Nybörjare och tvekar?

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
:rofl :rofl

Jag körde runt på en K7 ett par mil förra året och det var absolut ingen nybörjarhoj. Eller visst. Den har riktigt bra bromsar, riktigt bra chassie och en riktigt bra motor, 0 - 280 på under 350 m. Det känns inte riktigt nybörjarvänligt. Det räcker med ett litet felsteg, eller att man slinter lite med gashanden för att det ska gå alldeles för fort och göra riktigt ont. Det kallar inte jag nybörjarvänligt. Men sjukt roligt.


0-280 på 350 m vill jag nog syna såvida den inte är preppad rätt fint :fakta :pannkyss :D
 

N00b

Sneaky SOB
Gick med
11 Jun 2008
Ort
malmø
Hoj
Honda CB1100 SF X-11
"Det är förhållandevis vanligt med avvikande tal, som av andra kan uppfattas som monotont, mekaniskt eller formellt. Karakteristiskt för personer med AS är ett mycket pedantiskt sätt att tala. De tenderar ofta att tala långt mer formellt än vad som är lämpligt i sammanhanget" :rolleyes:


Jepp skulle precis påpeka det. Inget illa ment...
Vet inte om du har blivit diagnoserad men du kanske skulle kolla upp det. Känner flera personer som har fått AS/Autism diagnoserat till olika grader och du har en del gemensamt med dom.

(Vanligt bland programmerare då dom finner det stimulerande att få ostört koncentrera på en sak, dessutom är de fördelar som syndromet för med sig till stor fördel i deras jobb. Slipper dessutom social kontakt när dom inte själv inbjuder till det.)

För att återgå till topic. Jo, läsa instruktionsmanualen kan jag rekommendera. gjorde det för några månader för min bil (har haft den i 5 år). Hittade en massa skit som jag inte kände till innan. Det var en "aha" upplevelse. Men sen är den kanske inte direkt avgörande för hur bra förare du är/blir.
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Precis. Det som klart saknas här, åtminstone ibland, är personintegritet. Stämpel här och där. Ute i trafiken iakttar jag även stor hänsyn och respekt som signalerar personintegritet, sedan kommer jag hit och det spelar ingen roll om det är en skruv i däcket, hal däckyta, hantering i allmänhet, utgången är i många fall brist på personintegritet. Här borde administratörerna av Sporthoj.com gå in och reglera för att göra informationen saklig och skön att ta till sig.


Oooh, nu börjar tråden bli politiskt inriktad oxå. Länge leve kommunismen!!!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Du verkar inte tänka till speciellt mkt varje gång du trycker på ny tråd-knappen...
Får jag fråga varför du tjatar så inneihelvete mkt om din förbannade K8a?
Fortfarande inte sett en enda jävla bild på dig me din underbara hoj och du har fortfarande, som du själv skriver, ingen erfarenhet av andra hojar direkt.
Hur kan du då veta att din hoj är så jävla bra för alla?

Denna tråd dog ut:va

Vart tog Suzukilover vägen:vaInte varit aktiv på 3 år, hoppas han inte växlade upp till "vansinnesläget" på hojen för tidigt och körde åt h-e:brinnerup
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Skriver instruktionsböcker åt Suzuki på heltid antagligen:tummenupp
 

Ravens

Har ny hoj :)
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
BMW F800R
threadofdoom.gif
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top