J-Bone skrev:Hmm... wobblade till? taskigt landad wheelie eller nåt kanske? skulle vara intressant att höra vad som egentligen hände. Hoppas det inte blir några bestående skador Valmers...
Seizure Later skrev:Aj, aj, Valmers. Vem ska nu hålla EM:s fana högt i helgen?
Hoppas du kryar på dig snart, bäckenskador är inget bra..
Chrille skrev:Det där med spriten och EM oroar mig verkligen.....
valmers skrev:Nu är jag uppe på ortopedavdelningen, äntligen, efter sju dagar på på IVA.
Vad som hände var att jag tappade hojen vid gaspådrag på tvåans växel vid acceleration från en landsvägspåfart. Kalla däck, kallt i luften, bakänden bara försvann. Slog av försiktigt och trodde lite halvt på en stabilisering, varpå även framändan släppte. Gjorde det lilla som kunde göras, men det fanns ingen räddning, smack i backen. Såg direkt när jag gled på asfalten att det förmodligen skulle bli fullträff i lyktstolpen. Gled sedan runt 180 grader och gick med benen före in i stolpen (Hondan landande givetvis mjukt i diket).
Klantigt? Oerhört, jag vet bättre än att köra över gränsen med kalla däck. Är just nu bara så otroligt tacksam att jag lever.
Skador: lårbensbrott och öppet skenbensbrott, kraftigt trauma i övrigt mot bäcken, magen, rygg och bröst. Inga fler skelettbrott dock. Var vid medvetande ända till operationen; man känner sig fin i dikenkanten....
Benet spikat uppe och nere, tarmar/mage stod still upsvällda i tre dagar, fina blodspyor. Svårt att andas (använder syrgas än), konstant 38-40 graders feber hela tiden, dålig sömn. Man får nya intressanta slangar installerade hela tiden.
Stort tack till hela räddnings/läkar/sköterske-teamet, fantastiskt. Tack också till alla som bryr sig, och alla som hälsat på.
Ta det lugnt i sommar, alla.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |