Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Ikon skrev:
2442930 stämmer efter att ha posörklotat framlänges på storgatan så får man det...gick en hel del buntband till den framkåpan hehe

Hehe:D jo har för mig att zx9:an fick stanna ett par gånger för att finlagas emellanåt:yoparty
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Aion skrev:
2443588 Hehe:D jo har för mig att zx9:an fick stanna ett par gånger för att finlagas emellanåt:yoparty
jo tack det fick den nämnligen göra innan den nya kåpan kom...la nog ut lika på cash på buntband som hela kåpan kostade hehe...
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
INFO TILL ALLA SOM SÅG MITT MEDDELANDE TILL ANDREAS


Gå å snickra på ditt hus istället!!!


//Andreas// skrev:
2437883 Ja, det lär väl vara ungefär lika upphetsande som att ut och samåka med dig kan jag tro...:såjaponken :hojsmilie

Vill bara passa på att be om ursäkt!!!

Menade inte alls att vara otrevlig mot dig...!!! Jag misstog dig för en kompis till mig... Hade jag tittat ordentligt så hade jag reagerat på att han har en svart/silver R1... Såg också att du angett ålder 26.. Polaren är 30 i år...

Vill ännu en gång be om ursäkt... :-( ...

Kanske vi kan åka nångång???
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
2443397 på söndag funkar det säkert! Är du ledig då?
Jobbar tyvärr 11-19 på söndag :( D e mycke nu, som det heter. Har knappt kört nå hoj alls på sistone. Kräftskivor och annat socialt elände som kommer ivägen för gixxeråkat oxå. Men fanken va kallt det har varit de senaste dagarna.
Aion skrev:
2440837 Du får se till att fulmeka lite så att tändboxen inte lossnar bara, jag tror att ikon har livstid sponsring på silvertape och buntband, så han kan säkert komma med tips och låna ut lite material:D
Var det tändboxen? Eller var det inte en tändhatt som hade krupit upp igen? Kanske var boxen oxå. Gaffa 4 president :D
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
2445738 Jobbar tyvärr 11-19 på söndag :( D e mycke nu, som det heter. Har knappt kört nå hoj alls på sistone. Kräftskivor och annat socialt elände som kommer ivägen för gixxeråkat oxå. Men fanken va kallt det har varit de senaste dagarna.
Var det tändboxen? Eller var det inte en tändhatt som hade krupit upp igen? Kanske var boxen oxå. Gaffa 4 president :D
Ring/messa när du kan ut o åka då helt enkelt :tummenupp
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Var ute o finåkte lite me hojjen nyss...

Såg att en mc krockat? med en buss på Ådalsvägen. Sista högerkurvan nerifrån räknat. ( De där kurvorna som är hur sköna som helst att köra i )

Svårt att se vad det var för hoj. Trodde först det var en blå R1 / R6, men när jag körde förbi verkade den mer likna en blå Triumph Sportster av nyare modell.
MC'n stod / låg nerdykt i diket. Föraren låg under vänstra främre hörnet på bussen... Vet inte om han satt fast, de är ju rätt höga de däringa bussarna...

Fy va hemskt det va o se... Kom max någon minut efter det hänt...

Vet någon vem det kan ha varit???....

Verkade som att han hade en polare med sig, för det stod även en svart café-räser eller streetfighter ca 20 meter därifrån.. Vet ju ej om de var i sällskap...

Kan ju vara en tankeställare för alla. Inte heller en dum idé att läsa vad man ska göra om man är först vid en olycka med mc ... = lite speciellt... Finns en tråd för det, ni vet nog var den finns....
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Andreéas skrev:
2446584 Var ute o finåkte lite me hojjen nyss...

Såg att en mc krockat? med en buss på Ådalsvägen. Sista högerkurvan nerifrån räknat. ( De där kurvorna som är hur sköna som helst att köra i )

Svårt att se vad det var för hoj. Trodde först det var en blå R1 / R6, men när jag körde förbi verkade den mer likna en blå Triumph Sportster av nyare modell.
MC'n stod / låg nerdykt i diket. Föraren låg under vänstra främre hörnet på bussen... Vet inte om han satt fast, de är ju rätt höga de däringa bussarna...

Fy va hemskt det va o se... Kom max någon minut efter det hänt...

Vet någon vem det kan ha varit???....

Verkade som att han hade en polare med sig, för det stod även en svart café-räser eller streetfighter ca 20 meter därifrån.. Vet ju ej om de var i sällskap...

Kan ju vara en tankeställare för alla. Inte heller en dum idé att läsa vad man ska göra om man är först vid en olycka med mc ... = lite speciellt... Finns en tråd för det, ni vet nog var den finns....

Att de finns de som seglar förbi o bara spanar innan räddningspersonal är på plats,istället för att hjälpa till kan ju va en tankeställare de med..Men man får ju anta att han låg ganska gott under bussen o inte behövde tillsyn,busschauffören satt väl på trottoaren och tog fikapaus och ingen passagerare var chockad utan satt snäll kvar på sina platser o småsurade över att de blir sena hem..:tummenupp
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
BAD skrev:
2446906 Att de finns de som seglar förbi o bara spanar innan räddningspersonal är på plats,istället för att hjälpa till kan ju va en tankeställare de med..

Försöker du insinuera något???
 

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Andreéas skrev:
2447261 Försöker du insinuera något???

