Nybergs motor kursar

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är nog en fråga om att kunna ställa om sig för att kunna finnas kvar.

Handlar det mesta på Internet, men många gånger blir det från svenskbaserade sådana. Många erbjuder fri frakt över 500-1000kr och det blir rätt lätt att komma upp i. Priserna tycker inte jag är direkt stora i skillnad längre.

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Jämför bara med bygghandeln!
Jag e nog inte den roligaste kunden. Men deras största!! Och jävlar vilken bra service jag får :):tummenupp
Passar det inte dom vet dom att det finns andra hungriga leverantörer....

Beror ju på hur dryg man är när man kliver in i butiken har jag hört.

Rgv250se

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
KX500SM, VOR530SM, RGV250, RGV500
Jaha! Det förklarar varför det är så mycket bilar utanför! Sitter granne med dem!
Det är ju typiskt när man hade en bra butik så nära! :gråta

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Jag hörde på radion igår att det säljs fler fyrhjulingar/ATV än MC nu i Sverige...
Jag är mest orolig för att kompetens på service och reparationer försvinner så man inte kan få hjälp att serva eller fixa hojen längre, jag gör det mesta själv men ibland behöver man proffs och då vill man ha dem hyfsat nära och med rimliga väntetider.

Kan inte tänka mig att det säljs några större antal i fyrhjuling/atv klassen , hur få hojar säljs det då ??

Lågkonjunkturen märks tydligt i flera olika stora områden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att mc butiker i sverige kursar ser jag inte som någon konstighet.
Taskigare service får man ju leta efter. Nu har jag ingen erfarenhet av Nybergs, men tyvärr mååånga andra!

Nybergs var väldigt trevliga att ha att göra med vad gäller köp av prylar. För långt för mig för att testa service där däremot.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Inte konstigt att handlare kursar när det enda folk jagar är bästa pris och sedan vill ha alla tips / hjälp gratis från handlare / verkstad.
Det var därför jag slutade som säljare för ett par år sedan...

Ex:
Om en ny bil var 2000 kr billigare (Kostade 200´) så kunde kundena lätt åka 60 mil för att köpa den i stället!
Jag tyckte att jag i alla fall skulle ha 4000 över (2%) om det skulle vara värt det...
Räkna ut 40kr mil* 60 så ser du att kunden inte gjorde en direkt bra affär...

Men såhär var det förvånandsvärt ofta...
Människan är faktiskt löjligt dumsnål (även jag i bland).

Rgv250se

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
KX500SM, VOR530SM, RGV250, RGV500
Tittade in lite snabbt och det är inte tomt i butiken än! Men ta med kontanter om ni vill fynda för deras kortterminal funkar ej! :tummenupp

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Inte konstigt att handlare kursar när det enda folk jagar är bästa pris och sedan vill ha alla tips / hjälp gratis från handlare / verkstad.
Det var därför jag slutade som säljare för ett par år sedan...

Ex:
Om en ny bil var 2000 kr billigare (Kostade 200´) så kunde kundena lätt åka 60 mil för att köpa den i stället!
Jag tyckte att jag i alla fall skulle ha 4000 över (2%) om det skulle vara värt det...
Räkna ut 40kr mil* 60 så ser du att kunden inte gjorde en direkt bra affär...

Men såhär var det förvånandsvärt ofta...
Människan är faktiskt löjligt dumsnål (även jag i bland).

Så jäkla sant:hihi Kommer ihåg på 80-talet när en bensinstation hade sänkt priset med 9 öre,folk åkte från andra sidan Göteborg för att "fylla upp tanken" då tjänade dom ca: 5kr på det. Bensinen kostade ca:3,50-4kr/L..Snacka om dumsnålt:D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hur gör man om man vill lämna in hojen på service eller rep till en internet MC handlare ?

Hämtar dom den med DHL ?

Måste man var hemma när dom hämtar den ?

Kör DHL den till Kina för att laga den ?

Kan man lita på att man får tillbaka den ?

