Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Zeb_Macahan skrev:
2165449 Nu förstår jag inte. Det har gått mindre än 30 dagar, alltså är hojen fortfarande i din ägo.

Du behöver inte betala någon självrisk för att få hojen, men om någon har förstört saker och lås överstigande 6000 kronor så kommer du såklart använda försäkringen för att laga dito. Om du inte använder försäkringen behöver du ju inte betala självrisk heller, såklart.

Min hoj stod inlåst i ett garage, så min självrisk försvann eftersom förövarna bröt sig in på ett ställe för att sedan få tillgång till hojen. Hade jag haft den stående ute hade jag fått betala självrisk.

/ Jens

Självklart är det som du säger, men skadeanmälan är ju inskickad och med den samtliga nycklar så jag kan ju ej köra nu...tändningslås samt tanklock är uppbrutet en plastkåpa saknades, vilken kåpa visste inte polisen. Vet ej vad det kan gå på att reparera detta, men har de tagit en gärningsman kan man kräva denna på skadestånd på lika belopp som självrisken...den är det inte så kul att köra på en hoj som vart stulen, man vet ej hur den blivit behandlad, man letar nog en massa "fel" på den hela tiden...

Tänkte ringa å kolla om man kan få reda på om de tagit någon i samband med att de hittade hojjen, och var de hitta den..
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
sLaYeR1 skrev:
2165468 Självklart är det som du säger, men skadeanmälan är ju inskickad och med den samtliga nycklar så jag kan ju ej köra nu...tändningslås samt tanklock är uppbrutet en plastkåpa saknades, vilken kåpa visste inte polisen. Vet ej vad det kan gå på att reparera detta, men har de tagit en gärningsman kan man kräva denna på skadestånd på lika belopp som självrisken...den är det inte så kul att köra på en hoj som vart stulen, man vet ej hur den blivit behandlad, man letar nog en massa "fel" på den hela tiden...

Tänkte ringa å kolla om man kan få reda på om de tagit någon i samband med att de hittade hojjen, och var de hitta den..

Fick i förra veckan veta att de gripit en man och en kvinna misstänkta för det här med mc-stölderna. Antar att det är killen vi pratar om, för de grep kvinnan som ägde BMW:n som var i Mullsjö förra måndan.
Antagligen har de väl fått reda på genom honom var din hoj fanns!
Detta är bara spekulationer, men det kan vara så.

/Glenn
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Vi hade påhälsning i en av bilarna ikväll...stereo borta men slutsteg o dvd finns kvar..förmodligen kommer dom tillbaka nån natt så nu blir det övernattning i vanen med bollträ :smasha
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
sLaYeR1 skrev:
2165468 Självklart är det som du säger, men skadeanmälan är ju inskickad och med den samtliga nycklar så jag kan ju ej köra nu...tändningslås samt tanklock är uppbrutet en plastkåpa saknades, vilken kåpa visste inte polisen. Vet ej vad det kan gå på att reparera detta, men har de tagit en gärningsman kan man kräva denna på skadestånd på lika belopp som självrisken...den är det inte så kul att köra på en hoj som vart stulen, man vet ej hur den blivit behandlad, man letar nog en massa "fel" på den hela tiden...

Tänkte ringa å kolla om man kan få reda på om de tagit någon i samband med att de hittade hojjen, och var de hitta den..

Har dom gripit någon för det och dom blir dömda kan du kräva skadestånd från dom . Men räkna med att det tar tid. Jag var på rättegång i april om min cykel och jag har fått skadestånd. Om asen nu betalar. Blev av med min i maj förra året. Får hoppas att kronofogden fixar det.

//Mheel
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tjenare!

Tänkte bara säga att jag inom en snar framtid blir jönköpingsbo... Vore trevligt om man kunde följa med på en runda. Om det är någon som har ett stort garage så hör av er. Det verkar inte vara det lättaste att hitta garage i den stan! Vi höres!

/henric
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hörde idag att gubben som har garaget jag tänkte på knappast lär säga upp det snart. Han har för mycket grejor där än... Håller ögonen öppna

För övrigt efterlyser jag ett par gamla billiga hemmahögtalare Garaget behöver bättre ljud. Har nån nåt avställt men fungerande så är jag spekulant! Max ett par hundralappar. Ser ni nån lämplig annons (inom länet helst) så PM'a gärna adressen.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
2166915 Hörde idag att gubben som har garaget jag tänkte på knappast lär säga upp det snart. Han har för mycket grejor där än... Håller ögonen öppna

För övrigt efterlyser jag ett par gamla billiga hemmahögtalare Garaget behöver bättre ljud. Har nån nåt avställt men fungerande så är jag spekulant! Max ett par hundralappar. Ser ni nån lämplig annons (inom länet helst) så PM'a gärna adressen.

