Ny olycka!

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
Aj aj sånt gör ont. Tråkigt att du vurpat och krya på dig nu. Kan inte nån ge dig en bärbar burk ?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Till valmers från Mattias:

slavevideo_7.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
J-Bone skrev:
Hmm... wobblade till? taskigt landad wheelie eller nåt kanske? skulle vara intressant att höra vad som egentligen hände. Hoppas det inte blir några bestående skador Valmers... :crash

Först, tråkigt med Valmers, hoppas han läker fort och bra.
Ge honom internet på sjukan, vem ska man annars käfta med :rolleyes:
Wobbel/styrslag kan man få av lite smågupp i vägen, utan att landa wheelies.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Usch så otrevligt. Hade nöjet att träffa Valmers live för första gången under teoridelen av RR-kursen för någon vecka sedan. Där snackade vi huruvida han ska ta och konvertera sin Blade för enbart bana men han ställde sig skeptisk till detta då hans hoj var för fin/dyr. Ödets ironi....

Hoppas verkligen skadorna läker snabbt och smärtfritt och att vi får se dig på benen/hjulen snart igen!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Fanken oxå, hoppas att du får ordning på bäcken och lårben utan några men och att du snart kommer ut från sjukan.
Fast jag har iofs hört att det bara är en massa Brittney look alike som jobbar på Karlstad lassarett.
Kom tillbaka innan forumet svämmar över av moralskit.

gladh

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jösses, Magnus!

Jaha, jag är en av damerna som tänker på dig i alla fall och sörjer över att jag inte får se din nyvaxade frisyr och dina gymmuskler. Hade jag bott lite närmare hade jag kommit och passat upp dig ordentligt på lasarettet.

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
:(
Hoppas mannen i fråga får ett snabbt tillfrisknande och att han får möjlighet att njuta av lite ledighet!
Vi ser fram emot att snart se honom på vägarna igen!
/Umbro

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Seizure Later skrev:
Aj, aj, Valmers. Vem ska nu hålla EM:s fana högt i helgen?
Hoppas du kryar på dig snart, bäckenskador är inget bra..

Det där med spriten och EM oroar mig verkligen.....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nu är jag uppe på ortopedavdelningen, äntligen, efter sju dagar på på IVA.

Vad som hände var att jag tappade hojen vid gaspådrag på tvåans växel vid acceleration från en landsvägspåfart. Kalla däck, kallt i luften, bakänden bara försvann. Slog av försiktigt och trodde lite halvt på en stabilisering, varpå även framändan släppte. Gjorde det lilla som kunde göras, men det fanns ingen räddning, smack i backen. Såg direkt när jag gled på asfalten att det förmodligen skulle bli fullträff i lyktstolpen. Gled sedan runt 180 grader och gick med benen före in i stolpen (Hondan landande givetvis mjukt i diket).

Klantigt? Oerhört, jag vet bättre än att köra över gränsen med kalla däck. Är just nu bara så otroligt tacksam att jag lever.

Skador: lårbensbrott och öppet skenbensbrott, kraftigt trauma i övrigt mot bäcken, magen, rygg och bröst. Inga fler skelettbrott dock. Var vid medvetande ända till operationen; man känner sig fin i dikenkanten....
Benet spikat uppe och nere, tarmar/mage stod still uppsvällda i tre dagar, fina blodspyor. Svårt att andas (använder syrgas än), konstant 38-40 graders feber hela tiden, dålig sömn. Man får nya intressanta slangar installerade hela tiden.

Stort tack till hela räddnings/läkar/sköterske-teamet, fantastiskt. Tack också till alla som bryr sig, och alla som hälsat på.

Ta det lugnt i sommar, alla.

Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
gott att se att du återhämtat dig såpass iaf...lycka till med tillfrisknandet! :hej

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
valmers skrev:
Nu är jag uppe på ortopedavdelningen, äntligen, efter sju dagar på på IVA.

Vad som hände var att jag tappade hojen vid gaspådrag på tvåans växel vid acceleration från en landsvägspåfart. Kalla däck, kallt i luften, bakänden bara försvann. Slog av försiktigt och trodde lite halvt på en stabilisering, varpå även framändan släppte. Gjorde det lilla som kunde göras, men det fanns ingen räddning, smack i backen. Såg direkt när jag gled på asfalten att det förmodligen skulle bli fullträff i lyktstolpen. Gled sedan runt 180 grader och gick med benen före in i stolpen (Hondan landande givetvis mjukt i diket).

Klantigt? Oerhört, jag vet bättre än att köra över gränsen med kalla däck. Är just nu bara så otroligt tacksam att jag lever.

Skador: lårbensbrott och öppet skenbensbrott, kraftigt trauma i övrigt mot bäcken, magen, rygg och bröst. Inga fler skelettbrott dock. Var vid medvetande ända till operationen; man känner sig fin i dikenkanten....
Benet spikat uppe och nere, tarmar/mage stod still upsvällda i tre dagar, fina blodspyor. Svårt att andas (använder syrgas än), konstant 38-40 graders feber hela tiden, dålig sömn. Man får nya intressanta slangar installerade hela tiden.

Stort tack till hela räddnings/läkar/sköterske-teamet, fantastiskt. Tack också till alla som bryr sig, och alla som hälsat på.

Ta det lugnt i sommar, alla.

AJAJ :(

Låter som det gör "lite" ont.. Hoppas du känner dig bättre snart och attt du läker utan komplikationer..

KRYA PÅ DIG

//Tjoffe

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Otäck läsning...skönt att du är vid gott mod! Hoppas du kryar på dig så fort som möjligt!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning