Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Zeb_Macahan skrev:
2152561 Där som stals ja. Där den hittades nej. Inga skador alls, dom har kört 1 km verkar det som. Innan dom (antar jag) skulle iväg imorse så kom sopgubbarna och hittade hojen och kände igen den (puh, tur!) som min hoj och låste i sin tur in den i ett sidoförråd som bara dom hade nycklarna till. Sen sökte dom upp mig. Gav dom 300 pinaler som tack för hjälpen...

//jaG

Sjyssta sopgubbar...J-a tur att de kände igen den. Undra om de drog iväg på din polares hoj å lämnade din för att hämta senare? Man vet aldrig hur de j-a idioterna tänker...gött för dig att du slipper vara utan hoj i sommar. Försäkringsbolag är ju inte så kända för att vara snabba...vänta 30dar innan de lyfter ett finger med min anmälan. *SUCK*
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
:huvet
som sagt blir bara trött... min jobbarpolare bor och är aktiv i föreningen i det huset som jens hoj hittades i så vi ska se vad han kan göra för att skaka fram löshuvuna...

men ser någon denna så hör av er!


//Peter 0730-756445
 

Bifogat

  • DSC_0069.sized.jpg
    DSC_0069.sized.jpg
    66.2 KB · Visningar: 59
Last edited:

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
Zeb_Macahan skrev:
2152531 Det är ett stort garage med 100 bilar kanske... iallfall 50. Så många är svaret.

//jaG

Jobbigt!

Hoppas polismakten gör sitt jobb, annars får vi gå ihop o göra jobbet som måste göras...
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jens, några skador på hojen? Hann de plocka av några delar?
Försöker se något samband med de andra stölderna då de plockade av t.ex. blinkers, fotpinnar osv. på kompisens hoj i måndags!

/Glenn
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
SolitudE skrev:
2153170 Jens, några skador på hojen? Hann de plocka av några delar?
Försöker se något samband med de andra stölderna då de plockade av t.ex. blinkers, fotpinnar osv. på kompisens hoj i måndags!

/Glenn

Sopgubbarna hittade och låste in hojen i ett annat helt separat rum 0630 så förmodligen sov pannbenen eller pulade med Peters hoj, så min hoj är helt som den var, förutom nummerskylt saknad och lite klistermärken borta...

Sån tur som jag hade har man en gång i livet.

//jaG
 

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Husky
Hoj
CR500 -96
Fan blir lite öl på lördag.. güdt som faen..
är det bara jag som ska supa skallen i bitar?
kram hej
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Runningback skrev:
2155944 Fan blir lite öl på lördag.. güdt som faen..
är det bara jag som ska supa skallen i bitar?
kram hej

vi journalister måste ju iof tänka på vårat rykte..men tjaa...varför inte
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
sLaYeR1 skrev:
2152551 I anslutning till vårt hus ligger en gammal tvätthall...skall se ifall det går att övertala hyretanten ifall det går hyra in sig där.
Var ligger den? Jag är på om vi hittar nåt på Torpa/Väster. Får hyreshöjning med 25% på min garageplats i sommar. 500kr/mån är en aning saftigt för en hojplats, trots larm och all utrustning i garaget.
Känner vi några fastighetsskötare som kan veta om oanvända enskilda förråd i markplan? Tror att de har bättre koll än de man kommer till på fastighetsbolagen. Kan säkert vara svårt att hitta nåt centralt men det är värt ett försök!

Gubben som har garaget intill mitt (relativt stort, tre garageportar brett) verkar hålla på att avveckla. Ska kolla om man kan ta över det. Innergård på Torpa, Bellmansgatan. Många grannar som håller koll på vad som försiggår där. Finns det nån som kan fixa larm? Hyra och värmekostnader kräver nog dock att vi blir ett gäng där isf.
 
