Nya Kawasaki H2.

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Om det är en 600 med 200 hk så innebär det över 300 litershästar, finns det någon fabrikshoj med den litereffekten sedan tidigare?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Borde man inte kunna se om det är 600 kubik, 1000 eller mer på någon av de här bilderna?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2014-09-19 kl. 19.54.22.jpg
    Skärmavbild 2014-09-19 kl. 19.54.22.jpg
    96.1 KB · Visningar: 167
  • 1024px-Kawasaki_motorcycle_supercharged_engine_2013_Tokyo_Motor_Show.jpg
    1024px-Kawasaki_motorcycle_supercharged_engine_2013_Tokyo_Motor_Show.jpg
    201 KB · Visningar: 189
Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Bra marknadsföring, man vill ha den redan utan att veta vad det är exakt som kommer!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det här är de videos som kommit ut än så länge:

Ninja H2: Vol.1 BUILT BEYOND BELIEF

Ninja H2: Vol.2 Mysterious Sound

Ninja H2: Vol.3 136 Years of Technological Prowess
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Borde man inte kunna se om det är 600 kubik, 1000 eller mer på någon av de här bilderna?
Njae, inte jag i alla fall. Men jag är mer fundersam till cylinderantalet då motorn ser väldigt smal ut. Parallelltwin? I så fall är väl 750cc inte ologigskt. Trippel, vilket skulle knyta an fint till den historiska H2 med 750 cc, alternativt en 675 för att motsvara dagens "reglemente"?

Ska Kawasaki krama ut 200+ hk ur spisen känns nästan 600 4cyl, 675 3cyl eller 750 twin lite klent och kan kräva lite väl mycket laddtryck för en driftsäker fabriksspis, se 2TM:s tidigare kommentarer...

Min gissning får falla i enlighet med den klassiska föregångaren - 3cyl 750 med turbo med litet avgashus och ca 0.8 i laddtryck :)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Njae, inte jag i alla fall. Men jag är mer fundersam till cylinderantalet då motorn ser väldigt smal ut. Parallelltwin? I så fall är väl 750cc inte ologigskt. Trippel, vilket skulle knyta an fint till den historiska H2 med 750 cc, alternativt en 675 för att motsvara dagens "reglemente"?

Ska Kawasaki krama ut 200+ hk ur spisen känns nästan 600 4cyl, 675 3cyl eller 750 twin lite klent och kan kräva lite väl mycket laddtryck för en driftsäker fabriksspis, se 2TM:s tidigare kommentarer...

Min gissning får falla i enlighet med den klassiska föregångaren - 3cyl 750 med turbo med litet avgashus och ca 0.8 i laddtryck :)

Motorn som har visats är ju dock en radfyra, kika på toppen lite noga så syns det.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Motorn som har visats är ju dock en radfyra, kika på toppen lite noga så syns det.
Det är möjligt, jag baserar min gissning på de videos och bilder som finns i denna tråd - tittar jag på toppen är den tämligen lik Triumphs 675. Ibland har det ju visat sig att konceptmotorer förändras inför presentationen, spännande marknadsföring är det i alla fall!

Nåja - innan september är slut så vet vi! :)
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Min gissning får falla i enlighet med den klassiska föregångaren - 3cyl 750 med turbo med litet avgashus och ca 0.8 i laddtryck :)
Det har varit min gissning från start med, stämmer bättre med originalet. Att de visar upp en fyrcylindrig behöver inte betyda att det är en sådan som kommer att sitta i H2. De har ju inte sagt att det är den motorn i H2.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är möjligt, jag baserar min gissning på de videos och bilder som finns i denna tråd - tittar jag på toppen är den tämligen lik Triumphs 675. Ibland har det ju visat sig att konceptmotorer förändras inför presentationen, spännande marknadsföring är det i alla fall!

Nåja - innan september är slut så vet vi! :)

Det har varit min gissning från start med, stämmer bättre med originalet. Att de visar upp en fyrcylindrig behöver inte betyda att det är en sådan som kommer att sitta i H2. De har ju inte sagt att det är den motorn i H2.

Ja, det hade onekligen varit ganska intressant med en trpipig 750cc laddad motor. Med tanke på att det sitter en turbo på den är den ju redan portad från i princip all tävling ändå, så de behöver ju öht inte hålla sig till de vanliga tävlingsnormativa volymerna.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top