Nya Kawasaki H2.

KentRobin

Medlem
Gick med
1 Sep 2014
Hoj
FZ1 2008
Vad är utveckling?
Alla vet väl att med överladdning så går det fortare!
Tror du inte att dom övriga märkena vet om detta:va

Utveckling i det här fallet är när fordon i fråga förbättras d.v.s blir t. ex snabbare.

Att andra märken vet om att motorer går överladda hjälper väl inte konsumenterna om ingen bygger en sådan? Kawasaki verkar nu byggt (utvecklat) en ny motorcykel.

Jag förstod det i ditt inlägg som att du var lite förfärad över detta stora steg framåt och att du föredrog väldigt små förändringar, kanske nya dekaler eller lite lättare blinkers? :D

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Den stora grejen är väl om Kawa gör jackpott med kompressorn vad gäller funktionalitet, då är frågan om vi inte ser liknande utveckling som på bilar. Alltså mindre motorer mera tvångsmatning.

En 400cc fyra på 120hk roll nån lämplig touring? En 600cc trippel på 170hk för nån streetfighter?

Möjligheterna är stora anser jag. :)

Tänk en Guldvinge med kompressor! Boxer 6a på 350hk! Lr nä, vänta nu....

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750

Ok, nu lär jag väl bli fullständigt utskrattad men... kan nån förklara för mig var strålkastaren sitter?

Luftintagen är ju rätt så lätt att hitta, men var är lyktan/-orna?

Det känns som jag missat något väsentligt. Alltså som vanligt...

PS. Sen så skulle jag också vilja få kommentera den totala idiotin med att bygga värsta bågen utan att ha plats för bruden bakpå. :dummer

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Turbo är säkert jättebra för gata men för roadracing är det en högvarvig sugmotor som gäller. Punkt slut.

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Ok, nu lär jag väl bli fullständigt utskrattad men... kan nån förklara för mig var strålkastaren sitter?

Luftintagen är ju rätt så lätt att hitta, men var är lyktan/-orna?

Det känns som jag missat något väsentligt. Alltså som vanligt...

PS. Sen så skulle jag också vilja få kommentera den totala idiotin med att bygga värsta bågen utan att ha plats för bruden bakpå. :dummer
För att den inte har några lysen, det som visats hitintills är H2R som inte kommer få köras på gata.

Turbo är säkert jättebra för gata men för roadracing är det en högvarvig sugmotor som gäller. Punkt slut.
Vilken tur att Ninja H2/H2R inte har turbo då utan en mekaniskt driven centrifugalkompressor...

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
För att den inte har några lysen, det som visats hitintills är H2R som inte kommer få köras på gata.

Ha, ha, ha, :rofl Jag trodde det var H2:an som skulle offentliggöras idag. Sorry my bad.

Med andra ord så är utseendet på den där H2R-maskinen lika intressant som en formel 1-ferrari är för den som är sugen på att köpa sig en gatferrari.

Jag kanske återkommer när Kawasaki släpper nån form av intressant information. :glömdet

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vem släpper förta uppdateringen till programvaran?? Den verkar lite klen:glömdet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Va fan, det var ju typ igår du körde "ninja" 250/300.. Så mycket blodadtand kan du inte fått med r6an..

Gathojen jag tänkte byta mot H2 isf, babyninjan är väl ett par år sen nu iaf. :hihi
Det går fortfarande skitsakta på bana med R6an, så känns onödigt att byta ut den. :crash Planen är att byta ut den mot något mindre antikt 2016. Anledningen att jag skulle få dra ner på rejsandet är att plånboken inte skulle orka med både uppgradering av gathoj och rejs. :gråta

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Gathojen jag tänkte byta mot H2 isf, babyninjan är väl ett par år sen nu iaf. :hihi
Det går fortfarande skitsakta på bana med R6an, så känns onödigt att byta ut den. :crash Planen är att byta ut den mot något mindre antikt 2016. Anledningen att jag skulle få dra ner på rejsandet är att plånboken inte skulle orka med både uppgradering av gathoj och rejs. :gråta

Om du köper en H2 så vill jag paxa platsen för din bästa kompis åtminstone för 15 minuter någon varm och fin sommardag :rodnar
Bara för att man inte gillar överladdning så betyder det ju inte att man inte vill provköra en H2 :)
Under tiden jag förmodligen ligger och pressar din H2 i sisådär 90 Km/h plus så kan du se hur enkelt det är att höja och sänka sadeln på min Bandit 1250.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan tänka mig att det där inte blir en gathoj... Utan en sån där specialhoj man kan köpa om man har pengarna?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du köper en H2 så vill jag paxa platsen för din bästa kompis åtminstone för 15 minuter någon varm och fin sommardag :rodnar
Bara för att man inte gillar överladdning så betyder det ju inte att man inte vill provköra en H2 :)
Under tiden jag förmodligen ligger och pressar din H2 i sisådär 90 Km/h plus så kan du se hur enkelt det är att höja och sänka sadeln på min Bandit 1250.

Sambon har en GSX1250F. :hihi
Misstänker att jag helt plötsligt blivit mer poppis på forumet om jag skaffade och lät folk provköra H2an. :banana
Finns ju dessutom en bit motorväg precis utanför Enköping där man kan pressa den lite sådär olagligt. :crash

Allan K

Medlem
Gick med
6 Apr 2013
Hoj
2012, Kawasaki Versys ABS
Dom där vingarna är ju som gjorda för att borra fast extraljus på :tummenupp

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Skulle va kul om någon blaska prestandatestar den sen mot en nyare turbogixxer eller nåt med jämförbar effekt. Prestanda per krona, ny H2R mot ett sprillans nytt turbobygge på en modern litermaskin.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Sambon har en GSX1250F. :hihi
Misstänker att jag helt plötsligt blivit mer poppis på forumet om jag skaffade och lät folk provköra H2an. :banana
Finns ju dessutom en bit motorväg precis utanför Enköping där man kan pressa den lite sådär olagligt. :crash

Hade du köpt en H2"x" oavsett hade jag smacka dit en 250 klibba:arsele hihi!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring