Zeb_Macahan skrev:2165449Nu förstår jag inte. Det har gått mindre än 30 dagar, alltså är hojen fortfarande i din ägo.
Du behöver inte betala någon självrisk för att få hojen, men om någon har förstört saker och lås överstigande 6000 kronor så kommer du såklart använda försäkringen för att laga dito. Om du inte använder försäkringen behöver du ju inte betala självrisk heller, såklart.
Min hoj stod inlåst i ett garage, så min självrisk försvann eftersom förövarna bröt sig in på ett ställe för att sedan få tillgång till hojen. Hade jag haft den stående ute hade jag fått betala självrisk.
/ Jens
Självklart är det som du säger, men skadeanmälan är ju inskickad och med den samtliga nycklar så jag kan ju ej köra nu...tändningslås samt tanklock är uppbrutet en plastkåpa saknades, vilken kåpa visste inte polisen. Vet ej vad det kan gå på att reparera detta, men har de tagit en gärningsman kan man kräva denna på skadestånd på lika belopp som självrisken...den är det inte så kul att köra på en hoj som vart stulen, man vet ej hur den blivit behandlad, man letar nog en massa "fel" på den hela tiden...
Tänkte ringa å kolla om man kan få reda på om de tagit någon i samband med att de hittade hojjen, och var de hitta den..