Frågorna inför framtiden är många.

JoeMax

Guest
till TS köpte en GoPro Hero 2 motorsport ed för 2069kr, tack för tipset!

mojja83

Guest
Hur gör man om man vill lämna in hojen på service eller rep till en internet MC handlare ?

Hämtar dom den med DHL ?

Måste man var hemma när dom hämtar den ?

Kör DHL den till Kina för att laga den ?

Kan man lita på att man får tillbaka den ?

Frågorna inför framtiden är många.

Ja hur fan gör man?

Honda har numera släppt kravet på att 600 mils servicen ska göras av honda verkstad räcker med att spara kvitto på olja + filter för att garantierna ska gälla. Tyvärr ska 1200 mils service göras på verkstad för att garantierna ska gälla.

1800 kan göras hemma med men 2400 då är det ventilkoll och verkstad som gäller igen..

Man får helt enkelt se till att bo i närheten av storstad alt ha nog med slantar så man har råd att byta hoj var 1200 mil om man som jag valt att köra honda!!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har förståelse för de unga som har svart bälte i E-bay, inget jobb och dumsnåla.

Blir drygt för oss alla att serva hojarna där bara.

mojja83

Guest
Har förståelse för de unga som har svart bälte i E-bay, inget jobb och dumsnåla.

Blir drygt för oss alla att serva hojarna där bara.

Kan väl knappast vara problem att få hojen servad i helsingborg?

Önskar jag var ung,arbetslös och hade hur mycket fritid som helst och trots det råd med nyare cykel,bandagar,bilar,båtar och hus men den ekvationen går inte ihop tyvärr..

Men visst vill du betala mer än vad det smakar be my guest. Jag har inga problem med att beställa från ebay alternativt svenska företag med vettiga priser.

Men jag betalar inte 5000 sek för en vara jag kan beställa på nätet för 3000 kr inkl hemleverans.

Men jag dömer inte dig för att du gärna ger bort 2k av dina surt intjänade slantar jag själv väljer hellre att lägga dom på en god middag alternativt på en utflykt med min barn och fru!!!

Last edited:

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
En efter en stänger våra mc-handlare och ytterligare några duktiga hojfanatiker blir arbetslösa.
Är det internethandelns fel eller vad händer egentligen.
Snart står vi utan.

Den dagen svenska handlare går ifrån häst & vagn som transportsätt ska jag börja handla igen...

Det är inte rimligt med fraktider på 2-3+veckor som många svenska handlare har, att sedan priset är 1.5 gånger högre än resten av Europa gör inte saken bättre!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Kan väl knappast vara problem att få hojen servad i helsingborg?

Önskar jag var ung,arbetslös och hade hur mycket fritid som helst och trots det råd med nyare cykel,bandagar,bilar,båtar och hus men den ekvationen går inte ihop tyvärr..

Men visst vill du betala mer än vad det smakar. Jag har inga problem med att beställa från ebay alternativt svenska företag med vettiga priser.

Men jag betalar inte 5000 sek för en vara jag kan beställa på nätet för 3000 kr inkl hemleverans.

Men be my guest jag dömmer inte dig för att du gärna ger bort 2k av dina surt intjänade slantar jag själv väljer hellre att lägga dom på en god middag alternativt på en utflykt med min barn och fru!!!

Jag har så det räcker, är dumlojal men får den service och bra priser som jag förtjänar och kan nog inte få det möe billigare någon annanstans.

mojja83

Guest
Jag har så det räcker, är dumlojal men får den service och bra priser som jag förtjänar och kan nog inte få det möe billigare någon annanstans.

Men frågan är hur du hade gjort om du kunde få det du behövde handla mycket billigare på nätet?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Men frågan är hur du hade gjort om du kunde få det du behövde handla mycket billigare på nätet?

Nu händer det ju att det ibland inte blir så bra priser men det kvittar. Servicen och tillgången till en bra handlare betyder mer för mig, kalla mig idiot men så är det.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC