Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Åkning måndag neråt sjötofta tänkte jag.

Hur många är intresserade? Avfärd ca 1300 från Atollen.

Alltså: tranemo - sjötofta (äta kex och dricka mjölk) sjötofta - tranemo

1. Zeb
2. Emmi

//jaG

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Inga krockar mer nu, blir ju nervös... Hoppas att det inte var nån man kände... Och hoppas att det gick bra för hoj/bilåkaren.
Jag ska ut o köra om en halvtimme, nån som ska med?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ikon skrev:
fick precis höra av en kompis att en mc hade frontat med en bil på gamla e4:an...säg nu för fan inte att det är nån av er :(

Jag såg iaf Benson, Wåfflan, Myztify och ett par till ute i B-ryd för en kvart sen..så de är iallafall safe...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Sk ut och köra nu. Nån som vet nån bra raka utan trafik som man kan lära sig köra på bakhjulet på?
Måste ju för fan få upp min nu. Om det går...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
torsvik..... utanför IKEA.. Ring om du ska upp, jag kan hänga på på emmis hoj om hon kommer hem snart!

0708-952812

yonsson skrev:
Sk ut och köra nu. Nån som vet nån bra raka utan trafik som man kan lära sig köra på bakhjulet på?

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
yonsson skrev:

"Stuntrakan" gamla E4:an... Fast inte idag kanske...
Rakan vid Arla och Spendrups...
Rakan vid Lindab och Schenkers...
Torsviksrakan...

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Olyckan som hänt, 2 döda vid Stigamo (stuntrakan). En BMW och nån annan hoj, typ custom eller liknande. Inga sporthojar, var uppe och kollade innan.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Zeb_Macahan skrev:
torsvik..... utanför IKEA.. Ring om du ska upp, jag kan hänga på på emmis hoj om hon kommer hem snart!
0708-952812

Got dammit. Dålig timing. Kom hem nu. Hittade inget bra ställe att leka på, men lite landsväg blev det allt. Riktigt skönt ute idag. Vi får hoppas på bättre timing nästa gång.

1. Zeb
2. Emmi
3. Johan (yonsson)

Hur lång e resan ungefär?
Atollen e stora parkeringen vid rondellen på öster va?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Häng med ut imorgon. Åker 1300. Atollen. Kommer åka en sväng till IKEA och busa efteråt. Så kan vi hjälpas åt att få duccen att wheela! :fakta

ca 20 mil ungefär.

//jaG

yonsson skrev:
Got dammit. Dålig timing. Kom hem nu. Hittade inget bra ställe att leka på, men lite landsväg blev det allt. Riktigt skönt ute idag. Vi får hoppas på bättre timing nästa gång.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Zeb_Macahan skrev:
Häng med ut imorgon. Åker 1300. Atollen. Kommer åka en sväng till IKEA och busa efteråt. Så kan vi hjälpas åt att få duccen att wheela! :fakta

//jaG
hehe
lätt!
Skrev precis till det på edit.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
yonsson skrev:
Hur lång e resan ungefär?
Atollen e stora parkeringen vid rondellen på öster va?

Aldeles lagom :Bugar
dom håller på o fyller ut munksjön, där vid är det, vid den stora parkeringen, innanför vägen som går vid munsjön från polishuset o hela vägen bort, där alla raggare har sammlast nu i helgen...

Jag och pappa åkte den rundan ner till tranemo (sjötofta ligger lite längre bort. men det den vägem mer till trenemo...)
Den va helt underbar!! Näst intil perfekta MC-vägen!!! Kan inte bli mycket bättre... Så underbart, såg nog inte till ett gruskon nu heller, asfalten va fin nu med, ett o annat tjälskott va det väll, men inte så det störde, nått enstaka får man räkna med... Det va ändå bra standard på asfalten tycker jag, man behövde inte va så orolig för dåligt fäste...

Kanongoa svängar... Hela vägen ner med, va så underbart!! Häng på Jens nu o åk den! Du kommer inte ångra dig, hade gärna själv hängt med men pappa är upptagen imon och jag måste ju ha en handledare... :( Får gå på mässan med en kompis istället... :gnissla

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
NSR_Martin skrev:
Aldeles lagom :Bugar
dom håller på o fyller ut munksjön, där vid är det, vid den stora parkeringen, innanför vägen som går vid munsjön från polishuset o hela vägen bort, där alla raggare har sammlast nu i helgen...

E det inte stora parkeringen vid rondellen brevid biblioteket?

Var på mässan idag. Sög rätt fett!
Men det var en shelby gt500 (Elinor från "gone in 60 secs") som var jääävligt fet.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
yonsson skrev:
E det inte stora parkeringen vid rondellen brevid biblioteket?

Var på mässan idag. Sög rätt fett!
Men det var en shelby gt500 (Elinor från "gone in 60 secs") som var jääävligt fet.

Precis... :tummenupp

Okej, men jag har två val känns det som, antingen sitter jag hemmo o glor framför datorn, eller så sticker jag upp till mässan med en kompis...

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
HUR SKA NI KUNNA KÖRA REDAN VID 13 IMORGON...DET ÄR JU ETT SM GULD PÅ INGÅNG O DÅ ÄR DET JU FOLKFEST IKVÄLL!!!!!!!!!!!! :fyllisar :yoparty

//IKON

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Olyckan:

Far, mor och son åkte, träffade en hoj på fel sida vägen, mamman frontalkrockade med mannen och båda dog. Tyst minut...

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅVEEEEEEEEEEE BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

FAN NU SKA MAN BÖRJA HÄLLA I SEJ BÄRS!!!!!!!!
:fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Såg en "Ikon" på ett picupflak utanför bibblan, för 1 timme sedan, han var inte i skick för MC-åkning :fyllisar Nu är ja hemkommen från dagens hojåkning, det blev ett par mil med Benson, Sara, Våfflan, och min övningslärare Calan. Nu är man lite trött i nacken och det ska bli skönt att knäcka en öl och äta lite köttsoppa. :banana

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...