Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
IronMike skrev:
2122899 Ändra topicen vafan, ni har 13,000 svar
:3freak

--

btw så kommer jag ner å brassar i småland med ceacar, inom kort.. ni kan ju ansluta om ni vill =) vi har prövat ut en klockren väg...tror knappt den finns på kartan
e de den klockrena som går från gränna till jkpg.. E4:an tror jag den kallas i folkmun.. :D
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
speedo skrev:
2116507 Han kallas inte tobbe i forumet, han blev medlem här nyss med nickname g_zone


Vet inte exakt hur det har gått till. Men jag va förbi på olycksplatesen igår. Ser ut som om han har kört om en bil för rätt som det är så börjar en massa skrapmärken vid mittlinjen som lerder rakt in i refugen på gatan, Där har troligtvis hojen gott av så frampartiet av hojen stannar där men resten av mc:n och tobbe fortsätter mot trottoaren. Så hojen slungas in i stängselstaket på högersida av vägen. kort därefter så hade motorcykeln stannat..
Han måste ha fått sladd ute i gruset eller nått.. vet ej säkert.


R.I.P G_zone... Kommer alltid att tänka på dig..
Lär nog vart rullgruset som ligger i en sträng i mitten innan refugen, fick själv ge fan i att köra på rätt sida av den förra helgen ... Svänger man på det så är det kört. :brinnerup

R.I.P

NSR_Martin skrev:
2122898 Är det nån som har en mellanklassare att hyra ut till mig på fredag 5 maj på morgonen, har uppkörning då...?
Hehe min står till förfogande bara strypa gaswiren lite :7peta
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
2125972 Hehe min står till förfogande bara strypa gaswiren lite :7peta
Underbart, fast jag tror uppkörningskontrollanten kommer va såndär mesig typ som tycker det ska va landsvägsreggat o sånt tjaffs :hihi

Ingen som har en hoj att hyra ut till mig?


Nu dunkar det fett i sunkförtin förresten :D
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:
2126380 Underbart, fast jag tror uppkörningskontrollanten kommer va såndär mesig typ som tycker det ska va landsvägsreggat o sånt tjaffs :hihi

Ingen som har en hoj att hyra ut till mig?


Nu dunkar det fett i sunkförtin förresten :D

Den är äcklig! Den ser ut som en EPA! Sälj! :brinnerup :3freak

//jaG
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
2129044 Den är äcklig! Den ser ut som en EPA! Sälj! :brinnerup :3freak

//jaG
Ofan, jag köpte den ju för att den är tuffaste o snyggaste bilen o stan :hihi (har orginalfjädrar fram liggandes så man får bort epastuket)
Ge mig ett tipps på en bil som är bättre för 10 lök så byter jag direkt ;) När jag tänkte köpa bil va det första jag tänkte att jag inte skulle köpa nån 740 o bli en såndär töntig volvoraggare som åker runt o gasar, men det blev just så, varför? Min är i stort sett fullutrustad med elspeglar, eltaklucka, elhissar, eluppvärmda speglar, eluppvärmda stolar, AC, farthållare, osv, saker som jag uppskattar och tycker är skönt, motorn på 160 hk pinnar på dugligt, det känns inte dött, vilket jag hatar när det gör på landsväg tex, rymlig och bra är den ju med... Plus att den har dragkrok och att jag får dra vårat släp vilket jag inte får med mindre bilar...


Dock har jag ett problem, va sjutton ska jag köpa för hoj? Denna känns som drömmen http://www.blocket.se/vi/7983993.htm?ca=17_s men försäkringen är ju på tok för dyr, och ska jag köpa nån gammal gixxer så har dom gått typ 4000 mil, när jag ska sälja den kommer den säkert gått minst 6000 mil, ingen kommer köpa den om jag inte skänker bort den, motard vill jag inte ha, gillar härliga vägar och bankörning... tips mottages!!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
NSR_Martin skrev:
2129231

Dock har jag ett problem, va sjutton ska jag köpa för hoj? Denna känns som drömmen http://www.blocket.se/vi/7983993.htm?ca=17_s men försäkringen är ju på tok för dyr, och ska jag köpa nån gammal gixxer så har dom gått typ 4000 mil, när jag ska sälja den kommer den säkert gått minst 6000 mil, ingen kommer köpa den om jag inte skänker bort den, motard vill jag inte ha, gillar härliga vägar och bankörning... tips mottages!!


