Bearing
Gudomlig sporthojare
kostnaderna
Om vi bortser från kostnaderna, så finns det ju en annan aspekt som jag ser som den stora fördelen med en sån här klass. Motorn är inte så stark.
Det låter säkert löjligt att jag säger så. Ur en van roadracingförares perspektiv är jag nog feg. Men bland mina vänner är jag en galning. En sån där som inte inser riskerna. Dom förstår varför jag har krashat, och vädjar till mig att ta det lugnt. Själv tycker jag att jag tar det försiktigt. Jag vill börja tävla i en klass med lite lägre prestanda, så att allt inte bara handlar om att övervinna rädslorna, utan att det mer handlar om att hitta ett mjukt och kvickt flyt genom kurvorna, och att försöka köra lite snabbare i kurvorna än konkurrenten. Att ha möjlighet att fundera lite över spårval och känslorna motorcykeln förmedlar, istället för att vara rädd att cykeln highsidar vid nästa oförsiktiga gaspåslag.
Sedan, när man kan köra, då kommer det nog kännas bättre att sätta sig på en snabbare motorcykel.