Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
miesta skrev:
2143802 De ska vara överallt i år har jag hört. Hur mycket kontroller som helst. De vågar ju sig dock bara ut när det är över 20 grader =) svinen. :huvet
Får dra ifrån dem om det blir nåt liknande. :arsele
Precis, ut o kör som fan när det regnar, då har dom ju aldrig kontroll, alla sitter inne på sibylla och äter korv när det regnar :mattias
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
sLaYeR1 skrev:
2141795 Natten till idag så var det någon/några som inte kunde låta bli min mc...fy fan för sånna som inte kan köpa sina egna grejjer.

Fakta:
Märke: Kawasaki ZX12R -00 Röd
Reg.nr: ROZ 349
Rensad bakdel samt miniskylt

Tacksam för info.
Din hoj va förmodligen närvarande vid en stöld av en vit XR 600, helvit alltså, som blev stulen idag vid bäckadal... Skickar ett pm till dig med mer info och nummer till killen med xr 600 som såg allt...

Så allihop, håll ögonen öppna efter en helvit xr 600 och ring mig på 0708-153727 om ni ser nått... (ska säga till kompisen att han lägger in sitt nummer här, vill inte ge ut hans nummer offentligt.)

EDIT

Nu är erik hemma hos mig, här har ni en bild på hans hoj som alltså har blivit stulen vid bäckadal idag. Det är USA modellen med dominatormotorn så egentligen är det en xr 650, men ser väll mer ut som xr 600,hursomhelst, här är en bild på den iaf:
Om ni ser eller hör något, ring erik på 073-3297576!
 

Bifogat

  • 00000000000000000000000000000000000.JPG
    00000000000000000000000000000000000.JPG
    88.1 KB · Visningar: 68
Last edited:

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
2143537 Precis, jag hade nog inte klarat av att svälja min manlighet och stanna vid det tillfället...

Att du klarat dig 4 år med cross inne i stan osv säger nog mer om hur outlaw du är än hur lätt det är att köra ifrån farbror haffa... :hihi

En sak förstår jag dock inte, varför har folk sån jäkla respekt för MC-poliser? Dom tuffaste grabbarna med R1a o grejs säger att dom drar polisbilen utan o tveka, men AAALDRIG att dom skulle försöka dra mc-polisen....hallå? Vill inte på nått sett verka stöddig, men jag förstår bara inte hur den sortens hojåkare tänker...
precis, mc snutarna är lättare iaf dom jag haft bakom, att köra ifrån än den senaste jakten med en galen sate i bil....
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
2144398 Din hoj va förmodligen närvarande vid en stöld av en vit XR 600, helvit alltså, som blev stulen idag vid bäckadal... Skickar ett pm till dig med mer info och nummer till killen med xr 600 som såg allt...

Så allihop, håll ögonen öppna efter en helvit xr 600 och ring mig på 0708-153727 om ni ser nått... (ska säga till kompisen att han lägger in sitt nummer här, vill inte ge ut hans nummer offentligt.)

EDIT

Nu är erik hemma hos mig, här har ni en bild på hans hoj som alltså har blivit stulen vid bäckadal idag. Det är USA modellen med dominatormotorn så egentligen är det en xr 650, men ser väll mer ut som xr 600,hursomhelst, här är en bild på den iaf:
Om ni ser eller hör något, ring erik på 073-3297576!
Hur kunde han se det hela utan att klappa ner dom?!?!
Hadde någon pillat på min hojj och jag sett det, då hadde jag gått in för att döda så fort som möjligt!!! Kanske ser han när man är ute och åker någon dag, är det fritt fram att sparka ner och dunka på?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
2146144 Hur kunde han se det hela utan att klappa ner dom?!?!
Hadde någon pillat på min hojj och jag sett det, då hadde jag gått in för att döda så fort som möjligt!!! Kanske ser han när man är ute och åker någon dag, är det fritt fram att sparka ner och dunka på?
Han va inne på skolan och sprang sedan ut mot hojen men hann inte fram innan han åkte iväg med hojen!

Hojen är dock återfunnen, kolla denna tråden och specielt inlägg nummer 4
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=119247
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NU har man handlat drömbil.... Jävlar va svårt det kommer vara att behålla K-kortet...

Jihaaa ! :yoparty :banana

DSC_6914_desktop.jpg


//jaG
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ännu ett exempel på varför man bör ta det lugnt i stan! :mattias ;)

Inte en enda polis, inget grus och knappt nån trafik på Hökensåsvägen igår kväll iaf. Nån enstaka dyngfläck men inget man behövde bry sig i. Satan, man e ovan efter vintern, armarna känns än idag efter att ha kört den krokvägen i 140-200 kmh hemåt (tog det lugnt genom byarna) Kuuul!!! :banana
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
2147746 Ännu ett exempel på varför man bör ta det lugnt i stan! :mattias ;)

Inte en enda polis, inget grus och knappt nån trafik på Hökensåsvägen igår kväll iaf. Nån enstaka dyngfläck men inget man behövde bry sig i. Satan, man e ovan efter vintern, armarna känns än idag efter att ha kört den krokvägen i 140-200 kmh hemåt (tog det lugnt genom byarna) Kuuul!!! :banana
Är inte tranemo bra mycket roligare med sporthoj...? Bredare o jämnare väg, o man har bättre sikt in i kurvorna, det är ju ruskigt ojämt på tidaholmsvägen...
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Skinnställ säljes

Skinnställ säljes. Berik Grått,Svart och vitt. MotoGP logga på båda armarna
Nypris 7990:- Använt 1 sommar. Kostar dig 4500:-
00101080904_113104.jpg


036175139
0735788362
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Inatt stals min och Peters KTM 660 SMC från garaget.

