utan behandlas som vilken annan medborgare som helst. Fast världen är inte svart-vit och såklart vill man vara försiktig.

Har du barn? :3freak
 

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
*
Trango_B skrev:
På ett sätt så tycker jag detta är bra. Det kommer avskräcka folk att begå sexualbrott i framtiden. Men det är ju hemskt om någon oskyldig person eller en dömd och "botad" person blir uthängd.

Avskräcka? det är ju inte friska människor det handlar om! Vi pratar inte om att snatta en snickers på ica eller liknande, folk som begår sånna brott har grava störningar och jag tvivlar på att det skulle ha nån större effekt.... Tyvärr...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Chris Ash skrev:
Det är ju det jag skriver också.

Vart då? :va


Chris Ash skrev:
Räcker att de ställena där man jobbar med barn har tillgång till det. Fast egentligen är jag principiellt emot det också. Sexförbrytaren ska få sitt straff och när det är avtjänat ska han inte belastas på något som helst sätt längre utan behandlas som vilken annan medborgare som helst. Fast världen är inte svart-vit och såklart vill man vara försiktig.

Är det "...såklart vill man vara försiktig." ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top