Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
Finns det ingen i den här tråden som äger en riktig sporthoj? Jag måste ju hitta nån att jaga till våren. Folk med riktiga plastraketer får fribiljett till festen på lördag och fri sprit!

Efter det uttalandet hoppas jag verkligen att du kör ifrån mig och motarden på tidaholmsvägen när våren kommer... (en av dom utmanande vägarna i länet...)

Du är utmanad.....

:gnissla

//jaG
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
K-Man skrev:
Finns det ingen i den här tråden som äger en riktig sporthoj? Jag måste ju hitta nån att jaga till våren. Folk med riktiga plastraketer får fribiljett till festen på lördag och fri sprit!

Riktig o riktig vet jag inte, men jag har en med massa plast o juck på.

Kan gärna dricka gratis sprit..lika bra att passa på innan den säljs framåt vårkanten.. :näsblod
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
Halva Securitas kommer så jag har gratis ordningsvakter (inkl jag själv) så kom ni bara. Blir ni odrägliga åker ni ut. Så enkelt är det.
Vore ju kul om några av er vågade sig förbi ändå :tummenupp Ta med er era tjejkompisar också !!!

Martin --> Det kan säkert vara den i Torsvik. En Norrlänning som kör SM nämnde den. Är Torsvik öppen vintertid? Ska jag hänga med dig och köra enduro eller nåt nån dag?
På torsvik ligger ingen endurobana, där är crossbanan, i norrhammar, inte alls långt därifrån, ligger endurospåret samt crossbana, som dock råder lite tvivel om 250 och uppåt ska får köra där.... Som det är nu är det bara för 125or och neråt, crossbanan på torsvik är mjuk sand och enligt kompisar totalt skitjobbig, dock inte kört den själv.

Jag är totalt grön och kör som en kratta, men klart vi kan åka ihop om du vill.... :tummenupp Måste ju träna upp mig lite....

Skulle egentligen bara köpa lite kläder, crosshjälm och stövlar får väll duga sålänge...

Köpte handtagsskydd och slängde på med, stort plus till CIs då jag varit runt på både ejfa och cross&endurokompaniet, dom sa att det inte fanns några alls o velade, ejfa kunde inte hjälpa mig, c&e hade bara vita osv, sen fråga jag utan förhoppningar på CIs, då dom har riktat in sig på landsväg trodde jag inte dom hade det, i hyllan hängde ett par, billigast som jag hört dessutom, svarta, perfekt, dom tar vi, passade med, utan modifieringar :tummenupp
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
K-Man skrev:
Halva Securitas kommer så jag har gratis ordningsvakter (inkl jag själv) så kom ni bara. Blir ni odrägliga åker ni ut. Så enkelt är det.
Vore ju kul om några av er vågade sig förbi ändå :tummenupp Ta med er era tjejkompisar också !!!

Martin --> Det kan säkert vara den i Torsvik. En Norrlänning som kör SM nämnde den. Är Torsvik öppen vintertid? Ska jag hänga med dig och köra enduro eller nåt nån dag?

Sååååja... Får man sitta snällt i ett hörn och smutta på rödvin då :rofl
Inte omöjligt att man kommer förbi, men då blir det tokfylla! :fyllisar :yoparty
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Efter det uttalandet hoppas jag verkligen att du kör ifrån mig och motarden på tidaholmsvägen när våren kommer... (en av dom utmanande vägarna i länet...)

Du är utmanad.....

:gnissla

//jaG
Du ska ju köra ifrån mig med kinamoppen med :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Twice skrev:
Sååååja... Får man sitta snällt i ett hörn och smutta på rödvin då :rofl
Inte omöjligt att man kommer förbi, men då blir det tokfylla! :fyllisar :yoparty

Hahaha, de roligaste jag har hört idag... Du dricka rödvin??? Eller iof, du dricker väl allt med alkohol.


Sååå, fest på lördag då, vi kan väl titta förbi en sväng? Twice, Peter, Jens??
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
The_Wanderer skrev:
fast det är inte halva priser på fredagar... och på lördagar är det frågan om alla kommer in... så alltså skulle det vara bäst om vi hittade en lokal... :gnissla lite moment 22
Söker du lokal till fest??? Jag har svaret ring norrahammars motorklubb å fråga efter Affe Lundberg....Kostar 500:-
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ydde, de e ju nice.
Hur många e på att festa den 17e då om stugan e ledig?

1. Emmi
2. Jens

Martin, kolla Lelles, de säljer nya för 999kr, såna som jag har...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Zeb_Macahan skrev:
Efter det uttalandet hoppas jag verkligen att du kör ifrån mig och motarden på tidaholmsvägen när våren kommer... (en av dom utmanande vägarna i länet...)
//jaG
Vi var på Gotland Ring båda två i somras under Lelle-träffen om jag inte minns fel. Det var inte nå värst många som hängde av mig där trots att de flesta körde 1000-kubikare i snabba gruppen. Du hade väl en Gixxer1000? Vilken grupp körde du i? Dessutom har jag aldrig påstått att jag ska köra ifrån nån, bara jaga (kanske). Håll med om att det trots allt är roligast att åka med folk som är jämnsnabba.