Min återfanns imorse på en plats som är mycket spektakulär, hoppas polisen hittar pannbenet som snodde den.

Håll alltså utkik efter en svart KTM 660 med regnummer XAN733.

/ Peter 0730-756445
/ Jens 0708-952812
 

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Zeb_Macahan skrev:
2152435 Inatt stals min och Peters KTM 660 SMC från garaget.

Min återfanns imorse på en plats som är mycket spektakulär, hoppas polisen hittar pannbenet som snodde den.

Håll alltså utkik efter en svart KTM 660 med regnummer XAN733.

/ Peter 0730-756445
/ Jens 0708-952812

Verkar som det går en stöldvåg genom Jkpg...vart hittade de din hoj?
Lägg inte för mycket hopp på att polisen gör så mycket åt det. Hoppas det löser sig med din polares hoj...surt som fan att vara utan. Jag har vart utan min sedan i söndags, känns som ½år.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
sLaYeR1 skrev:
2152480 Verkar som det går en stöldvåg genom Jkpg...vart hittade de din hoj?
Lägg inte för mycket hopp på att polisen gör så mycket åt det. Hoppas det löser sig med din polares hoj...surt som fan att vara utan. Jag har vart utan min sedan i söndags, känns som ½år.

I ett cykelförråd mitt i stan. Det roliga är att låsen i förrådet byttes för 1-3 veckor sedan och inga nycklar är på vift. Alltså är någon i huset inblandad i stölden....

Dom stal även ett slipon (minst) och bröt sig in i minst en bil inatt i samma garage... Ska vi leta upp ett riktigt säkert garage och hyra tillsammans?

//jaG
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Zeb_Macahan skrev:
2152509 I ett cykelförråd mitt i stan. Det roliga är att låsen i förrådet byttes för 1-3 veckor sedan och inga nycklar är på vift. Alltså är någon i huset inblandad i stölden....

Dom stal även ett slipon (minst) och bröt sig in i minst en bil inatt i samma garage... Ska vi leta upp ett riktigt säkert garage och hyra tillsammans?

//jaG


Fy fan va surt. Blir så trött när man inte kan lita på folk.

Hur många är de som har tillgång till garaget?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
MHK skrev:
2152523 Fy fan va surt. Blir så trött när man inte kan lita på folk.

Hur många är de som har tillgång till garaget?

Det är ett stort garage med 100 bilar kanske... iallfall 50. Så många är svaret.

//jaG
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det är ett storgarage med över 50 parkeringsplatser. Samma ställe som min och Peters crossar blev stulna förra året.

Vad ska man göra när inte kedjor och lås räcker längre?
 

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Zeb_Macahan skrev:
2152509 I ett cykelförråd mitt i stan. Det roliga är att låsen i förrådet byttes för 1-3 veckor sedan och inga nycklar är på vift. Alltså är någon i huset inblandad i stölden....

Dom stal även ett slipon (minst) och bröt sig in i minst en bil inatt i samma garage... Ska vi leta upp ett riktigt säkert garage och hyra tillsammans?

//jaG

Känner du till någon som bor i huset? Vart det några skador på hojjen?

Letar just precis efter en ny 12:a på blocket...kan ju garantera att det blir larm på nästa hoj, monterade upp en 300W halogenstrålkastare med IR öga på vår innergård i söndags...nu kommer ingen in osynlig nattetid. =)

I anslutning till vårt hus ligger en gammal tvätthall...skall se ifall det går att övertala hyretanten ifall det går hyra in sig där.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
sLaYeR1 skrev:
2152551 Känner du till någon som bor i huset? Vart det några skador på hojjen?

Letar just precis efter en ny 12:a på blocket...kan ju garantera att det blir larm på nästa hoj, monterade upp en 300W halogenstrålkastare med IR öga på vår innergård i söndags...nu kommer ingen in osynlig nattetid. =)

I anslutning till vårt hus ligger en gammal tvätthall...skall se ifall det går att övertala hyretanten ifall det går hyra in sig där.

Där som stals ja. Där den hittades nej. Inga skador alls, dom har kört 1 km verkar det som. Innan dom (antar jag) skulle iväg imorse så kom sopgubbarna och hittade hojen och kände igen den (puh, tur!) som min hoj och låste i sin tur in den i ett sidoförråd som bara dom hade nycklarna till. Sen sökte dom upp mig. Gav dom 300 pinaler som tack för hjälpen...

//jaG
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top