Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Emmi skrev:
DRen har 22kw...den har 0,194 kw/kg och den är 5 år äldre än gixxern som har 0,143 kw/kg... Tycker fortfarande att den borde bli dyrare.

:angel

Nu är jag ute på svag is men, är det inte statistik på olyckor/stöld som modellen varit inblandad i som oxå påverkar premie??? Så förklarade en person för mig. Men vad vet jag.... och varför är det snö ute?? :huvet

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
myztify skrev:

Nu är jag ute på svag is men, är det inte statistik på olyckor/stöld som modellen varit inblandad i som oxå påverkar premie??? Så förklarade en person för mig. Men vad vet jag.... och varför är det snö ute?? :huvet

Det är mycket möjligt, men borde inte Gixxern vart med om mer olyckor?

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Emmi skrev:
På Jens hoj (GsxR 1000 -03): 36 530:- helår/helförsäkring
På min hoj (GsxR 600 -97): 3 969:- helår/helförsäkring
På Jens andra hoj (DR 350 -92): 4 184:- helår/helförsäkring

Min hoj e billigare i försäkring än Jens DR, vilken är äldre, har mindre effekt och är en offroad.
Isnt it ironic, dont you think? :kocko

det bästa vore ju att alla inte jobbade så mycket utan gick runt o sa "Fin Hund" hela dagarna...då skulle tiden gå mycket fortare...så...

"Fin Hund"

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Att länsförsäkringar Jkpg har någon som helst statistik på gatreggade gamla DR är tvivelaktigt, det finns inte många gatreggade och dom är sanslöst hållbara och billiga att laga, det är inte gsxr600, dom är sanslöst dyra.....

så jag undrar, offroad ska vara billigare och som en parentes så är DRen värd 20-25´ medans GSXRen är (i länets ögon) är värd 45-50´

:rolleyes:

//jaG

myztify skrev:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Emmi skrev:
På Jens hoj (GsxR 1000 -03): 36 530:- helår/helförsäkring
På min hoj (GsxR 600 -97): 3 969:- helår/helförsäkring
På Jens andra hoj (DR 350 -92): 4 184:- helår/helförsäkring

Min hoj e billigare i försäkring än Jens DR, vilken är äldre, har mindre effekt och är en offroad.
Isnt it ironic, dont you think? :kocko

Har du kollat vad dom vill ha om du försäkrar Jens DR på dig?

Det kanske är bakvänd och förvriden könsdiskriminering :va :D

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Zeb_Macahan skrev:
Att länsförsäkringar Jkpg har någon som helst statistik på gatreggade gamla DR är tvivelaktigt, det finns inte många gatreggade och dom är sanslöst hållbara och billiga att laga, det är inte gsxr600, dom är sanslöst dyra.....

så jag undrar, offroad ska vara billigare och som en parentes så är DRen värd 20-25´ medans GSXRen är (i länets ögon) är värd 45-50´

:rolleyes:

//jaG
Men dom har nog inte nån statistik över hur många gixxers i försäkringsklass 3 som e dyra heller!! utan bara i fk 7!! dom tror väl att det e en kromsläde som e försäkrad..

sen spelar ju inte åldern på hojen så stor roll.. brutus FZR 1000-91 e ju nästan lika dyr o försäkra som en splitterny retta.. men nu har ju TH nytt system o då blev den ju inte så jävla dyr där iaf..

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
THs system som skulle premiera äldre förare och sånt skit.

Farsan skulle fått betala 25´för en hel/hel på gixxern... hos folksam blev det bara 10´..

Jag får betala mindre än vad benkar fick betala på en likadan.. han är 35 och har haft A i 15 år..... :confused:

Försäkringen blir min undergång....

//jaG

Maverick skrev:
Men dom har nog inte nån statistik över hur många gixxers i försäkringsklass 3 som e dyra heller!! utan bara i fk 7!! dom tror väl att det e en kromsläde som e försäkrad..

sen spelar ju inte åldern på hojen så stor roll.. brutus FZR 1000-91 e ju nästan lika dyr o försäkra som en splitterny retta.. men nu har ju TH nytt system o då blev den ju inte så jävla dyr där iaf..

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
NSR_Martin skrev:
Har du kollat vad dom vill ha om du försäkrar Jens DR på dig?

Det kanske är bakvänd och förvriden könsdiskriminering :va :D

Läs vad jag skrev igen, gör om gör rätt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Emmi skrev:
Läs vad jag skrev igen, gör om gör rätt.
:rodnar Förlåt, jag är fortfarande ung och dum tydligen, har inte blivit gammal och förståndig ännu... :va

(det funkade fint att fuska via msn så man inte gör bort sig mer här förresten :D :gnissla )

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:
Testa att försäkra min en gång så märker du att dom är så tokiga... :kocko :mad:

//jaG

Helt riktigt...kollade vad en Busa skulle kosta på mig. 4200:-/mån hel/hel..

Tom trafik hos T-H (1900:-/mån) var dyrare än helförsäkring hos IF (1600:-/mån) o då hade jag möjlighet att ställa av o på så mycket jag ville hos IF...