Wima--> Hänger gärna med er ut i vår. Vad gör du på lördag kväll? Titta gärna förbi.
Emmi--> Jag är ledig den 17:e Får jag komma?

Mvh Kalle
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
K-Man skrev:
Vi var på Gotland Ring båda två i somras under Lelle-träffen om jag inte minns fel. Det var inte nå värst många som hängde av mig där trots att de flesta körde 1000-kubikare i snabba gruppen. Du hade väl en Gixxer1000? Vilken grupp körde du i? Dessutom har jag aldrig påstått att jag ska köra ifrån nån, bara jaga (kanske). Håll med om att det trots allt är roligast att åka med folk som är jämnsnabba.

Wima--> Hänger gärna med er ut i vår. Vad gör du på lördag kväll? Titta gärna förbi.

Mvh Kalle

Såg du 929'an i skogsbrynet så var det jag :vinka
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
aci skrev:
Såg du 929'an i skogsbrynet så var det jag :vinka
Var det den blå/röda som åkte av i den långa högern så såg jag dig. Har det ev lite på video, dock ej själva avåkningen. Inte helt säker. Titta in på min hemsida för en schysst Gotland Ring-film
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
Vi var på Gotland Ring båda två i somras under Lelle-träffen om jag inte minns fel. Det var inte nå värst många som hängde av mig där trots att de flesta körde 1000-kubikare i snabba gruppen. Du hade väl en Gixxer1000? Vilken grupp körde du i? Dessutom har jag aldrig påstått att jag ska köra ifrån nån, bara jaga (kanske). Håll med om att det trots allt är roligast att åka med folk som är jämnsnabba.

Wima--> Hänger gärna med er ut i vår. Vad gör du på lördag kväll? Titta gärna förbi.
Emmi--> Jag är ledig den 17:e Får jag komma?

Mvh Kalle

hade en sådan ja. Du skrev inlägget som att allt som inte har kåpor är långsamt och inte fick gratis sprit... nått måste man ju försvara sig med :tungan

Det är roligast att åka med folk som åker i sitt eget tempo och håller sig på vägen :fakta

//jaG
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Zeb_Macahan skrev:
hade en sådan ja. Du skrev inlägget som att allt som inte har kåpor är långsamt och inte fick gratis sprit
//jaG
Det mesta utan kåpor ÄR långsamt utom på go-cartbaneliknande vägar. Få motarder gör 250 kmh. Inga motarder får sprit på min fest, men deras ägare är välkomna hit på några öl! ;)
Vilken grupp körde du i på Gotland då? Körde du i snabba är det inte omöjligt att jag har lite ombordkamera-film på dig. Körde ett pass i mellangruppen med X-et bakpå också

Emmi har fått min adress och tel-nr så nu har ni inga ursäkter att stanna hemma på lördag. ;)
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
K-Man skrev:
Var det den blå/röda som åkte av i den långa högern så såg jag dig. Har det ev lite på video, dock ej själva avåkningen. Inte helt säker. Titta in på min hemsida för en schysst Gotland Ring-film

Nope Blågul men i den kurvan, blir rookie till våren men hoppas att jag har gathoj till nästa gotlandresa
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
Det mesta utan kåpor ÄR långsamt utom på go-cartbaneliknande vägar. Få motarder gör 250 kmh. Inga motarder får sprit på min fest, men deras ägare är välkomna hit på några öl! ;)
Vilken grupp körde du i på Gotland då? Körde du i snabba är det inte omöjligt att jag har lite ombordkamera-film på dig. Körde ett pass i mellangruppen med X-et bakpå också

Emmi har fått min adress och tel-nr så nu har ni inga ursäkter att stanna hemma på lördag. ;)

Körde bara i snabba gruppen. Gratisdagen var det sånt hallå och kalabalik så jag vågade inte åka snabbt, däcken var kassa med. På den andra dagen så hade jag vänt mitt kassa däck och körde med förtroende i snabba gruppen. Du och jag hade några härliga kamper där vi körde om varann vart lite hela tiden.. vi var jämnsnabba dom gångerna jag låg vid/med dig...

finns jag med blir jag glad.... spyke-ställ hade jag. Pratade med dig efter körningarna när du stog i depån.


PS. ett sånt slutkört däck som det jag hade på på gotlanddagen har jag aldrig sett. När vi tog av det och började pilla på det kunde man i princip vika ihop det... korden framme på båda sidorna..... :yoparty DS.
//jaG
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top