Jag ska gräva i mina gömmor. Om jag har bytes dom mot kall öl.

//jaG
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
lås

sLaYeR1 skrev:
2165468 Självklart är det som du säger, men skadeanmälan är ju inskickad och med den samtliga nycklar så jag kan ju ej köra nu...tändningslås samt tanklock är uppbrutet en plastkåpa saknades, vilken kåpa visste inte polisen. Vet ej vad det kan gå på att reparera detta, men har de tagit en gärningsman kan man kräva denna på skadestånd på lika belopp som självrisken...den är det inte så kul att köra på en hoj som vart stulen, man vet ej hur den blivit behandlad, man letar nog en massa "fel" på den hela tiden...

Tänkte ringa å kolla om man kan få reda på om de tagit någon i samband med att de hittade hojjen, och var de hitta den..

Jag kan meddela att helt nytt tändningslås med nycklar och montering går på 23 000:- till yamaha iallafall så ha det i åtankarna bara innan du nekar till försäkringsbolagets inblandning

Gixx
 

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ktm 640
K-Man skrev:
2166915 Hörde idag att gubben som har garaget jag tänkte på knappast lär säga upp det snart. Han har för mycket grejor där än... Håller ögonen öppna

För övrigt efterlyser jag ett par gamla billiga hemmahögtalare Garaget behöver bättre ljud. Har nån nåt avställt men fungerande så är jag spekulant! Max ett par hundralappar. Ser ni nån lämplig annons (inom länet helst) så PM'a gärna adressen.



jag har ett par högtalare du kan ta.. tänkte slänga dem på sortergården idag men glömde dem.. så de står här i lägenheten. bara att ringa ifall du vill ta en titt på dem.
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
GiXXeN skrev:
2168813 Jag kan meddela att helt nytt tändningslås med nycklar och montering går på 23 000:- till yamaha iallafall så ha det i åtankarna bara innan du nekar till försäkringsbolagets inblandning

Gixx
de e fan sjukt alltså.. 23 papp!! undra vad en hoj kostar i delar?!?! 2-3 miljoner?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Maverick skrev:
2170995 de e fan sjukt alltså.. 23 papp!! undra vad en hoj kostar i delar?!?! 2-3 miljoner?

I dom pengarna ingår elektronik till startspärr och mojäx till den. En äldre R6 kostar ett tändningslås (inkl 3 nycklar och kutslås) 2000 spänn monterat.

//jaG
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Zeb_Macahan skrev:
2182996 Inte en enda! Men Saabcaben verkar vara intressentare för gammelman...

Själva? Ni investerade inte i en spännande Volvo V50 1.8F Flexifuel... Kul bil! :rolleyes:

//jaG
Nope, mattias köpte ett skinnställ istället :va
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
2182570 Här var det inte livat!

Vad gör ni nuförtiden? Vilka hojar är stulna? Är brunt en fin färg?

//jaG
Jag har just konstaterat att det är perfekt att köra med ett gammalt uttorkat dubbdäck på höger bak på 740n, då spinner det inte bara på innerhjulet utan man kan drifta fett istället, bra va? :banana

Funderar även på att flytta till tenhult och skaffa en keps som det står "volvo rejsing" på, och varför inte sätta på alu vinge och framrutestreamer med samma text som kepsen när man ändå är igång...? :rolleyes:


Hur går nya bilen då?
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
NSR_Martin skrev:
2183254 Jag har just konstaterat att det är perfekt att köra med ett gammalt uttorkat dubbdäck på höger bak på 740n, då spinner det inte bara på innerhjulet utan man kan drifta fett istället, bra va? :banana

Funderar även på att flytta till tenhult och skaffa en keps som det står "volvo rejsing" på, och varför inte sätta på alu vinge och framrutestreamer med samma text som kepsen när man ändå är igång...? :rolleyes:


Hur går nya bilen då?

Fort. Körkortsfarligtfort...

Gotland till helgen! Jipppie!

//jaG
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är det någon av er som ska upp till sviestad och kolla SM i helgen? Isåfall så ta chansen att bli / vara funktionärer och se sporten och krasherna på nära håll!

:banana

//jaG
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top