Nya skivan med Dream Theater

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Lyssnar på deras nya singel nedladdad från deras hemsida http://www.dreamtheater.net/ :rock
Det verkar lovande för skivan! :tummenupp

Gillar ni progressiv hårdrock är detta ett måste när den släpps i nästa vecka :fakta

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sweedo skrev:
Lyssnar på deras nya singel nedladdad från deras hemsida http://www.dreamtheater.net/ :rock
Det verkar lovande för skivan! :tummenupp

Gillar ni progressiv hårdrock är detta ett måste när den släpps i nästa vecka :fakta
De två sista studioplattorna har varit grymma, så den här lär jag springa och köpa på en gång :tummenupp

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Jag älskar Dream Theater, och har alla deras skivor, de är enligt mig ett av världens bästa band!

Var tom med i Svenska DreamTheater Sällskapet ett tag,o ch jag har hört att de kommer till Sverige nu i vinter :Bugar

Sen att Mike Portnoy är en av världens absolut bästa trummisar gör ju itne saken sämre! :yoparty

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
Jag älskar Dream Theater, och har alla deras skivor, de är enligt mig ett av världens bästa band!

Var tom med i Svenska DreamTheater Sällskapet ett tag,o ch jag har hört att de kommer till Sverige nu i vinter :Bugar

Sen att Mike Portnoy är en av världens absolut bästa trummisar gör ju itne saken sämre! :yoparty
Har redan köpt biljetter till konserten på Hovet 22 januari :rock

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nån som vet vilken dag plattan klommer i de svenska butikerna?

Är den kopieringsskyddad? I så fall måste jag bränna den för att kunna spela, för mig cd-spelare klarar inte av nya kopieringskyddet.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Måste säga att jag blev lite besviken på nya skiven. Den är absolut inte dålig, men inte i närheten av två föregående studioalbumens klass.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Jag tycker iofs den håller samma klass som förra skivan och är bättre än Mt part 2.
Smaken är olika som tur är :tummenupp
Torsdag nästa vecka rockar det på Hovet! :rock

Jacke

snaart 18
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
125cc
DT hade väl lite problem med å komma upp i sama klass som de senaste skivorna.. riktit bra dom :) skoj med fler som lyssnar på prog :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag laddade hem en skiva förut när jag fick höra att de var ett grymt bra musikaliskt hårdrocksband. Men vilken besvikelse, de var ju lika hårda som Plura ungefär :( Näe tacka vet jag tiamat's album eller dylikt om det ska vara i den svängen. Eller Children of bodoms senaste, den rockar!!!

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Äh dom är riktigt hårda med 7 strängade ibland!
Det kan va rätt kraftigt skilland på olika låtar...
Längtar till 22a!!! HOVET :yoparty

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
Näe tacka vet jag tiamat's album eller dylikt om det ska vara i den svängen. Eller Children of bodoms senaste, den rockar!!!
Du kan inte jämföra children of budum med dream theater, det är helt olika genrar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dream theaters nya tycker jag är en liten besvikelse. Jag gillade en hel del på förra plattan, även om jag tyckte den var lite träig emellanåt, men det här känns inte speciellt intressant. Det känns som om de bara står och stampar utan att komma framåt. "Images and words" och "Awake" var milstolpar inom genren, men nu känns det bara som om de kopierar sig själva.

Synd, eftersom de är fantastiska musiker, kanske lite väl angelägna att visa det....

Lyssna på "The Jelly Jam" med Ty Tabor,John Myung och Rod Morgenstein, betydligt intressantare i mina öron.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Lyssna på "The Jelly Jam" med Ty Tabor,John Myung och Rod Morgenstein, betydligt intressantare i mina öron.
Tack för tipset, kan va värt att kolla upp. På tal om DT-relaterat, vet du hur OSI låter? Har funderat på att köpa sista skivan, men det har inte blivit av.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
berggren_martin skrev:
Du kan inte jämföra children of budum med dream theater, det är helt olika genrar.

Iofs, det bara blev så i alla hast :D Hur som helst så var de alldeles för klena och nån vidare trummis var det inte heller :( Men basisten är riktigt grym, synd att han inte hoppar in i hammerfall och byter ut deras "basist" :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Iofs, det bara blev så i alla hast :D Hur som helst så var de alldeles för klena och nån vidare trummis var det inte heller :( Men basisten är riktigt grym, synd att han inte hoppar in i hammerfall och byter ut deras "basist" :yoparty

Heh, inte för att vara sån, men man hittar inte många trummisar som är mer tekniskt drivna än Mike Portnoy. Om man sen uppskattar sjuka takter och meloditrummande ala gammelprog eller inte är ju dock upp till var och en.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
berggren_martin skrev:
Tack för tipset, kan va värt att kolla upp. På tal om DT-relaterat, vet du hur OSI låter? Har funderat på att köpa sista skivan, men det har inte blivit av.

OSI? Aldrig hört talas om det, ännu en "supergrupp". Vilka ingår i den?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Chris Ash skrev:
Heh, inte för att vara sån, men man hittar inte många trummisar som är mer tekniskt drivna än Mike Portnoy. Om man sen uppskattar sjuka takter och meloditrummande ala gammelprog eller inte är ju dock upp till var och en.

Helr riktigt.

Mike Portnoy är ruskigt duktig...har dock aldrig gillat trumljudet på deras skivor, men har å andra sidan inte intresserat mig så jättemycket för skivorna efter Falling into infinity.

och f.ö så föredrar jag nog Neil Peart eller Johan Langell framför Portnoy.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Rodentboy skrev:
Helr riktigt.

Mike Portnoy är ruskigt duktig...har dock aldrig gillat trumljudet på deras skivor, men har å andra sidan inte intresserat mig så jättemycket för skivorna efter Falling into infinity.

och f.ö så föredrar jag nog Neil Peart eller Johan Langell framför Portnoy.

Johan Langell...känner igen namnet men kan inte placera honom.

Jag själv har mina favoriter bland de grooviga oldschool trummisarna. Tycker själv inte att det är så imponarande att man kan spela dubbelkagge i 200km/h om man inte kan få det att svänga.

Ian Paice,Mikkey Dee,Cozy Powell,Clive Burr,Bill Ward,Lee Kerslake,Phil Ehart,Alan White mfl.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln