För det är väl därför man ser på racing, bra race liksom!?
Det är klart att alla vill se bra race, men inte genom att en prototypklass blir mer eller mindre en std-klass.
Många ligger o kräkas i någon slags lokal epedemi nu förtiden!
Själv har jag svårt att se nu vad som skulle göra att Moto 2 inte kommer leverera bra race.
Själv har jag sett en hel del bra race nationellt allt från rookie till pro superbike förvånats hur fort o bra många här hemma ex kan köra på anderstorp i förhållanden som påminner om vårfloder i våra norra delar av landet, alltså översvämmat etc etc.. Men sätter man alltid = mellan bra racing o Gp status så kan jag direkt påstå att man missat massor av bra race här hemma utan Gp status.
Vilken förövrigt otroligt löjlig hangup det blivit för många redan nu, långt innan man vet hur bra/dålig racing som producten spottar ut..
Det är här i problemet ligger till stor del för mig - en riktig prototypracer körd på rätt vis av en duktig chafför blir till något som kan liknas vid en konstform.
Amen.
Jag ansluter till "spy-ledet"
Bilder på BQR:s Moto2 som precenterades idag i Barcelona. Bygger på en Hondamotor som sägs lämna 140hk.
137kg / 144hk låter ju i alla fall kul, speciellt då de säger sig ha mycket kvar att önska utav elektroniken.
Det är nog tur att den här hojen bara tävlar i spanska mästerskapet och inte i nåt världsmästerskap.
De yttre likheterna med en CBR600RR-motor är iaf inte så små
... För skillnaden mellan VM och CEV överlag är ju väldigt stor.
Ett mycket smart säljtrick att låta motorn se så lik ut som möjligt. Tror att likheterna tyvärr kommer förbli så där stora, lite av hela tanken bakom detta.
... För skillnaden mellan VM och CEV överlag är ju väldigt stor.
Ett mycket smart säljtrick att låta motorn se så lik ut som möjligt. Tror att likheterna tyvärr kommer förbli så där stora, lite av hela tanken bakom detta.
Likna en Hondamotor? Det ÄR ju en Honda CBR-motor. Hur menar du "smart säljtrick"?Ett mycket smart säljtrick att låta motorn se så lik ut som möjligt.
Vilket effektuttag har man ur en SS idag ? 150hk ?
Hur fritt blir det i Moto2 ?
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari