Min uppfattning med. Sjukt mycket fordon på vägarna som inte borde vara det. Jag skulle nog säja att som hyggligt laglig medelsvensson så har man inte mycket att frukta av polisen utan de brukar snarare vara hjälpsamma. Skulle jag åka fast för fortkörning så har man troligtvis förtjänat det...
Jag tänker också lite så.
Min personliga uppfattning är att dom flesta mår bra av lite "gummiband" och klarar eget ansvar, men inte alla.
Och skillnaden i just det här fallet tror jag inte blir jättestor, det är lite ny teknik som införs, men ingen kommer ju att behöva känna sig punktmarkerad, eller övervakad för det.
Dom flesta fordon idag har ju GPS, som sitter ihop med annat i bilen, så att använda fordonsdata för att utreda olyckor skulle ju vara bra.
Då kan händelseförloppet klarna, och många tvivel undanröjas.
Men då kommer också konspirationteorierna in, att man är övervakad, fast tekniken i sig kan skapa nytta.
Så, ja, någon balans i det också är väl rimligt, alla som äger en mobiltelefon idag har ju gått med på att bli övervakade i någon omfattning, och förmodligen även gått med på att skänka bort sitt beteendemönster.
Det finns ju en annan organisation, som säger sig företräda oss motorcyklister, och läser man på deras hemsida så är det.....ehhh...ja, inte mycket positivt.
Vilka roliga möten dom måste ha?
Där verkar man bara se sina rättigheter, och inga skyldigheter, och det skapar ju inte heller någon bra dialog i samhället, och en "svart" bild av oss hojåkare.
Nä, men, kör med förstånd, och lägg en bot eller två på nöjeskontot, det kan vara värt det.