Nya Kawasaki H2.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kan se det framför mig när man ringer bolaget och ska försäkra den... Turbo? japp kolfiber? japp så vad kostar det? EN MILLIOOON !
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
It got wings so it can fly
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De balla är att det är en motor byggd från början för överladdning.
Fast frågan är om det är det...egentligen...
Jag skulle tippa på att det är en ur de gamla motorfamiljerna som byggts om för att anpassas för överladdning.
Visst, det är ju inte ett "hinka-på-turbo-kitt" bygge direkt.
Men jag tror inte motorn är helt ny generation byggd bara för överladdning.
Fast det vore ju klart coolt om det vore så. För då skulle det ju komma flera turbomodeller :yoparty
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Satan vad de hypar upp den! Lever den upp till hälften av vad hypen lovar upp till så blir det en grym hoj!:tummenupp
Man blir sjukt sugen på att se den! Den och R1:an är nog de jag mest ser fram emot att kika på 2015..
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Satan vad de hypar upp den! Lever den upp till hälften av vad hypen lovar upp till så blir det en grym hoj!:tummenupp
Man blir sjukt sugen på att se den! Den och R1:an är nog de jag mest ser fram emot att kika på 2015..

Det är lurigt att hypa saker och sedan sejfa ur.
Så som den framställs bör det komma något som slår andra på käften som BMW lyckades med sin dubbel-R.
Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?
 

Fläppen1

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Sjuntorp
Hoj
2002 Aprilia RS 250,- 03 CBR954RR
Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Oavsett vad det är för hoj så lär den ju inte vara billig...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.

Vad det är och vad det kallas är i många fall skilt från varandra.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det är lurigt att hypa saker och sedan sejfa ur.
Så som den framställs bör det komma något som slår andra på käften som BMW lyckades med sin dubbel-R.
Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?

Vad jag förstått så kommer R1:an att presenteras på mässan i Milano i november. Yzf-r1s ska vara mer gatbetonad med ca 200-210hk och kosta ca 180tkr. Yzf-r1m ska vara mer racebetonad med ca 220-230hk och kosta ca 1000kr/hk.
Men det återstår att se..
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Vad jag förstått så kommer R1:an att presenteras på mässan i Milano i november. Yzf-r1s ska vara mer gatbetonad med ca 200-210hk och kosta ca 180tkr. Yzf-r1m ska vara mer racebetonad med ca 220-230hk och kosta ca 1000kr/hk.
Men det återstår att se..

Vilken himla tur att de gör en rejsversion! Finns väl ingen knutte med självaktning som skulle få för sig att lufta en hoj med enbart 210 hk när det står bandag i almanackan?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Speciellt inte på svenska gocartbanor. Jag kan inte fatta att det kördes Camaro cup på Gelleråsen och Kinnekulle. Var körde de om :va
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Vilken himla tur att de gör en rejsversion! Finns väl ingen knutte med självaktning som skulle få för sig att lufta en hoj med enbart 210 hk när det står bandag i almanackan?

Fast de flesta som ska tävla seriöst lär köpa den enklare R1:an då man ändå byter fjädring mm på en racehoj. Brukar inte vara värt att köpa den dyrare varianten. Samma sak med tex Panigale och Panigale S/R osv.
Nåja, nu urartar diskussionen kanske då tråden handlar om H2:an:tummenupp
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top