Last edited:

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
K-Man skrev:
2157266 Var ligger den? Jag är på om vi hittar nåt på Torpa/Väster. Får hyreshöjning med 25% på min garageplats i sommar. 500kr/mån är en aning saftigt för en hojplats, trots larm och all utrustning i garaget.
Känner vi några fastighetsskötare som kan veta om oanvända enskilda förråd i markplan? Tror att de har bättre koll än de man kommer till på fastighetsbolagen. Kan säkert vara svårt att hitta nåt centralt men det är värt ett försök!

Denna tvätthallen ligger på bymarken, problemet är att tvätthallen idag är uthyrt till Västgöta bagaren...de ligger i botten på vårt hus, de verkat ej villa ha något spring eftersom det är öppet imellan butik och tvätthall. Men det skadar ju aldrig att fråga igen...kan ju inte få mer än ett nej!
 

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
K-Man skrev:
2157266 Var ligger den? Jag är på om vi hittar nåt på Torpa/Väster. Får hyreshöjning med 25% på min garageplats i sommar. 500kr/mån är en aning saftigt för en hojplats, trots larm och all utrustning i garaget.
Känner vi några fastighetsskötare som kan veta om oanvända enskilda förråd i markplan? Tror att de har bättre koll än de man kommer till på fastighetsbolagen. Kan säkert vara svårt att hitta nåt centralt men det är värt ett försök!

Gubben som har garaget intill mitt (relativt stort, tre garageportar brett) verkar hålla på att avveckla. Ska kolla om man kan ta över det. Innergård på Torpa, Bellmansgatan. Många grannar som håller koll på vad som försiggår där. Finns det nån som kan fixa larm? Hyra och värmekostnader kräver nog dock att vi blir ett gäng där isf.

Larm kan kanske jag fixa något bättre begagnat till ett bra pris. Sen kan jag också montera och drifta det. Men vill ni ha en fungerade uppringning så blir det genast dyrare för jag misstänker att det inte kommer finnas vanlig telefon i lokalen och då måste man ha en gsm anpassad larmsändare och dom är inte så vanliga begagnade. Nya ligger runt 5000 så frågan är om det är värt det?

//Mheel
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Emmi skrev:
2152538 Det är ett storgarage med över 50 parkeringsplatser. Samma ställe som min och Peters crossar blev stulna förra året.

Vad ska man göra när inte kedjor och lås räcker längre?
ÄR tyvär så att vill någon ta något så går det! Alltså ska dom aldrig stå synliga för då lockas folk. Några lås och kedjor skär man upp på några sekunder.

Stora industrigrindar och staket är lika lätt det. Väggar är inga problem sålänge det inte är betong,

Ställ hojjarna där inte hundratals folk kan se dom, spec ingen som ni inte litar på.
Skulle jag vilja hämta en bil på holmgrens så skulle det inte ta mer än en kvart innan man är påväg därifrån utan att reka innan.

Är dom "gömda" och inte synliga så blir dom aldrig åtråvärda och ens funderade över.

Skulle jag vilja ha något bakom en plåtdörr som många tycker är svårt att ta sej in ni, en minigasskärare sen bara skära genom låset eller gångjärnen så trillar skiten bort, tar inte många minuter heller.

Som Crossendurokompaniet har sina galler innanför fönstren är inte heller svårt, slå in rutan koppla en kätting runt gallret och häng på en dragkrok så lossnar skiten

sLaYeR1 skrev:
2152551 Känner du till någon som bor i huset? Vart det några skador på hojjen?

Letar just precis efter en ny 12:a på blocket...kan ju garantera att det blir larm på nästa hoj, monterade upp en 300W halogenstrålkastare med IR öga på vår innergård i söndags...nu kommer ingen in osynlig nattetid. =)

I anslutning till vårt hus ligger en gammal tvätthall...skall se ifall det går att övertala hyretanten ifall det går hyra in sig där.

Skulle jag bara klippt kablen till sensorn genom att gå utmed väggen eller ta det tidigare på dagen

sLaYeR1 skrev:
2152551 Känner du till någon som bor i huset? Vart det några skador på hojjen?

