Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Jäkla jag har fått pys punka på hojen bak... Är ett grymt litet hål i utkanten på bakdäcket (såg hålet när jag tvättade)
Luften går ut på 3 dagar typ.

Punkasprej, funkar de fint till hoj eller är de byta som gäller?

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
MHK skrev:
Jäkla jag har fått pys punka på hojen bak... Är ett grymt litet hål i utkanten på bakdäcket (såg hålet när jag tvättade)

Glöm punkaspray, köp nytt däck!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
MHK skrev:

Som sagt, glöm allt vad punkaspray heter.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
MHK skrev:

Kör i lite punkaspray! Men ha det i åtanke om du ska köra fort! Det kan ju smälla när som hellst! Så se till att göra slut på det snabbt om du kör i spray!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nytt däck, glöm punkaspray. Punkaspray e till för att ha i kutsen så man kan köra hem sakta om man får punka, inget annat.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
MHK: Spräng iaf däcket :D
Rulla ut han nånstans, ta med kameran och bränn tills du är nere på väven :yoparty

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Twice skrev:
MHK: Spräng iaf däcket :D
Rulla ut han nånstans, ta med kameran och bränn tills du är nere på väven :yoparty

Punksprej är i däcket. Men det är en nödlösning! Ska inte köra på det något vidare!

Men det blir att plocka fram kameran o göra slut på däcket! :yoparty

tack för alla råd!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Goffe skrev:
Da ve en trevlig samling hojjar man såg vid atollen ida, såg 1:st en svart ducce, sen en till ducce/röd, sen Zeb, som wheelade iväg lite snyggt förbi munksjön :tummenupp , samt några till... om en vecka hänger ja gärna med på några turer!!

:yoparty Da red one is mine :yoparty
Har lite svårt för att hänga med när det accas iväg, men annars hängde jag med hyffsat tycker jag :)

Emil: E jävligt sugen på att dra ut och öva bakhjulsåka imorgon! Ledig hela dagen, men jag känner inte för att ha mega-publik så gärna på nåt folk och trafiktomt ställe om du vet nåt.

Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
yonsson skrev:
:yoparty Da red one is mine :yoparty
Har lite svårt för att hänga med när det accas iväg, men annars hängde jag med hyffsat tycker jag :)

Emil: E jävligt sugen på att dra ut och öva bakhjulsåka imorgon! Ledig hela dagen, men jag känner inte för att ha mega-publik så gärna på nåt folk och trafiktomt ställe om du vet nåt.

jag kan höra med chefen på jobbet om ni får vara uppe på torsvik :rolleyes: :lol

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Brutus skrev:
Om du frågar så ska det nog inte vara några problem...du har väl halva inne där??:D

den här gången var det raketforskare hjalmarsson som var o gnällde..."Vägen är en arbetsplats,där får ni inte va!"...snart kompis med alla chefer där uppe...tror jag ska ta hojen till jobbet imorgon :)

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Ikon skrev:
den här gången var det raketforskare hjalmarsson som var o gnällde..."Vägen är en arbetsplats,där får ni inte va!"...snart kompis med alla chefer där uppe...tror jag ska ta hojen till jobbet imorgon :)

Hehehe; låter ju som om dom är stora fan av mc-folk :död

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ikon skrev:

haha...tror några i ledningsgruppen drabbats av hybris eller nåt...

Vägen är väl för fan lika mycket arbetsplats som skogen...när jag ser en fullastad BT glida fram utanför lagret så kan jag kanske köpa resonemanget...

Så hade Hjalle varit ute o skällt på er idag då??:D

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Brutus skrev:
haha...tror några i ledningsgruppen drabbats av hybris eller nåt...

Vägen är väl för fan lika mycket arbetsplats som skogen...när jag ser en fullastad BT glida fram utanför lagret så kan jag kanske köpa resonemanget...

Så hade Hjalle varit ute o skällt på er idag då??:D

nä inte idag...igår!!!...säkert många som jobbade :brinnerup

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
MHK skrev:

Säger som alla andra.. kör för helvete inte på punkaspray.. jag har testat.. o det gick ordagrant rakt ut i skogen!!! men visst.. för att bara köra hem hojen lite lugnt så funkar det.. men absolut inget mer..

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Maverick skrev:
Säger som alla andra.. kör för helvete inte på punkaspray.. jag har testat.. o det gick ordagrant rakt ut i skogen!!! men visst.. för att bara köra hem hojen lite lugnt så funkar det.. men absolut inget mer..

Jo trodde de mest var bullskit (kollade i lite gammla trådar). Men verkar vara riktigt farligt. På bil är en sak (men ändå inte bra) där har man ju 3 andra hjul att lita på. PÅ hojen har man ju bara 2.

O smäller de så lär de inte göra de när man ligger i 49km utan i 200+.

Så jag ger fan i att åka. Ska beställa ett Michellin Pilot Road imon!

Så nu blir de minus 1900 i kassan!

Men vad är de som gör att de kan smälla?

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Jag pratade med Cissi idag och föreslog stuntåkning på högersidan av CDC, hon va inte lika övertygad som mig :lol , ja ska flörta lite med Hjalmar och se om man kan få henne att mjukna. Tror bara det är de kvinnliga könshormonet som skall övervinnas......

Nä, nu e de dax att ge sig av till körgården på Dila, 2 timmar garagvändning.... :banana :banana

Therudeboy

Guest
MHK skrev:
Jo trodde de mest var bullskit (kollade i lite gammla trådar). Men verkar vara riktigt farligt. På bil är en sak (men ändå inte bra) där har man ju 3 andra hjul att lita på. PÅ hojen har man ju bara 2.

Punkaspray funkar ju bara som ett "reservdäck" och läser du på burken så står det att man inte ska köra över 50km/h eller nåt sånt där med det i.

Samma sak med vissa bilar där finns ju sådana reservdäck som man inte ska köra för snabbt med heller :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Risken att det smäller är väl liten, men dock är risken större att det börjar pysa och glida på fälgen för att till slut krängas av... det är INTE roligt.

Beställ bankörda däck istället. Runt 1500 bagis för en uppsättning rennsport!

//jaG

MHK skrev:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...