Nybörjarfråga

Socrates

Guest
LeZZe skrev:
nej men har den på tröja en polare till mig gjorde den så ja undrar vart du hitta den?? :pannkyss


Jaha...jag hittade den på nätet. Läste mycket serier när jag var ung :) Och bilden på Spawn är ju ganska cool...så det är därför jag använder den. (Iaf i 9 timmar till)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En enkel tur på 30-40 mil är inget problem på någon av hojarna.

Körde Hamburg-->Sigtuna (112mil) i sträck med tankstopp för något år sedan på hoj.
Skulle lungt kunna göra samma sak med min fighter. Bara man inte försöker att toppa hojen konstant.
Såtillvida du inte försöker göra det i den väderlek som är nu. Det skulle bli lite kallt.
 

Socrates

Guest
Wiseguy skrev:
En enkel tur på 30-40 mil är inget problem på någon av hojarna.

Körde Hamburg-->Sigtuna (112mil) i sträck med tankstopp för något år sedan på hoj.
Skulle lungt kunna göra samma sak med min fighter. Bara man inte försöker att toppa hojen konstant.
Såtillvida du inte försöker göra det i den väderlek som är nu. Det skulle bli lite kallt.


Ok, låter bra! Funderar på att slå till på en jag såg på blocket...sugen som få. Att toppa hojen kommer väl inte bli den stora sysslan för mig när jag fått kortet...utan att lära mig behärska den ordentligt. :) Och givetvis ragga :tuttar

Ännu än dum fråga kanske, men jag ställer den ändå...funkar en Z1000 som nybörjar hoj? Jo, jag vet att det skiljer på förare och förare...men man kan ju överlag säga att t.ex R1 är inget för en nybörjare...

*Gömmer mig...rädd för påhopp* Be nice! :Bugar
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Socrates skrev:
Ok, låter bra! Funderar på att slå till på en jag såg på blocket...sugen som få. Att toppa hojen kommer väl inte bli den stora sysslan för mig när jag fått kortet...utan att lära mig behärska den ordentligt. :) Och givetvis ragga :tuttar

Ännu än dum fråga kanske, men jag ställer den ändå...funkar en Z1000 som nybörjar hoj? Jo, jag vet att det skiljer på förare och förare...men man kan ju överlag säga att t.ex R1 är inget för en nybörjare...

*Gömmer mig...rädd för påhopp* Be nice! :Bugar

Äh va fan bara man är medveten om vad man kör:rolleyes:

http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=559
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Cbr e inte helt fula ska tillläggas ... ... är väl lite prisskillnad oxå om jag förstått det rätt eller? ... CBR = prisvärt , tycker iaf jag , mkt speed för pengarna! ...

mvh Mar
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En CBR600F av tidig årgång har jag för mig hamnar i F-klass 5.
Annars ifall du vill ha lite nyare hoj kan du ju kolla på Kawasaki Z750. Den blir lite billigare än Z1000.

Men försäkringar är ett rejält gissel. Det gäller att ha tur när man kollar runt.
 

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Socrates!!

Om du vill ha en streetfighter så kan du ju alltid snegla på Honda X11. Den är baserad på Honda Blackbird, men det skiljer lite, 6:ans växel saknas t.ex. !! Men till fördelarna: Svinbillig i försäkring (kolla med Bilsport & MC), Går som satan (rakt fram iaf), garanti kvar om du väljer rätt årsmodell, billig! Sök runt lite på blocket eller bytbil efter Honda X11 CB1100SF.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Bandit1200, 120hp på slangen med bra vrid från botten för att vara en rad4:a. fklass 6 = halva premien mot en fireblade -92.
Partisk? japp! :D
 

Socrates

Guest
Hmm...det är en djungel detta...kommer nog sluta med att jag går inte med ögonbindel och tar hojen jag pekar på.

Tack för alla förslag iaf :)

Nu ska jag krypa ner i sängen, uppskrivning om några timmar.

Jag hoppas på denna i morgon runt 09.30 :banana

Och inte denna... :huvet
 

Socrates

Guest
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Uppskrivningen gick som smort...visserligen en massa fel, men dock godkänd
 

Voorhees

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
mellan två hojar...
Socrates... 1000cc är bara för män, erkänn din gossebarnsstatus och köp en honda cb250 med krauserkåpa och håll dig i vägrenen på 41:an när männen drar förbi.
 

Socrates

Guest
Voorhees skrev:
Socrates... 1000cc är bara för män, erkänn din gossebarnsstatus och köp en honda cb250 med krauserkåpa och håll dig i vägrenen på 41:an när männen drar förbi.


Voorhees...forsätt du och sköt ditt jobb och sluta surfa på arbetstid istället!!! Och det är inte jag som har en T-Shirt där det står "Jag älskar min CB250".

Och du...hur kommer det sig att vi aldrig får se din hoj? Du parkera ju 3km från jobbet och går sista biten, är det något du vill dölja? :7peta
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Socrates skrev:
Inga andra tips på snygga streetfighters? Kanske någon hoj som har lite lägre försäkringsklass...


Såg en fabriksbyggd "streefighter"-version av R1 -03 när jag var i Italien i somras. Kommer dock inte ihåg exakt modellbeteckning men den va najs som fan :tummenupp (iof försäkringsklass 7... men va fan... skit i det)
 

Socrates

Guest
Santo skrev:
Såg en fabriksbyggd "streefighter"-version av R1 -03 när jag var i Italien i somras. Kommer dock inte ihåg exakt modellbeteckning men den va najs som fan :tummenupp (iof försäkringsklass 7... men va fan... skit i det)


Det är just det där med försäkringsklass 7...jag är ju bara 24, så det blir VÄLDIGT dyrt med försäkring...men men...det är ju bara att prioritera.

Har kollat lite på dom andra hojarna som folk här rekommenderade...men dom känns inte alls så heta runt utseendemässigt efter att ha sett Z1000...den är så rå!
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Santo skrev:
Såg en fabriksbyggd "streefighter"-version av R1 -03 när jag var i Italien i somras. Kommer dock inte ihåg exakt modellbeteckning men den va najs som fan :tummenupp (iof försäkringsklass 7... men va fan... skit i det)

Fazer? Finns även i en snygg(are) 600cc version :tummenupp
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Socrates skrev:
Det är mer vinddraget än sittställningen jag tänker på. Men vad vet jag...jag håller ju på med koret som sagt va :va
Vad jag menade var att sittställningen på CBRen är nog ungefär lika jobbig som vinden på Z1000 ;)
 

Socrates

Guest
Yamaha FZ6 tycker jag är snygg...iaf på bilderna på deras hemsida. Skulle dock vara mysigt att se en film med den...hittar ingen just nu dock :(

Tror ni den ligger i samma försäkringsklass som R6?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top