Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Hade gärna hängt med men jbbar till 8. Men är ledig måndag-tosda. hoppas det blir fint då! :D


aJonator skrev:
2452237 tjo!

rekade ny väg idag (inte bott här länge), Ådalsvägen upp på huskvarnaberget, vidare till lekeryd och sen av vid kiosken mot vireda sen mot örserum,gränna å sen hem. åkte dock bunn eftersom det blev lite sent idag och det hann att mörkna så såg inte ett jota på slutet med mörkt visir. Mötte några cyklar efter vägen, kanske nån på forumet.
Tänkte ta den turen imorrn igen efter jobbet vid 17.30 tiden, om vädret blir som idag!! lagom tempo, hade en blysläde på släp idag så vill ta den igen imorrn med lite mer fart. Nån som är intreserad av att ta en tur å kanske en glass/kaffe nånstans på vägen. skicka ett mess på 0704-164040 om ni vill med.:yoparty
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
K-Man skrev:
2456305 Jag ska ev ut på hojen i em. Nån annan? Sms:a mig 070-7278147

Vill ev hänga med, ska kolla när jag kommer ifrån jobbet...

Måste ev tvätta hojen också... Smutsig efter en massa grusåkning...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hojkörning imorgon Torsdag!
Samling på atollen runt klockan 16.30!

Jag slutar jobbet klockan 16.00 och antar att jag hinner i tid, men vi väntar väll rätt länge på atollen... Vore kul om fler hakade på! Som det ser ut nu blir vi 4 pers...
Vart vi åker är inte bestämt men det blir väll tranemo eller liknande...

EDIT: Om motardfolk vill haka på kan vi väll köra lite långsammare vägar, typ hökensås... Om inte tranemo duger...
 
Last edited:

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
NSR_Martin skrev:
2456744 Hojkörning imorgon Torsdag!
Samling på atollen runt klockan 16.30!

Jag slutar jobbet klockan 16.00 och antar att jag hinner i tid, men vi väntar väll rätt länge på atollen... Vore kul om fler hakade på! Som det ser ut nu blir vi 4 pers...
Vart vi åker är inte bestämt men det blir väll tranemo eller liknande...

Tycker ni är taskiga som inte hänger på idag...
Jag ska iallafall ut nu...

Fresten.. varför finns det två trådar om samåkning i Jönköping?.. Hittade den andra av en slump för typ.. 2 minuter sedan... jätte-dumt... Vilken gäller?

Ha re gött.. .nu ska ju ut o brumma...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Andreéas skrev:
2456763 Tycker ni är taskiga som inte hänger på idag...
Jag ska iallafall ut nu...

Fresten.. varför finns det två trådar om samåkning i Jönköping?.. Hittade den andra av en slump för typ.. 2 minuter sedan... jätte-dumt... Vilken gäller?

Ha re gött.. .nu ska ju ut o brumma...
Jag har åkt över 20 mil per dag söndag, måndag, tisdag.... Började jobba igår och har sovit dåligt med.... Det är väll min ursäkt :rolleyes: (liiiten sväng kommer det dock bli idag med, går ju inte hålla sig borta...)

Varför det finns två trådar är för att det är olika folk, den här tråden är för dom som gillar att åka i aktivt tempo till nått meningslöst ställe bara för att vägen är skitfin, äta en billig pinglass eller slänga i sig en pizza och dra vidare, stanna till o stunta lite nånstans på hemvägen osv....
Den andra tråden är mer för dom som gillar att åka lite blandade vägar i "lagom" tempo för att åka till nått svindyrt fikaställe och sitta där i sju timmar....

Ja, båda förklaringarna är grymmt överdrivna och det är min syn på det hela, rätta mig om jag har fel ;)

Alla är dock varmt välkommna att haka på, snabba som långsamma, seriösfikasugna eller tvåsekunderglasspaus-sugna, spelar ingen roll!
 
Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Fan nu står jag lite i valet o kvalet hur jag ska planera nästa års motorprojekt.

Har lite olika idéer.

1,Ha kvar min pickup och köpa en crf motard igen, är ju ruggit sugen,sålde ju min lagom till sommaren:va .

2,Sälja pickupen,köpa en streetfighter o busa med som in the old days.

3,Sälja chevyn o köpa ett rodprojekt eller en 50tals pickup.

Det e lite jobbigt o bestämma sig,hinner ju egentligen inte med både och då jag har fiddyn samtidigt som jag försöker klämma in åtminstone 3 dagar i veckan...

Jaja vi får se hur jag känner när våren börjar komma.

Btw. nice reportage i tidningen dan:tummenupp Grattis
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Andreéas skrev:
2456763
Fresten.. varför finns det två trådar om samåkning i Jönköping?.. Hittade den andra av en slump för typ.. 2 minuter sedan... jätte-dumt... Vilken gäller?

för att denna tråd blev en spam-tråd. Så nytt folk som inte var med från "början" tyckte det var jobbigt med allt annan skriveri än mc-åkning. Därför startades en ny tråd.

