Nyköping

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Okej, nu kör vi!

Tänkte att dom som vill haka på ikväll i trevligt sällskap samlas kl 18.15-18.30 vid Jet macken i hamnen. För att åka till hamnen ta en sväng o kika lite. Sen drar vi/de som vill vidare mot oskarshäll och tar en fika! :banana Tänkte att det kanske är svårt att samlas i hamnen, då vi inte lär vara ensamma! :)

Häng på nu! :yoparty
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Blev ni ett gäng igår?

Själv tänkte jag att jag skiter i att glida ner till hamnen i mckläder för att det var för varmt, så jag beslöt mig för... att lira tennis i värmen istället :va
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Blev ni ett gäng igår?

Själv tänkte jag att jag skiter i att glida ner till hamnen i mckläder för att det var för varmt, så jag beslöt mig för... att lira tennis i värmen istället :va
Tennis? Jo det låter ju som ett smart drag, fast du fick ju lite vinddrag från racket iaf och jag antar att du INTE behövde ha skinnstället på dej? :D

Det blev fyra hojar, 5 pers (och ytterligare en som anslöt vid "Hällen") och efter obefintlig diskussion skippades hamnen för lite "instant fart wind" ist, så det blev Oskarshäll via färja och Norrköping.

Det var en skön tur och kul att se lite nya ansikten, från både när och fjärran :tummenupp
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Tennis? Jo det låter ju som ett smart drag, fast du fick ju lite vinddrag från racket iaf och jag antar att du INTE behövde ha skinnstället på dej? :D

nej det var nog faktiskt allt annat än smart. Åt helvete gick det också. Dubbel badbeat mao.

Hakar på, på en åktur nästa gång istället :p
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Nr Ninja (och alla andra som vill givetvis), vad sägs om en tur runt Rejmyre ring för att sen ta en fika-/lunchpaus på hällen?

Samlas skapligt, runt 9 nånstans? Och ta med Sofia för bövelen. Det blir ju riktigt rolig åkning även om man kör försiktigt.

Kom igen nu alla andra semesterfirare också! Det ska ju bli halvklart imorgon bara, så det är nog nästan snudd på att sätta i fodret i jackan :D

/Teo
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
0900 är på tok för tidigt. Jag har fjällvandrat så jag ska fan sova ut. Tar dock gärna en tur på eftermiddagen.
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Eller så kan man ju åka lite senare och ta en kortare tur, typ hällen direkt.

Jag börjar jobba 15 idag, så jag drar nog ut senast 10-11 troligen =)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Eller så kan man ju åka lite senare och ta en kortare tur, typ hällen direkt.

Jag börjar jobba 15 idag, så jag drar nog ut senast 10-11 troligen =)

Vad tycker du ska vi åka nu vid 9 eller ska va ta det senare?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Vi kör ST1 kl 9:15
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Trevligt med lite mc åkning idag trots att det var vägarbete i tre mil, med en massa asfalts stänk som följd. Sofia var jätte duktig på sin hoj (hon övningskör för er som inte vet)! Tre mil på ny lagd asfalt resulterade i tre timmar tvätt av cykeln nu på kvällen. Men nu är den fin igen.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Hej på er alla!

Kul att ni hade en skön sväng idag i det varma, soliga vädret! Själv har jag varit på Sviestad o kört min första kurs på storbana! :banana
Var så sjukt super roligt! :)

Imorn får nog hojen vila i garaget! :)

Ha det så bra alla!

Kram Maria
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Tre timmar?? Galet, nu måste den nästan blänka mer än min kyckling ;)

Jag testar gärna ditt svarta ställ philip, passar det för er under helgen?

Vi kanske kan styra upp nån mer åkning i helgen också om några fler är sugna också :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tre timmar?? Galet, nu måste den nästan blänka mer än min kyckling ;)

Jag testar gärna ditt svarta ställ philip, passar det för er under helgen?

Vi kanske kan styra upp nån mer åkning i helgen också om några fler är sugna också :)

Självklart får du prova om du kan ha mitt gamla ställ hör av dig imorgon så styr vi upp något. Ska bara kolla att jag har det här hemma. Vad anbelangar åkning så är jag ledig i fyra dagar så jag tycker definitivt att vi ska ta och åka 1, 2, 3 eller fyra svängar!
 

Tetremnoll

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Nyköping
Hoj
V-twin
Självklart får du prova om du kan ha mitt gamla ställ hör av dig imorgon så styr vi upp något. Ska bara kolla att jag har det här hemma. Vad anbelangar åkning så är jag ledig i fyra dagar så jag tycker definitivt att vi ska ta och åka 1, 2, 3 eller fyra svängar!

Bra där, jag ringer och kollar läget kring lunchtid, så får vi se.
Jag tar gärna en tur imorgon igen... Kanske inte behöver vara lika ap-tidigt som idag dock =)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
nån som är sugen på en liten tur i eftermiddag/kväll? Om vädret tillåter förstås. Skulle väl komma lite regn, men får väl se hur pass jävligt det blir.

Intresse?
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
nån som är sugen på en liten tur i eftermiddag/kväll? Om vädret tillåter förstås. Skulle väl komma lite regn, men får väl se hur pass jävligt det blir.

Intresse?

Tjena skulle gärna åka. Men jag skar upp vänster långfinger så pass att det blev akuten. Det blev 4 styngn och tejpning. Har provat att använda
kopplingen är inte så skönt. Får väl låta bli ett par dar. Vi hörs.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top