MC Doktorn
Guest
Men inte av en nasare hoppas jag
Internet handel is da skit som ungdomarna säger.
Men inte av en nasare hoppas jag
Beror ju på hur dryg man är när man kliver in i butiken har jag hört.
Beror ju på hur dryg man är när man kliver in i butiken har jag hört.
Jag hörde på radion igår att det säljs fler fyrhjulingar/ATV än MC nu i Sverige...
Jag är mest orolig för att kompetens på service och reparationer försvinner så man inte kan få hjälp att serva eller fixa hojen längre, jag gör det mesta själv men ibland behöver man proffs och då vill man ha dem hyfsat nära och med rimliga väntetider.
Att mc butiker i sverige kursar ser jag inte som någon konstighet.
Taskigare service får man ju leta efter. Nu har jag ingen erfarenhet av Nybergs, men tyvärr mååånga andra!
Inte konstigt att handlare kursar när det enda folk jagar är bästa pris och sedan vill ha alla tips / hjälp gratis från handlare / verkstad.
Det var därför jag slutade som säljare för ett par år sedan...
Ex:
Om en ny bil var 2000 kr billigare (Kostade 200´) så kunde kundena lätt åka 60 mil för att köpa den i stället!
Jag tyckte att jag i alla fall skulle ha 4000 över (2%) om det skulle vara värt det...
Räkna ut 40kr mil* 60 så ser du att kunden inte gjorde en direkt bra affär...
Men såhär var det förvånandsvärt ofta...
Människan är faktiskt löjligt dumsnål (även jag i bland).
Hur gör man om man vill lämna in hojen på service eller rep till en internet MC handlare ?
Hämtar dom den med DHL ?
Måste man var hemma när dom hämtar den ?
Kör DHL den till Kina för att laga den ?
Kan man lita på att man får tillbaka den ?
Frågorna inför framtiden är många.
Har förståelse för de unga som har svart bälte i E-bay, inget jobb och dumsnåla.
Blir drygt för oss alla att serva hojarna där bara.
En efter en stänger våra mc-handlare och ytterligare några duktiga hojfanatiker blir arbetslösa.
Är det internethandelns fel eller vad händer egentligen.
Snart står vi utan.
Kan väl knappast vara problem att få hojen servad i helsingborg?
Önskar jag var ung,arbetslös och hade hur mycket fritid som helst och trots det råd med nyare cykel,bandagar,bilar,båtar och hus men den ekvationen går inte ihop tyvärr..
Men visst vill du betala mer än vad det smakar. Jag har inga problem med att beställa från ebay alternativt svenska företag med vettiga priser.
Men jag betalar inte 5000 sek för en vara jag kan beställa på nätet för 3000 kr inkl hemleverans.
Men be my guest jag dömmer inte dig för att du gärna ger bort 2k av dina surt intjänade slantar jag själv väljer hellre att lägga dom på en god middag alternativt på en utflykt med min barn och fru!!!
Jag har så det räcker, är dumlojal men får den service och bra priser som jag förtjänar och kan nog inte få det möe billigare någon annanstans.
Men frågan är hur du hade gjort om du kunde få det du behövde handla mycket billigare på nätet?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|