Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
JAHA! Då var praktiken över...... Nu blir det skolbänken igen ett tag, sen är man ute i arbetslivet igen!:hoppa

Imorgon blir det nog premiärtur med en rosa CBR, börjar bli dags att plocka ut den va..... :tomten

Glad påsk/trevlig helg//spenk
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
GiXXeN skrev:
2081470 Alltså Jag är högst osäker på om dom kan bötfälla dig för att du har skylten i hjulhuset. JAg ringde till Polisen och kollade efter att jag läst lagtexten och deras svar är att den ska vara väl synlig. Det där är ju en tolkningsfråga och så kan vi ju inte ha en lag uppbyggd svarade jag. "Njae vi brukar sätta en praxis på synlig från 10meter, hel och ren, samt upplyst" svarade han då. Så Då har man ju iallafall fått ett svar på vad som gäller =).

Som sagt, det är en tolkningsfråga och du kan få böter på det om polisen tycker att den inte syns ordentligt även om du tycker att den syns ordentligt. Och upplyst var den inte heller.
Angående bakom hjulaxeln så finns det inget i lagtexten som säger det.
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
2081118 Jovars, hade det varit jag hade han förmodligen tyckt jag varit en finnig fjunis, satt dit mig på minsta lilla skitsak och inte släppt nånting, för att därefter sätta handbojjor på mig och ta med mig in till stationen, ungefär :3freak :tomten



:va :tummenupp
hadde det vart jag så hadde han förmodligen aldrig fått chansen att knacka mej på axel och om han skulle gjort det så skulle han nog gett mej en omgång knackningar :D :rofl

spenk skrev:
2081752 JAHA! Då var praktiken över...... Nu blir det skolbänken igen ett tag, sen är man ute i arbetslivet igen!:hoppa

Imorgon blir det nog premiärtur med en rosa CBR, börjar bli dags att plocka ut den va..... :tomten

Glad påsk/trevlig helg//spenk
KLART!!!! Behövs ju lite rosa bland att gult påskpynt!! :Bugar :tuttar :yoparty
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag kan meddela att elmiamässan va klart sevärd! Knallde runt i alla hallar, va mycket kul att titta på... Inga roliga hojar dock, men det va ju inte förväntat.

Jag är nämligen utställare på mässan.... :tummenupp






Min NSR står nämligen i SMC monter :D dom såg annonsen på blocket och ringde o frågade om jag va intresserad av att ställa ut min hoj i deras monter i ungdomshallen... Satte givetvis en till salu lapp på hojen...!
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Twice skrev:
2082498 hadde det vart jag så hadde han förmodligen aldrig fått chansen att knacka mej på axel och om han skulle gjort det så skulle han nog gett mej en omgång knackningar :D :rofl


KLART!!!! Behövs ju lite rosa bland att gult påskpynt!! :Bugar :tuttar :yoparty

Varken jag eller Linda såg han innan han knackade mig på axeln framför Peters garage. Vi stod och letade efter nycklarna för att komma in och märkte inte att han körde upp bakom, trodde det var en vanlig bil som skulle in i garaget. Sen kände jag nån som knackade på axeln o trodde de va Jens o vände mig om... :huvet
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
J-södra premiär idag...march med green machines från palermo runt 3 snåret :fyllisar :tummenupp ...sen blir cruising i vanen hela natten
 

Snatchi

Livet är livsfarligt, ingen har överlevt
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Huskvarna
Hoj
Såld
Emmi skrev:
2080586 Det finns en vit V70 civilare i stan, bara så ni vet. :huvet

Finns även en mörkblå V70, UFD nånting, svår att känna igen på någonting (kan va det som är grejen kanske) inga extraspeglar, inga lampor vid innerbackspegeln, bara nån liten antenn på taket...luriga j*vlar det där...
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Flygande Falken skrev:
2084772 Finns även en mörkblå V70, UFD nånting, svår att känna igen på någonting (kan va det som är grejen kanske) inga extraspeglar, inga lampor vid innerbackspegeln, bara nån liten antenn på taket...luriga j*vlar det där...

det finns även en vit van :Bugar fråga emmi hon vet,
hörde dock att den skulle lackas om nästa vecka...tror den skulle ut ikväll faktiskt...fråga emmi hon vet

nån som e motard sugen idag på förmiddagen eller ölsugen?
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
Fy fan vilket gott väder.. 10 grader varmt kl 09.00.. de e inte fel.

Några som ska ut och köra ? ?

Ikon skrev:
2086727 det finns även en vit van :Bugar fråga emmi hon vet,
hörde dock att den skulle lackas om nästa vecka...tror den skulle ut ikväll faktiskt...fråga emmi hon vet

nån som e motard sugen idag på förmiddagen eller ölsugen?



jag är sugen på att köra, men då blir det ju inte med motard. =)
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
speedo skrev:
2086768 Fy fan vilket gott väder.. 10 grader varmt kl 09.00.. de e inte fel.

Några som ska ut och köra ? ?





jag är sugen på att köra, men då blir det ju inte med motard. =)

Ja vi får se om jag hinner nån körning...det e ju grillfest o prylar på g idag
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Emmi skrev:
2080586 Det finns en vit V70 civilare i stan, bara så ni vet. :huvet


Denna låg jag bakom och blev lite misstänksam för en vecka sen ungefär. skickade regnr till bilregistret och fick tillbaka detta. kan vara bra att veta

SDO159
PB. Volvo V70 vit Utryckningen polismyndigheten Jönköpings län.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ikon skrev:
2086727 det finns även en vit van :Bugar fråga emmi hon vet,
hörde dock att den skulle lackas om nästa vecka...tror den skulle ut ikväll faktiskt...fråga emmi hon vet


Peter skulle ut nu.

Jajjemen, The Death Van! :yoparty :argpådato Den e fin den, nåt om lack vet jag inte...
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Såja! Rosahonung rullar ännu en sommar :banana Kändes gutt att vara ute igen! Fick lite sällskap också, blev lite besviken att jag inte fick se Bill o Bull op sina crossgrejer...... fast ni har ju annat att stå i:öl

över och ut//spenk
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Någon som vet vem som krockade på torpa i jönköping idag. eller hur det gick för honom? Det var tydligen en ordentlig smäll. Det såg inte alls bra ut enligt en kompis som körde förbi strax efter olyckan. Hoppas det gick bra för honom iallafall
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Blade Chrille skrev:
2087896 Någon som vet vem som krockade på torpa i jönköping idag. eller hur det gick för honom? Det var tydligen en ordentlig smäll. Det såg inte alls bra ut enligt en kompis som körde förbi strax efter olyckan. Hoppas det gick bra för honom iallafall
Jag fick höra att nån från jkpg spräckt skallen i en mc olycka igår...vet dock inte när var eller hur
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Runt 16tiden tror jag det var, Goffe var först på plats. Killen andades men inte så mycket mer. Vet inte hur det gick sen. Det var han som kör runt på en svart streetfighter med tyskstuk.

/Emmi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Och trots att en kille smällt illa där så har jag ändå hört folk gasa som f-n nedför Klostergatan idag. Fatta :fatta! hur korkat det är att gasa i stan!!!

ni vet vilka ni är....
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
K-Man skrev:
2089615 Och trots att en kille smällt illa där så har jag ändå hört folk gasa som f-n nedför Klostergatan idag. Fatta :fatta! hur korkat det är att gasa i stan!!!

ni vet vilka ni är....
för en gångs skull är jag oskyldig! :7peta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top