Så som alla ledande märken så måste man ibland göra något för att stå ut i mängden.
Det är exakt detta som Kawasaki har gjort.
En jävligt bra marknadsföring och ett super tillfälle att marknadsföra deras andra modeller.
För det var så Harley davidson, Ducati, Honda blev stora i början.
De gjorde racing hojar och vann tävlingar och deras märke fick uppmärksamhet, för att sen kunna sälja gathojar till allmänheten. Det är ju ett gammalt beprövat försäljnings trick som funkar OM du har en hoj som är något utöver det vanliga.
BMW gjorde ett riktigt bra försök med sin S1000rr, men något fattades.
Kawasaki lyckades med att få till det där lilla extra som krävdes för att det skulle börja rycka i brallan på män, oavsett om du gillar sporthojar eller ej.
Tycker det är extra kul när folk börjar diskutera deras val av kompressor osv för att få ut bästa effekt.
Det är så kul att en liten tomte på ett forum, tycker att han kan bättre om sånt än toppen av Kawasakis ingenjörerna. ^^ För japanerna vet ju inte vad dem håller på med, de har bara gissat sig till utformningen?