Letar just precis efter en ny 12:a på blocket...kan ju garantera att det blir larm på nästa hoj, monterade upp en 300W halogenstrålkastare med IR öga på vår innergård i söndags...nu kommer ingen in osynlig nattetid. =)

I anslutning till vårt hus ligger en gammal tvätthall...skall se ifall det går att övertala hyretanten ifall det går hyra in sig där.
Larmet är smidigt att koppla bort, men vet dom inte om det och det börjar låta så skulle iaf inte jag stannat kvar. :tummenupp
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Twice skrev:
2158515 ÄR tyvär så att vill någon ta något så går det! Alltså ska dom aldrig stå synliga för då lockas folk. Några lås och kedjor skär man upp på några sekunder.

Stora industrigrindar och staket är lika lätt det. Väggar är inga problem sålänge det inte är betong,

Ställ hojjarna där inte hundratals folk kan se dom, spec ingen som ni inte litar på.
Skulle jag vilja hämta en bil på holmgrens så skulle det inte ta mer än en kvart innan man är påväg därifrån utan att reka innan.

Är dom "gömda" och inte synliga så blir dom aldrig åtråvärda och ens funderade över.

Skulle jag vilja ha något bakom en plåtdörr som många tycker är svårt att ta sej in ni, en minigasskärare sen bara skära genom låset eller gångjärnen så trillar skiten bort, tar inte många minuter heller.

Som Crossendurokompaniet har sina galler innanför fönstren är inte heller svårt, slå in rutan koppla en kätting runt gallret och häng på en dragkrok så lossnar skiten



Skulle jag bara klippt kablen till sensorn genom att gå utmed väggen eller ta det tidigare på dagen


Larmet är smidigt att koppla bort, men vet dom inte om det och det börjar låta så skulle iaf inte jag stannat kvar. :tummenupp


Verkar som du gjort detta förr :lol
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Stöld

Jahopp det verkar som det ligger på tapeten att sno hojjar igen då ja. =(
Jag och BAD satt hemma hos mig o kollade på film. Jag låg i soffan och BAD satt i fotöljen och det va endast han som syntes om man skulle kika in igenom mitt vardagsrumsfönster. Och det va det nån som gjorde..fick syn på BAD och ville kolla om han sov eller va vaken förmodligen för att i det första fallet kunna härja lite ostört så därför knackade idioten lite lätt på fönstret. Vi for ut, jag med en blyhammare och BAD med en 16-kilos slägga. JAg misstänker att den här killen aldrig kommer tillbaka mer :yoparty

PS. Inget blev stulet heller :fyllisar
 
Last edited:

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Twice skrev:
2158515 ÄR tyvär så att vill någon ta något så går det!

Skulle jag bara klippt kablen till sensorn genom att gå utmed väggen eller ta det tidigare på dagen


Larmet är smidigt att koppla bort, men vet dom inte om det och det börjar låta så skulle iaf inte jag stannat kvar. :tummenupp

Förstår vad du menar, men då har man iaf försökt...tycker personligen att man inte skall behöva ta in cykeln i lägenheten. Får la gräva en stor j-a underjordisk bunker och parkera cykeln i...med minfält samt inhyrda vakter med skarpladdade vapen.
 

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
Mitt bidrag till mc-stöld:

