Ossman
Den förlorade brodern
MBGIRL skrev:Jag kände att det underlättade när man gjorde lite hårda inbromsningar för då
fick man mer stabilitet mellan hojen och en själv. Och även att köra och starta
och stanna ett antal gånger ger en bra grund för att kunna krypköra.
Sen är det bara att hitta dragläge och vara där och försöka hålla balansen
Öva...öva...öva...öva...
Jag upplever att dragläget måste du kunna och hantera perfekt medan balansen
kommer med tiden.
Att växla mellan de båda lågfartbanorna är också bra. Kanske är du bättre på
den ena än den andra. T ex så tycker jag att lågfartsbana nr 2 är lättare än 1
Och när jag hållt på med ettan och förbannat mig över svängen i krypfart i slutet
av serpentinen och åter in i den igen så gick jag över till 2:an och sen satt svängen på 1:an bra.
Men det är så individuellt...
Sen är det alltid bra att öva att krypköra rakt fram utan att vingla med styret.
Tänk på att blicken är A och O...har du den ner i gatan eller på hojen så går
det inte bra.
Sen för att spetsa till min krypkörning brukar jag utmana mig själv att köra så långsamt
som det bara går...nästan så man står still och balanserar på hojen. Då känner
man att allt annat blir så mycket lättare när du sen får ha lite fart.
Det jag upplever som svårt är när man krypkör med fullt styrutslag. Välter man utåt kan man vrida på styret för att återfå balansen. Men hur gör man om man välter innåt? Styret kommer ju inte längre åt det hållet.
Gasar man på lite så rätar cykeln ut sig, men det är ju inte direkt krypkörning längre då.