Jag hade en gixxr 600 -99 som hade gått 1100 mil när jag köpte den, leta vidare!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
NSR_Martin skrev:
2129248 Vad fick du betala för försäkringen...?

Det var 2004 jag hade den tror jag, kostade nog 9000/år i bara trafik, så den var ju inte billig heller. Det blir ju visserligen billigare om man bor i Jönet.
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Zeb_Macahan skrev:
2129044 Den är äcklig! Den ser ut som en EPA! Sälj! :brinnerup :3freak

//jaG

Inte säga så! Den är snygg och underbar, aldrig sett en 740 gå så bra som den!
Man måste ha ägt en 740, eller 2 för att förstå att det är riktig bil :D :7peta

Aion skrev:
2130840 Någon som skall ut och gasa om vädret blir bra i veckan?
klart det ska gasas, kanske blir en sväng imorgon kväll.... :yoparty
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Twice skrev:
2133927 Inte säga så! Den är snygg och underbar, aldrig sett en 740 gå så bra som den!
Man måste ha ägt en 740, eller 2 för att förstå att det är riktig bil :D :7peta


klart det ska gasas, kanske blir en sväng imorgon kväll.... :yoparty
Ah tillbaka efter en 10mils runda lite asfalt lite grus, och nästan lite taggtråd, man är lite vinglig såhär efter ett långt uppehåll av mc åkande. men satan va roligt det är :nöjd
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
2133927 Inte säga så! Den är snygg och underbar, aldrig sett en 740 gå så bra som den!
Man måste ha ägt en 740, eller 2 för att förstå att det är riktig bil :D :7peta


klart det ska gasas, kanske blir en sväng imorgon kväll.... :yoparty
Äh, Jens har rätt, den ser ut som en epa :hihi Mest pågrund att att förra ägaren kkapade tre varv på fjädrarna fram, så den är toklåg fram och orginal bak, men jag har orginalfjädrar liggandes.... :tomten

Igår övade jag manöverbanan med kompisens ER5a förresten, läskigt lättkörd hoj... På fredag gäller de :tummenupp
En fråga bara, varför ska man behöva visa att man är kung på krypkörning?? Man är ju knappast en farlig trafikant om man svänger runt med foten nere när man kör sakta....
 
Last edited:

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
NSR_Martin skrev:
2134594 Äh, Jens har rätt, den ser ut som en epa :hihi Mest pågrund att att förra ägaren kkapade tre varv på fjädrarna fram, så den är toklåg fram och orginal bak, men jag har orginalfjädrar liggandes.... :tomten

Igår övade jag manöverbanan med kompisens ER5a förresten, läskigt lättkörd hoj... På fredag gäller de :tummenupp
En fråga bara, varför ska man behöva visa att man är kung på krypkörning?? Man är ju knappast en farlig trafikant om man svänger runt med foten nere när man kör sakta....


De tror väl att man fortfarande kör omkring i massa stora parkeringshus
och bränner däck =) :D

Hoppas på en trevlig fredag för din del :tummenupp
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
NSR_Martin skrev:
2134594 Äh, Jens har rätt, den ser ut som en epa :hihi Mest pågrund att att förra ägaren kkapade tre varv på fjädrarna fram, så den är toklåg fram och orginal bak, men jag har orginalfjädrar liggandes.... :tomten

Igår övade jag manöverbanan med kompisens ER5a förresten, läskigt lättkörd hoj... På fredag gäller de :tummenupp
En fråga bara, varför ska man behöva visa att man är kung på krypkörning?? Man är ju knappast en farlig trafikant om man svänger runt med foten nere när man kör sakta....


lycka till så du slipper moped körning.. :hihi
 

Lioness

naturfenomen
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Mullsjö
Hoj
Enna röd trajja
NSR_Martin skrev:
2134594
Igår övade jag manöverbanan med kompisens ER5a förresten, läskigt lättkörd hoj... På fredag gäller de :tummenupp
En fråga bara, varför ska man behöva visa att man är kung på krypkörning?? Man är ju knappast en farlig trafikant om man svänger runt med foten nere när man kör sakta....

Det kommer gå skitbra!:D
Lycka till! :squid
 

J.R

DET E SÅ ROLIGT O GASA=)
Gick med
29 Jun 2005
Ort
På vägen
Hoj
Suzuki GSXR 750
Någon som ska ut o köra imorgon eller på sönda?? Vädret ska jue bli riktigt fint hela helgen!! :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top