Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
såja första fredags ölen öppnad...nu börjar uppladdningen inför morgondagens konsertresa :yoparty
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
nån som ska med o köra om en halvtimma,jag twice budda o mange...blir en liten busrunda innan gbg :tummenupp



Ps på söndag kommer vanen :Bugar
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Ikon skrev:
2069020 nån som ska med o köra om en halvtimma,jag twice budda o mange...blir en liten busrunda innan gbg :tummenupp



Ps på söndag kommer vanen :Bugar
JÄVLAR VA BAKFULL JAG ÄR!! :4skrika :huvet :brinnerup :3freak :crash :zpy :sjuk :trött :pangihuve :nurse

får bli en runda senare sen och imon
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
mange_jkpg skrev:
2069111 JÄVLAR VA BAKFULL JAG ÄR!! :4skrika :huvet :brinnerup :3freak :crash :zpy :sjuk :trött :pangihuve :nurse

får bli en runda senare sen och imon
pissväder...får bli imorgon efter att vi kollat på vanen...nu blir det gbg o mad sin på sticky fingers :yoparty
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
gunvald larsson :Bugar cant beat the feeling...brutus...nästa helg åker vi van....det vet...chat noa!!!!!!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Emmi skrev:
2060789 Köer går alltid att gå förbi, har aldrig stått i en fungerande kö. Visst är det upp till dig men hjälpa vänner är ju också vänligt. Skitsamma.
Visst är det så men samtidigt har jag bekanta med bra mycket större behov av boende i Jkpg än du och försökte rekommendera den människan för Vätterhem men det var riktigt kinkigt och tvärstopp. Dock har ingen varit hit och tittat på lyan än så är du intresserad är det bara att ligga på. Vill helst ha en ny gäst som kan flytta in redan 1 juni dock!

speedo skrev:
2062242 Jodå, det va jag.. Blir riktigt jävla lack om de chock höjer hyran så pass..
Men jag planerar att flytta i vilket fall som helst.. Tänkte jag skulle köpa mig något med ett garage tätt intill.. =)
Ok! Tänkte lämna igen din snowboard. Det blev ett par dagars åkning i Sälen den gångna helgen så nu kan man stå på en bräda också men det var inte så pass roligt att jag vill köpa loss den av dig. Du får igen den slipad och vallad iaf. Helt klart åkbar nu även fast alla repor inte gick att få bort. En del var ju Grand Canyon-djupa ;) Stort tack för lånet :Bugar Jag är ledig ons-tors och kan lämna när det passar dig. Jag hör av mig.

Muchos Gracias!!!

K-Man


PS Grattis på Fylledagen i efterhand Spanky-boy! :födelseda
 
Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Någon samåkning på gång? (fredag/lördag/söndag) Jag och en polare ((Noll_koll) funderar på att ta oss ner till elmia och samtidigt passa på att flyga runt med hojjarna...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
spenk skrev:
2080868 Ok hur fick du reda på detta? Inte som jag antar jag, genom insidesource hos polisen...:tomten

Han knackade mig på axeln på väg in till garaget och tyckte att jag och Linda körde motard som idioter. Då hade han bara sett 200m när vi körde lugnt på Kungsgatan. :D
Sen påpekade han att det kostar 300 kr att köra med skylten i hjulhuset och att vi kunde slippa det om vi visade upp hojarna med skylten där den ska va idag på polishuset.
Bara att tacka och ta emot för att han inte påpekade om mina ickebefintliga blinkers, ofungerande baklampa, gammalt skattemärke, dåliga däck och Lindas slicks... Bra & va tjej ibland! :tuttar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Emmi skrev:
2081034...Bra & va tjej ibland! :tuttar
Jovars, hade det varit jag hade han förmodligen tyckt jag varit en finnig fjunis, satt dit mig på minsta lilla skitsak och inte släppt nånting, för att därefter sätta handbojjor på mig och ta med mig in till stationen, ungefär :3freak :tomten



:va :tummenupp
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Reggskylt

Emmi skrev:
2081034 Han knackade mig på axeln på väg in till garaget och tyckte att jag och Linda körde motard som idioter. Då hade han bara sett 200m när vi körde lugnt på Kungsgatan. :D
Sen påpekade han att det kostar 300 kr att köra med skylten i hjulhuset och att vi kunde slippa det om vi visade upp hojarna med skylten där den ska va idag på polishuset.
Bara att tacka och ta emot för att han inte påpekade om mina ickebefintliga blinkers, ofungerande baklampa, gammalt skattemärke, dåliga däck och Lindas slicks... Bra & va tjej ibland! :tuttar

Alltså Jag är högst osäker på om dom kan bötfälla dig för att du har skylten i hjulhuset. JAg ringde till Polisen och kollade efter att jag läst lagtexten och deras svar är att den ska vara väl synlig. Det där är ju en tolkningsfråga och så kan vi ju inte ha en lag uppbyggd svarade jag. "Njae vi brukar sätta en praxis på synlig från 10meter, hel och ren, samt upplyst" svarade han då. Så Då har man ju iallafall fått ett svar på vad som gäller =).
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
GiXXeN skrev:
2081470 Alltså Jag är högst osäker på om dom kan bötfälla dig för att du har skylten i hjulhuset. JAg ringde till Polisen och kollade efter att jag läst lagtexten och deras svar är att den ska vara väl synlig. Det där är ju en tolkningsfråga och så kan vi ju inte ha en lag uppbyggd svarade jag. "Njae vi brukar sätta en praxis på synlig från 10meter, hel och ren, samt upplyst" svarade han då. Så Då har man ju iallafall fått ett svar på vad som gäller =).
...Vad jag hört så får inte nummerskylten sitta framför bakhjulets axel...?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top