Nybörjarfråga

Socrates

Guest
Tjenare boys!

Håller som bäst på att fixa teorin till MC...och letar givetvis efter en MC. Hittills har jag varit helt insnöad på CBR600...men har på senare tid fått upp ögonen för Kawazaki Z1000. Min fråga är....om jag vill ta mig från A till B (ca 20mil) på 90-vägar....hur jobbigt är det?

Just med tanke på att den saknar stora kåpor...

Dum fråga kanske...men jag är lite nyfiken, stannar aldrig hemma under sommaren nämligen :)

kruger

socio #4104
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
SXF 250 -07, 999$ -03
Utan kåpa började det bli jobbigt vid 130 km/h på min speedtriple, bör ju vara ngt liknande på en Z1000.

/ Micke

Socrates

Guest
kruger skrev:
Utan kåpa började det bli jobbigt vid 130 km/h på min speedtriple, bör ju vara ngt liknande på en Z1000.

/ Micke

Ok, men om man håller sig runt 100 så är det ok då? Handlar ju egentligen bara om att ta hojen från Borås till Halmstad...sen blir man ju där några veckor.

Scott Sexpump

Ballistic
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
[SÅLD] Yamaha R6 [SÅLD]
20mil är en bit att åka. Det är ungefär vad som rekommenderas innan du bör ta en vätskepaus/vila upp dig.

Själv körde jag 90mil i ett sträck, (förutom tankningarna) på min nyinköpta R6 utan att mattas alltför mycket.

EDIT: hmm, kåpaspekten glömde jag såklart bort ! :huvet

Socrates skrev:
Tjenare boys!

Min fråga är....om jag vill ta mig från A till B (ca 20mil) på 90-vägar....hur jobbigt är det?

Dum fråga kanske...men jag är lite nyfiken, stannar aldrig hemma under sommaren nämligen :)

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Socrates skrev:
Tjenare boys!

Håller som bäst på att fixa teorin till MC...och letar givetvis efter en MC. Hittills har jag varit helt insnöad på CBR600...men har på senare tid fått upp ögonen för Kawazaki Z1000. Min fråga är....om jag vill ta mig från A till B (ca 20mil) på 90-vägar....hur jobbigt är det?

Just med tanke på att den saknar stora kåpor...

Z1000 är grymt mycket häftigare än CBR600! :yoparty

Socrates

Guest
Scott Sexpump skrev:
20mil är en bit att åka. Det är ungefär vad som rekommenderas innan du bör ta en vätskepaus/vila upp dig.

Själv körde jag 90mil i ett sträck, (förutom tankningarna) på min nyinköpta R6 utan att mattas alltför mycket.

EDIT: hmm, kåpaspekten glömde jag såklart bort ! :huvet

Det är väl inte värre än att man får göra en massa pauser annars :)

Tycker Z1000 är förbannat grym, men samtidigt så funderar jag på om inte det är långturer jag kommer göra när jag fått kortet. Bah, får la köpa 2 hojar...ska bara vinna på lotto först

Socrates

Guest
Ni kanske har andra Streetfighters jag borde spana på...har som sagt va precis börjat snegla åt strettfighter hållet...

PS. Va snälla alla är på SH

:banana

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Är det CBR600RR det handlar om? Isåfall är det nog rätt lika med tanke på sittställningen...

Har inte kört Z1000, men jag har kört en Hornet 900 med lillkåpan, å den tyckte jag inte alls var jobbig, skulle lätt kunna köra 20 mil på den!

(fast de e ju klart, då har jag kört 10mil i sträck på en vibrerande husa utan vindstyrarkåpor också ;D)

Socrates

Guest
OlleR skrev:
Är det CBR600RR det handlar om? Isåfall är det nog rätt lika med tanke på sittställningen...

Har inte kört Z1000, men jag har kört en Hornet 900 med lillkåpan, å den tyckte jag inte alls var jobbig, skulle lätt kunna köra 20 mil på den!

(fast de e ju klart, då har jag kört 10mil i sträck på en vibrerande husa utan vindstyrarkåpor också ;D)

Det är mer vinddraget än sittställningen jag tänker på. Men vad vet jag...jag håller ju på med koret som sagt va :va

Svårt det här med hoj....vill ju helst köpa en innan lappen är klar, men jag har ju inga direkt möjligheter till att provköra innan :(

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
R1
Socrates skrev:
Det är mer vinddraget än sittställningen jag tänker på. Men vad vet jag...jag håller ju på med koret som sagt va :va

Svårt det här med hoj....vill ju helst köpa en innan lappen är klar, men jag har ju inga direkt möjligheter till att provköra innan :(

Kolla om det finns större kåpor att köpa som tillbehör. Då kan du sätta på den om du ska köra långt.

Socrates

Guest
Experiment 626 skrev:
Kolla om det finns större kåpor att köpa som tillbehör. Då kan du sätta på den om du ska köra långt.

Det är väldigt sant...får ta och spana på det :) Ibland är jag lite > :kocko

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Jag har provat z1000, gillar dess kaxiga design.
Dock, jag är över 190cm lång och kawan's kompakta design gör att jag ser ut som om jag sitter uppe på den hojen.
Vindavvisaren är bra på den hojen, upp till 90-100 funkar den under resor på 25-30 mil. Rekommenderar dock att icke köra mycket fortare.

Jag förstår varför du gillar den.......... :)

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Ett tips: Kolla upp med försäkring också innan du bestämmer dig. Är den vettig så satsa på z1000 :) den är ju så grymt snygg ! :squid

merciless

Mr. Slow
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
CBR 900 RR "projekt", XT 660R, RM 250
Det här med att åka långt utan kåpor tycker inte jag är ett problem. Åkte som längst ca 25 mil i ett svep med min Duke II. Enda problemet är att det är tråkigt att nöta mil på det sättet, men ur den synpunkten spelar det ingen roll vad man har för hoj. Men det är ju bara min åsikt...

(tråden om Kjell-kåpan gav mig flera livsförlängande skratt :rofl )

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Min Avatar Stulen

Hallå ser att vi har samma lika,hur ska vi lösa detta :gnissla :huvet

Socrates

Guest
LeZZe skrev:
Hallå ser att vi har samma lika,hur ska vi lösa detta :gnissla :huvet

Aj f*n...såg det nu, ska genast fixa en ny när jag kommer hem! 00.00 så har jag laddat upp en ny :)

En fråga bara...har du lackat din avatar bak på hjälmen? Tänkte göra det...

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
Socrates skrev:
Aj f*n...såg det nu, ska genast fixa en ny när jag kommer hem! 00.00 så har jag laddat upp en ny :)

En fråga bara...har du lackat din avatar bak på hjälmen? Tänkte göra det...

nej men har den på tröja en polare till mig gjorde den så ja undrar vart du hitta den?? :pannkyss

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln