Nya Kawasaki H2.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Att ställa laddtrycket på en kompressormatad maskin gör man ju genom att byta utväxlingen på drivningen till kompressorn. Jag vet inte vad denna Boost Controller är för något, men att den skulle funka på en H2 har jag svårt att förstå.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Att ställa laddtrycket på en kompressormatad maskin gör man ju genom att byta utväxlingen på drivningen till kompressorn. Jag vet inte vad denna Boost Controller är för något, men att den skulle funka på en H2 har jag svårt att förstå.
Bilderna är slumpmässigt utvalda. Men det är ingen högoddsare att eBay snart kommer svämma över av olika gizmos för att enkelt öka laddrycket/effekten i en Kawasaki H2.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bilderna är slumpmässigt utvalda. Men det är ingen högoddsare att eBay snart kommer svämma över av olika gizmos för att enkelt öka laddrycket/effekten i en Kawasaki H2.

Ja, ebay är ju redan ganska översvämmat av diverse "effekthöjande" prylar man kan köpa som har exakt noll i reell effekt, så det tvivlar jag inte ett dugg på.
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
Måste har varvstopp en bra bit över 11000rpm om den ska göra 300km/h med den utväxlingen
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Den där Jay är en kul typ "Bästa med hojen är att den har en kuts så man inte åker av"... mmm det måste ju va det mest innovativa på hojen :rofl
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
"Kawasaki says that the only difference between the H2 and H2R engines are the camshafts, head gasket, and clutch."
Intressant. I så fall kan man klämma 300 hästar ur sin gatlegala H2 med andra kammar och en ny mapp!
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
"Kawasaki says that the only difference between the H2 and H2R engines are the camshafts, head gasket, and clutch."
Intressant. I så fall kan man klämma 300 hästar ur sin gatlegala H2 med andra kammar och en ny mapp!
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta

Känns rimligt tycker jag.
Dyrt att utveckla två helt olika motorer i onödan.

Edit: 300 ponnys i en kompakt hoj känns dock som ett ypperligt sätt att färga om kalsipperna.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta

Ja, det förvånar mig lite. Jag hade förväntat mig större skillnader när det handlar om så stor effektskillnad.
Lägre laddtryck, kanske andra kolvar, andra tändstift, kanske till och med olika porting och andra ventiler i toppen.

Att reducera effekten med 50% på att bara byta kammar och ha en snällare mapp hade jag inte förväntat mig.
Det för ju prisskillnaden mellan modellerna helt omotiverad.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, det förvånar mig lite. Jag hade förväntat mig större skillnader när det handlar om så stor effektskillnad.
Lägre laddtryck, kanske andra kolvar, andra tändstift, kanske till och med olika porting och andra ventiler i toppen.

Att reducera effekten med 50% på att bara byta kammar och ha en snällare mapp hade jag inte förväntat mig.
Det för ju prisskillnaden mellan modellerna helt omotiverad.

Frågan är ju vart effekten hamnar på gatmodellen?
Vad jag förstod så var inte den siffran släppt än? :va

Edit: 50% så är vi ju nere på 150hk vilket känns bra klent.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top