zilver skrev:Gutt att det finns flera utan kort som resonera så
Mirran skrev:Tror att det kommer att bli svårt för tjejer att fixa banan med det nya provet, vi tjejer behövs ju oxå på vägen...
Esquire skrev:Nu har vägverket kommit ut med föreskrifterna (föreskrifter om ändring i föreskrifterna VVFS 1998:52) för hur det nya förarprovet för mc ska se ut. Detta träder i kraft 2005-01-01. Beslutet fattades 2004-08-30.
Jag sitter med de nya föreskrifterna i min hand. Men har tyvär inte hittat dem på Vägverkets hemsida än så att jag lägga upp en länk.
Men jag kan i alla fall säga så mycket som att jag är glad att jag redan har mc-körkort.
nasholm82 skrev:Vart e länken till dom nya föreskrifterna??
Vägverket har byggt om lite på sin hemsida under veckan så den gamla länken fungerar inte. Men den här borde fungera: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htmnasholm82 skrev:Vart e länken till dom nya föreskrifterna??
Njae, det beror väl lite på. Är du en jätteliten tjej så är det nog bra mycket jobbigare än om du är en jättestor kille.Flippen skrev:Men hur funkar det där med att leda hojen då?
Det är väl inget jobbigt med de?
Därför att min körskolelärare sade det, men övar man mycket är det nog inga större problem,det finns tjejer som kör betydligt bättre än killar,eller hur.The_FacultyGirl skrev:Varför tror du det? En förklaring tack
Körkort 05 skrev:Tänkte ta kortet under 04 men torskade på garagevändningen. Prövade bägge nya lågfartsproven och de var betydligt mer verklighetsanpassade. Inte skitlätta på långa vägar men enklare än garagesvängen.
Vad gäller högfartserpentinen så är det ju 12 m mellan konerna nu jämfört med 10 m på den gamla. Även vändradien i slutet är större.
Grejen är att den gamla var på tid vilket innebar att man var tvungen att hålla ca 38 km/h mellan konerna. I de nya proven skall man ha ca. 50 km/h. Vad tror ni om detta ?
Superbee skrev:Ok så det är alltså inte svårare förarprov fr.o.m. 2005 som det har ryktas?
Körkort 05 skrev:Min körskolelärare sa att om de nuvarande reglerna har svårighet 100% så är de nya 60 - 70%.
Superbee skrev:det spelar ingen roll vad dom hittar på för nya prov, kosta vad det kosta vill, jag ska ha kortet i min hand!
Tokan skrev:Håller med... Det får vara hur svårt och det får kosta vad det vill!!!!
Superbee skrev:Japp egentligen tycker jag bara det är bra om några ger upp o tappar motiveringen för att det är för svårt. Då blire bara de riktigt mcintresserade och de som verkligen kan behärska sitt fordon kvar = mindre olyckor = mer glada barn = eventuellt kanske billigare försäkring = gladare motorcyklister = frid o fröjd på jorden
GuW skrev:Det kanske är dags att införa ett attitydtest i körkortsutbildningen?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|