Killen jag snackade med sist sa att de hade sänkt för äldre hojar..förra året ville T-H ha 27500:- hel/hel för min..så nåt har ju iallafall hänt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Lelleträffen 2004 (14-20 Juni) 995 kronor för hela veckan och 795 för tors-sön inklusive båtresa och en 6timmarsdag på gotland ring.

Länk till spektaklet

Så, vilka har bestämt sig och slagit slag i saken? Jag ringde till bokningen idag och han sa att om man vill välja resedag och sånt så är det lika bra att beställa nu eller iaf någon gång under Mars.

Båtarna går en gång på morgonen (1015 har jag för mig) och en gång på kvällen (2115 nånnting).

jag och emmi jobbar på valet söndagen den 13/6 och har väl ingen större lust att åka långt på morgonen efter och på kvällen känns krystat att åka över (slå upp tält i mörker vet man ju sen lumpen hur kul det är). Så vi tänkte åka över tisdagen 15/6 1015 och slå upp militärtältet som jag hyr (får plats 20 pers i, om vi blir många så hyr vi väl bara 2).

Det kommer ju såklart en löjlig följdfråga, vilka mer ska åka och när tänkte ni dragga över? Lista nedan, bara att fylla på!

1. Zeb, tisdag 1015, stannar hela veckan och åker 2 dgr på gotland ring
2. Emmi, tisdag 1015, stannar hela veckan och åker 2 dgr på gotland ring

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Lelleträffen 2004 (14-20 Juni) 995 kronor för hela veckan och 795 för tors-sön inklusive båtresa och en 6timmarsdag på gotland ring.
1. Zeb, tisdag 1015, stannar hela veckan och åker 2 dgr på gotland ring
2. Emmi, tisdag 1015, stannar hela veckan och åker 2 dgr på gotland ring

Jag skriver inte upp mig, men jag och farsan kommer förmodligen åka ner dit :) Så slipper ni ha med mig, tror inte ni gillar tempot en 125a bör ha på långfärd :D

Men hur har lelle's själva tänkts sig övernattandet? Att alla ska ha med tält? Får höra med farsan om hur vi gör... Men det fixar vi nog själva, så det är lugnt... Men vi kan ju ses där nere nån gång iaf, så kan ni förnedra mig på banan och åka ifrån mig med :hihi

EDIT: Två dagar på banan? Det ingår bara en va? får man "köpa till" en dag isf, via lelles...?
Hursomhelst, det verkar vara en riktigt rolig träff!

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du får åka med oss om du vill, vi väntar in folk. Inse att det kommer supas friskt och sånt bara om du väljer att åka med oss.

//jaG

NSR_Martin skrev:
Jag skriver inte upp mig, men jag och farsan kommer förmodligen åka ner dit :) Så slipper ni ha med mig, tror inte ni gillar tempot en 125a bör ha på långfärd :D

Men hur har lelle's själva tänkts sig övernattandet? Att alla ska ha med tält? Får höra med farsan om hur vi gör... Men det fixar vi nog själva, så det är lugnt... Men vi kan ju ses där nere nån gång iaf, så kan ni förnedra mig på banan och åka ifrån mig med :hihi

EDIT: Två dagar på banan? Det ingår bara en va? får man "köpa till" en dag isf, via lelles...?

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
NSR_Martin skrev:

Det ingår en bandag på onsdagen och på lördagen är det rabatterat pris på banåka...
Det finns militärtält att hyra och vandrarhem att bo på (platserna tar slut fort på vandrarhemmet), alltihop ligger på en camping så som jag har förstått det... Som sagt, du får gärna hänga på oss men det blir mycket suuupa...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Du får åka med oss om du vill, vi väntar in folk. Inse att det kommer supas friskt och sånt bara om du väljer att åka med oss.

//jaG

Tack, men, tänk er för, det funkar inte att ligga och pressa i 160 med en tvåtakts 125a, det är inte bra för motorn... tyvär... men sisådär 120 går väll bra, men jag vet inte vilket tempo ni brukar hålla på långfärder...?

Supa, hmm, det brukar ärligt talat va rätt kul o va på fester, folk brukar tjöta mer än vanligt och ha väldigt lätt för att skratta :D

Men vi får se, det beror på, om farsan vill ner åker jag med han, annars får vi fundera alvarligt på om jag kan åka med er, för det verkar bli en riktigt rolig träff...

Emmi skrev:
Det ingår en bandag på onsdagen och på lördagen är det rabatterat pris på banåka...
Det finns militärtält att hyra och vandrarhem att bo på (platserna tar slut fort på vandrarhemmet), alltihop ligger på en camping så som jag har förstått det... Som sagt, du får gärna hänga på oss men det blir mycket suuupa...

Okej, åka bana hade varit kul och testat på... Är det en kruvig bana? Borde bli kul att åka med 125a iaf iofs :)

Får snacka lite med farsan... Men det är schyst att jag får följa med er iaf! :fyllisar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...