BAD skrev:
2447372 Det lät så jäkla dumt, att du skrev att det måste hänt för bara nån minut sen, men du åker förbi o bara tittar.Ska man inte undsätta nödställda menar jag?
Jo, det är helt rätt.. Och enligt svensk lag så är du skyldig att stanna om något hänt ( dock är du inte skyldig att hjälpa till!!! )...
Okej, jag skrev inte att det redan stod typ 10 pers runt om honom, men du fatta väl att ja hade stannat om de behövts?!...
... ( Emmi verkade tänka positivt om mig i alla fall )...
Som Emmi sa, om det redan har stannat en massa folk, så blir det bara stimmigt om man försöker blanda sig i...
Iof har man också, som Emmi också påpekade, kanske lite mer "vett" just i MC-olyckor ( och ja, jag har läst tråden om att komma först till olyckor ) typ med hjälm av o så än annat folk...
Smög förbi o snackade snabbt med en kille som letade fram en första hjälpen-bag.. Sen tyckte jag att det räckte med folk...
... Sååå.. därför skrev jag att jag bara smög förbi.. . ursäkta alla folkes om det verkade som att jag var totalt känslokall o bara skiter i en MC-broder som ligger på asfalten ... Vi om några måste väl hålla ihop?!...
Funderade ett tag på varför de tagit av hjälmen, det var det första jag reagerade på , men man vet ju aldrig varför... Och det var ju ändå försent..
Ska förresten kolla om det stod nått i JP idag..
Ta det lugnt när ni är ute å åker.. Verkar som att det händer mycket olyckor med mc nu?...