Tja!
Mitt bidrag till diskussionen: Var ute med polaren idag, jkpg-gränna på kurvstigar, fika i hamnen, var borta max 10-12min. När vi kommer tillbaks uppmärksammar jag ett "hål" vid tändningslåset.En bult saknas o den andra som håller tändning och styrlås är "knackad" på. Dessa bultar måste man ha specialverktyg för att avlägsna, ser ut som stora popnitar. Detta var lite olustigt då det ändå rör sig en del pers i gränna hamn. Tydliga tecken av skrapmärken runt bef. bult o även runt hålet där den saknade bulten satt.
Har lämnat hojen några ggr utan uppsikt hittills denna säsong annars står den extremt låst med 3 xtra lås i låst o larmat privat garage. Vid hamnen idag rullade en röd vw passat sedan av typ 89-års modell som inte verkade va på jakt efter bara polkagrisar. Detalj som slog mig var ett mycket starkare höger halvljus på den eftersom den följde oss från början av gränna ner till hamnen. :va
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
GiXXeN skrev:
2159389 Jahopp det verkar som det ligger på tapeten att sno hojjar igen då ja. =(
Jag och BAD satt hemma hos mig o kollade på film. Jag låg i soffan och BAD satt i fotöljen och det va endast han som syntes om man skulle kika in igenom mitt vardagsrumsfönster. Och det va det nån som gjorde..fick syn på BAD och ville kolla om han sov eller va vaken förmodligen för att i det första fallet kunna härja lite ostört så därför knackade idioten lite lätt på fönstret. Vi for ut, jag med en blyhammare och BAD med en 16-kilos slägga. JAg misstänker att den här killen aldrig kommer tillbaka mer :yoparty

PS. Inget blev stulet heller :fyllisar
Enda rätta taktiken, då vet han det sen lär han sprida det med så ingen annan vågar fösöka :yoparty
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Mheel skrev:
2157431 Larm kan kanske jag fixa något bättre begagnat till ett bra pris. Sen kan jag också montera och drifta det. Men vill ni ha en fungerade uppringning så blir det genast dyrare för jag misstänker att det inte kommer finnas vanlig telefon i lokalen och då måste man ha en gsm anpassad larmsändare och dom är inte så vanliga begagnade. Nya ligger runt 5000 så frågan är om det är värt det?

//Mheel

GSM-sändare kan jag kanske fixa

Är oxå på om man hittar ett bra garage, problemet är väl bara att det blir ett hett byte om det står 10 hojar i ett och samma garage!
 

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Jaha!! Kl. 14.10 fick jag ett telefonsamtal ifrån polisen, de ville bara meddela att min mc hade återfunnits och stod i polisgaraget för en teknisk undersökning. De skulle återkomma om tid när jag kunde komma och titta på den, vad hon visste så var tändningslås samt tanklock uppbrutet samt att plastkåpan över tanken var borta...

Det mest tragiska med allt är ju att jag måste betala 6000:- i självrisk för att få tebax hojjen, såvida jag inte kan kräva gärningsmannen på detta...vet ej om de har någon gripen eller misstänkt.

Återkommer när jag vet mer..
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Varför måste du betala självrisk för att få tillbaka hojen? Är det för att få skadorna lagade du måste betala självrisk? Jens hoj blev ju stulen och när han fick tillbaka den behövde han inte betala självrisk.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
sLaYeR1 skrev:
2165161 Jaha!! Kl. 14.10 fick jag ett telefonsamtal ifrån polisen, de ville bara meddela att min mc hade återfunnits och stod i polisgaraget för en teknisk undersökning. De skulle återkomma om tid när jag kunde komma och titta på den, vad hon visste så var tändningslås samt tanklock uppbrutet samt att plastkåpan över tanken var borta...

Det mest tragiska med allt är ju att jag måste betala 6000:- i självrisk för att få tebax hojjen, såvida jag inte kan kräva gärningsmannen på detta...vet ej om de har någon gripen eller misstänkt.

Återkommer när jag vet mer..

Nu förstår jag inte. Det har gått mindre än 30 dagar, alltså är hojen fortfarande i din ägo.

Du behöver inte betala någon självrisk för att få hojen, men om någon har förstört saker och lås överstigande 6000 kronor så kommer du såklart använda försäkringen för att laga dito. Om du inte använder försäkringen behöver du ju inte betala självrisk heller, såklart.

Min hoj stod inlåst i ett garage, så min självrisk försvann eftersom förövarna bröt sig in på ett ställe för att sedan få tillgång till hojen. Hade jag haft den stående ute hade jag fått betala självrisk.

/ Jens
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top