Denna tråd fanns även innan crashen (sh.com crashen för typ 4 år sen).. sen efter crashen så fick vi en egen forumsdel. Men det funka väl inte riktigt som vi tänkt oss o så blev det denna tråd igen..

Sen till MT5?-NSR-CBR?-martin.. åka fort på småvägar? Nej då.. åka fort på motorvägen, det var grejen.. gärna med ett par powerwheeeeeelies vid bussar o bilar.. :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Maverick skrev:
2457746 för att denna tråd blev en spam-tråd. Så nytt folk som inte var med från "början" tyckte det var jobbigt med allt annan skriveri än mc-åkning. Därför startades en ny tråd.

Denna tråd fanns även innan crashen (sh.com crashen för typ 4 år sen).. sen efter crashen så fick vi en egen forumsdel. Men det funka väl inte riktigt som vi tänkt oss o så blev det denna tråd igen..

Ohh yes, fest på balkongen! Och studsande i sängar, vältande av skyltar och jackass över cyklar! :fyllisar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Maverick skrev:
Sen till MT5?-NSR-CBR?-martin.. åka fort på småvägar? Nej då.. åka fort på motorvägen, det var grejen.. gärna med ett par powerwheeeeeelies vid bussar o bilar.. :D
NSR_Martin heter jag om jag får be, kom fram till att det är skitcoolt att nicka det så det blir inte CBR_Martin :mattias
:rolleyes:

Helt rätt om varför tråden skapades...
Vad är grejen med motorväg? Okej, man kan köra sjukt fort, visst, det blir lite kurvigt i dom farterna... Men...? Dessutom är det ju skitjobbigt o ligga i 200 plus, blåser som fasen, man får ont i pannan.... Men det är väll jag som är klen (och har kass hjälm)
En vacker dag kanske jag med ser ljuset med motorväg...
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
NSR_Martin skrev:
2457998 NSR_Martin heter jag om jag får be, kom fram till att det är skitcoolt att nicka det så det blir inte CBR_Martin :mattias
:rolleyes:

Helt rätt om varför tråden skapades...
Vad är grejen med motorväg? Okej, man kan köra sjukt fort, visst, det blir lite kurvigt i dom farterna... Men...? Dessutom är det ju skitjobbigt o ligga i 200 plus, blåser som fasen, man får ont i pannan.... Men det är väll jag som är klen (och har kass hjälm)
En vacker dag kanske jag med ser ljuset med motorväg...


Om man har haft kompisar som smällt i över 200 på 90 väg och inte klarat klivet så håller jag med att höga hastigheter alltså över 190 + hör hemma på vägar som e4-e6 och liknande. Men visst är det kul att dra på men inte i stan för min del iallafall =( Förhoppningsvis kommer ni över det. MVH Patrik Ps. Om du inte passar dig kanske du ser ljuset i tunneln nästa gång.
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Ikon skrev:
2457762 oooojäää...jordbron gränna:tummenupp

mmmmmmmmmm ojjemen!

BTW CBR_Martin jag skulle gräna hängt med idag men jag har tyvärr lite för mycket att styra upp först. Fördjefla synd det hade varit kul då jag inte kört på typ en månad.....

//H. Uskvarnabo
 

ymmij

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Nässjö
Hoj
Zx6-R
NSR_Martin skrev:
2456744 Hojkörning imorgon Torsdag!
Samling på atollen runt klockan 16.30!

Jag slutar jobbet klockan 16.00 och antar att jag hinner i tid, men vi väntar väll rätt länge på atollen... Vore kul om fler hakade på! Som det ser ut nu blir vi 4 pers...
Vart vi åker är inte bestämt men det blir väll tranemo eller liknande...

EDIT: Om motardfolk vill haka på kan vi väll köra lite långsammare vägar, typ hökensås... Om inte tranemo duger...

tja! sugen på att hänga med. hehe var ligger atollen?:va är från nässjö
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Stora parkeringen mitt inne i stan, östra centrum. Vid nya P-huset, museirondellen.
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Hade lätt hängt på men kört 20 mil idag och just nu har jag tagit en öl =)
Fan ta bilister som inte har vett att köra bil :6surkart . Ska det vara så j....a svårt att titta sig omkring. :galen
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Får tacka för en mycket lyckad hojtur!

Ber om ursäkt för den sena ankomsten, goffe förstörde alltihop annars hade jag varit i tid, så gnäll på han riktigt ordentligt :mattias

Vem va killen som skulle varit vid shell egentligen? Är du reggad här? Ringde till mig och sa att han hade en silvrig hornet...

EDIT: Nu messade killen, det är flyingfinn... Han skrev att han mött oss och tyckte det såg ut o gå för fort för han så det gjorde inte så mkt att han inte hann med, han meddelar att värnamogänget ska köra på lördag och att det vore kul om vi hakade på...

Innan ville jag ha högre kåpglas och slipon, nu vill jag ha kåpglas, slipon, styrdämpare och bra däck.... Känns som det kommer bli billigt...

Vore kul att testa någon sportigare 600 och se hur mycket det skiljer i kurvorna osv... Draget är det inget fel på, tycker jag.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top