Jag hade gärna sett en nyproduktion av RC35:an.
Då hade det fordonsparken utökats på studs!
Osäkert om det du söker finns på marknaden idag eller är planerat till nästa år. Trenden är ju snarare mer nakna mellanmjölkshojar och mindre utbud av supersport tycker jag.
Kan du inte köra en 600:a med hårdare däck då? Typ Superbike Pro eller Michelins nya endurance-slicks?
Man vill ju inte köra med livet som insats och inte heller känna att det är däcken som begränsar ens framfart allt för mycket..
En 600 med Superbike Pro är ingen höjdare
Det beror ju på vad man är ute efter, är en låg kostnad för däck första prio tycker jag inte det är något dåligt alternativ. De funkar helt ok på min BMW om man är medveten vad de är till för och de håller betydligt bättre än de Metzeler Racetec K3 jag hade innan. Jag har iofs inte provat Michelins nya endurance-slicks, de kanske är bättre?
Rent krasst är det såhär,
Går man från gata till "bättre" däck så funkar PRO däcken.
Går man från riktiga slicks till PRO däcken så är det lynchstämmning efter avslutat pass.
Många som sålt dessa däck efter ett 20 minuterspass och många andra som köpt på sig har sålt av dom innan dom ens monterat dom efter att kompisarna kommit in i depån och gett dom en recension.
Absolut men som vanligt får man väl lyssna på vad de har för anledningar till det omdömmet och vad de bytte till. Förväntar man sig ett SC2 som håller längre har man nog köpt fel däck. Byter man tillbaka till "riktiga" slicks var det nog inte heller riktigt rätt däck. Jag sökte ett däck som inte var slut efter en bandag och då funkar de riktigt bra, K3:an var helt slut bak efter en dag.
Siktar man som TS på att använda tre-fyra set däck på en säsong tycker jag de är ett alternativ. Det andra alternativet är ju att köpa en liten hoj och då är det effekten som begränsar istället, man får välja vilken begränsning man vill ha
Kör mina SC 2or 4 dagar sedan sladdar det för mycket för mig men fortfarande finns det gummi kvar att köra på.
Mina sc 2or dag 4 är skönare att köra på en superbike PRO däcken nya. Detta är helt ärligt talat utan överdrift.
Är det Supercorsa SC2? Jag är sugen på att prova ett sett sådana när jag kört slut på mitt nuvarande set. Med tanke på varvtiderna de där däcken är kapabla till vore det kul att prova.
Yes är supercorsorna men diablosuperbike slicksen är precis samma däck fast ej skurna så det är hugget som stucket vilka du klämmer dit
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?264769-World-premiere-Ktm-presents-the-rc390-cup!
RC390 Cup
38hk kanske är i minsta laget för vuxna män?
Den är ju rätt läcker, tror ni inte det skulle gå att kräma ur lite fler HK ur den med lite jobb?
Varför effektjakt?
Att man inte vill åka ER6 etc är för att chassie och bromsar suger handsvarvad grottpung. Ett riktigt bra chassie med lite effekt ger billig och rolig racing. Förstår Swedie till 100%.
Jag åkte 125 juniorhoj för ett par veckor sen, sjukt kul.. Med bättre fjädring och riktiga däck (gatdäck för juniorklassen) hade det varit kung. Tänk 125GP fast 4takt.. = mindre problem och mer köra.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |