HanneZ skrev:En 5 åring kan få upp en hoj på centralstödet om han/hon har rätt teknik
Inte en Vmax...
HanneZ skrev:En 5 åring kan få upp en hoj på centralstödet om han/hon har rätt teknik
Esquire skrev:Dessutom ska man klara av att leda motorcykeln med motorn avstängd och ställa upp den på stödet.kommer att bli skitsvårt!
dim skrev:skulle vara intressant att veta exakt hur de nya delarna ser ut...hittar ej på vv:s hemsida, borde de inte lägga upp sånt...!? nej just det, de är ju allsmäktiga....
gladh skrev:Tror det står på deras hemsida att de inte lägger ut någon författning eller författningsändring på hemsidan förrän den är redo att gå i tryck.
Så det är nog inte allsmäktighet som gör att de undanhåller dig denna information utan snarare mänsklighet.
gladh
Det kan ju vara för att beslutet fattades igår som gjort att de inte hunnit få upp det på hemsidan ännu. Men på min farsas trafikskola så hade vi i alla fall papperna idag.gladh skrev:Tror det står på deras hemsida att de inte lägger ut någon författning eller författningsändring på hemsidan förrän den är redo att gå i tryck.
Så det är nog inte allsmäktighet som gör att de undanhåller dig denna information utan snarare mänsklighet.
Esquire skrev:Jepp, det är det gamla.
Stora ändringar: garagevändningen, serpentinkörningen och 50kmh-bromsningen är borta. Däremot så har det kommit två nya "lågfartsdelar" och två "högfartsdelar".
Lågfartsdelarna är krypkörning och högfartsdelarna är serpentinkörning. Förrättningsmannen beslutar vilken av de två olika på varje del som man får göra. Dessutom ska man klara av att leda motorcykeln med motorn avstängd och ställa upp den på stödet.
70 och 90-bromsningarna är kvar.
Dessutom har dom lagt till att man ska ha ryggskydd på sig när man gör provet.
Esquire skrev:... Men på min farsas trafikskola ....
Lotta skrev:Är din farsa intresserad av att adoptera, typ....mig...tror du...??
Just nu skulle man vilja ha en farsa som är mc utbildare...
För övrigt är detta en jäkla jobbig tråd att läsa.....uppkörning inom kort.
Och jag tror jag har testat den nya lågfartskonbanan, enligt körskole läraren var det åtminstone det. Och den var inte lätt. Garagevändningen är lättare, ,och den är ju svår.
Varför? det räcker med ett par farbrödre och en kusinLotta skrev:Är din farsa intresserad av att adoptera, typ....mig...tror du...??
Just nu skulle man vilja ha en farsa som är mc utbildare...
Na, tror han tycker att det räcker med fyra barn.Lotta skrev:Är din farsa intresserad av att adoptera, typ....mig...tror du...??
Just nu skulle man vilja ha en farsa som är mc utbildare...
För övrigt är detta en jäkla jobbig tråd att läsa.....uppkörning inom kort.
Och jag tror jag har testat den nya lågfartskonbanan, enligt körskole läraren var det åtminstone det. Och den var inte lätt. Garagevändningen är lättare, ,och den är ju svår.
Får jag bara tag i en scanner eller något så kan jag fixa bilder på hur det ska komma att se ut.84superbee skrev:hmm ska bli intressant o se hur konbanan kommer se ut...
Esquire skrev:Na, tror han tycker att det räcker med fyra barn.
Angående lågfartdelarna så kommer det som sagt att finnas två stycken. Vilket innebär att man måste lära sig två krypkörningsmoment.
I det ena ska man först göra en 90graderssväng och sedan krypköra i en serentin, vända, köra serpentinen tillbaka och sedan göra en 90graderssväng åt andra hållet och stannar på utgångspositionen.
I det andra så gör man en ganska mjuk sväng ut, rundar en kon, stannar mellan två koner, svänger, rundar en kon, stannar mellan två koner, vänder, rundar en kon, stannar mellan två koner, svänger, rundar en kon och åker sedan tillbaka till utgångpositionen.
I den ena högfartsdelen så börjar man med att accelerera till minst 50kmh, gör en undanmanöver med bibehållen hastighet, kör serpentinbana bort, vänder, kör serpentinbana tillbaka, gör en inbromsning och stannar.
I den andra högfartsdelen så kör man rakt fram, gör en undanmanöver, fortsätter framåt, vänder, kör serpentin tillbaka, gör en inbromsning och stannar.
Jag tror även att det var en undanmanöver inblandad i bromsningen på någon av högfartdelarna (om det inte var det på båda, har inte papperna framför mig just nu).
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |