Luuugn och fin nu - den har säkert ABS...Jag kan se det framför mig när man ringer bolaget och ska försäkra den... Turbo? japp kolfiber? japp så vad kostar det? EN MILLIOOON !
Turbo och Spoilers
Fast frågan är om det är det...egentligen...De balla är att det är en motor byggd från början för överladdning.
Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
Satan vad de hypar upp den! Lever den upp till hälften av vad hypen lovar upp till så blir det en grym hoj!
Man blir sjukt sugen på att se den! Den och R1:an är nog de jag mest ser fram emot att kika på 2015..
Vilket år som helst nu...Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.Vad kallar man en kompressor som inte drivs av avgaserna? Är turbo = drivs av avgaserna?
Principen för en turbokompressor är att den med hjälp av upprepade riktktnings + hastighetsändringar av gasflödet höjer totaltrycket på den (statiskt +dynamiskt). En turbokompressor behöver inte vara avgasdriven. Det finns mekaniskt drivna turbokompressorer också. Vanligt t.ex. på stora kolvmotorer till äldre flygplan. En deplacementkompressor (blower) utnyttjar volymsändringar för att höja trycket.
Det är lurigt att hypa saker och sedan sejfa ur.
Så som den framställs bör det komma något som slår andra på käften som BMW lyckades med sin dubbel-R.
Och R1:an ja... vet man nåt? Ska den visas snart också?
Vad jag förstått så kommer R1:an att presenteras på mässan i Milano i november. Yzf-r1s ska vara mer gatbetonad med ca 200-210hk och kosta ca 180tkr. Yzf-r1m ska vara mer racebetonad med ca 220-230hk och kosta ca 1000kr/hk.
Men det återstår att se..
Vilken himla tur att de gör en rejsversion! Finns väl ingen knutte med självaktning som skulle få för sig att lufta en hoj med enbart 210 hk när det står bandag i almanackan?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|