Det lät så jäkla dumt, att du skrev att det måste hänt för bara nån minut sen, men du åker förbi o bara tittar.Ska man inte undsätta nödställda menar jag?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Förhoppningsvis (och vad jag antar) så såg han att tjejen/killen hade fått så mycket hjälp som går utan ambulanspersonal eftersom han själv inte stannade. För mycket folk på en olycksplats stjälper snarare än hjälper, men det är viktigt att det är rätt folk som hjälper!

Som hojåkare kanske man borde stanna iaf då man har koll på att hjälmen absolut inte fås tas av (utan i absoluta undantagsfall) osv, sånt som kanske inte "vanliga" människor tänker på.
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Vi är två som ska samåka till Gränna med några från Värnamo, samling 14:00 för alla sugna vid statoil Lovsjön !
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Giri skrev:
2447967 Vi är två som ska samåka till Gränna med några från Värnamo, samling 14:00 för alla sugna vid statoil Lovsjön !
Synd att jag läste det för sent annars hade jag o kompisen säkert hakat på, messa gärna mig nästa gång ni ska ut, 0708-153727

Nu börjar det faktiskt gå lite bra med wheelandet, ettan ut är inga problem för det mesta nu, höjden är låååååg, men nu kom jag iaf över det där att man bara håller stumt o kör på drag utan att man kommer lite höre än det och får börja justera lite med gasen... Helt sjukt go känsla! Träna träna!
Några tips hur man ska göra när man ska försöka slänga i tvåan för första gången? känns dock som jag måste bra mycket högre...



EDIT
Om vädret blir fint tänkte jag åka lite goa vägar på onsdag, om nån hakar på, nån som är sugen på att åka lite...?
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
NSR_Martin skrev:
Nu börjar det faktiskt gå lite bra med wheelandet, ettan ut är inga problem för det mesta nu, höjden är låååååg, men nu kom jag iaf över det där att man bara håller stumt o kör på drag utan att man kommer lite höre än det och får börja justera lite med gasen... Helt sjukt go känsla! Träna träna!
Några tips hur man ska göra när man ska försöka slänga i tvåan för första gången? känns dock som jag måste bra mycket högre...


eller så kör du på 2:an hela tiden utan att växla.. coolare med balans än växling! Stand up mr!!!
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
BAD skrev:
2447372 Det lät så jäkla dumt, att du skrev att det måste hänt för bara nån minut sen, men du åker förbi o bara tittar.Ska man inte undsätta nödställda menar jag?

Jo, det är helt rätt.. Och enligt svensk lag så är du skyldig att stanna om något hänt ( dock är du inte skyldig att hjälpa till!!! )...

Okej, jag skrev inte att det redan stod typ 10 pers runt om honom, men du fatta väl att ja hade stannat om de behövts?!... :tråkad ... ( Emmi verkade tänka positivt om mig i alla fall )...

Som Emmi sa, om det redan har stannat en massa folk, så blir det bara stimmigt om man försöker blanda sig i...
Iof har man också, som Emmi också påpekade, kanske lite mer "vett" just i MC-olyckor ( och ja, jag har läst tråden om att komma först till olyckor ) typ med hjälm av o så än annat folk...

Smög förbi o snackade snabbt med en kille som letade fram en första hjälpen-bag.. Sen tyckte jag att det räckte med folk...

... Sååå.. därför skrev jag att jag bara smög förbi.. . ursäkta alla folkes om det verkade som att jag var totalt känslokall o bara skiter i en MC-broder som ligger på asfalten ... Vi om några måste väl hålla ihop?!...

Funderade ett tag på varför de tagit av hjälmen, det var det första jag reagerade på , men man vet ju aldrig varför... Och det var ju ändå försent..

Ska förresten kolla om det stod nått i JP idag..

Ta det lugnt när ni är ute å åker.. Verkar som att det händer mycket olyckor med mc nu?...
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
tjo!

rekade ny väg idag (inte bott här länge), Ådalsvägen upp på huskvarnaberget, vidare till lekeryd och sen av vid kiosken mot vireda sen mot örserum,gränna å sen hem. åkte dock bunn eftersom det blev lite sent idag och det hann att mörkna så såg inte ett jota på slutet med mörkt visir. Mötte några cyklar efter vägen, kanske nån på forumet.
Tänkte ta den turen imorrn igen efter jobbet vid 17.30 tiden, om vädret blir som idag!! lagom tempo, hade en blysläde på släp idag så vill ta den igen imorrn med lite mer fart. Nån som är intreserad av att ta en tur å kanske en glass/kaffe nånstans på vägen. skicka ett mess på 0704-164040 om ni vill med.:yoparty
 

//Andreas//

Work hard, fly high!
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
R1
Andreéas skrev:
2445385 INFO TILL ALLA SOM SÅG MITT MEDDELANDE TILL ANDREAS


Gå å snickra på ditt hus istället!!!




Vill bara passa på att be om ursäkt!!!

Menade inte alls att vara otrevlig mot dig...!!! Jag misstog dig för en kompis till mig... Hade jag tittat ordentligt så hade jag reagerat på att han har en svart/silver R1... Såg också att du angett ålder 26.. Polaren är 30 i år...

Vill ännu en gång be om ursäkt... :-( ...

Kanske vi kan åka nångång???

Hehe,,,,,jodå, det är absolut ingen fara. Misstänkte att du blandat ihop mig med ngn. Tänkte annars om det var ngn typ av "nollning" för att komma in på forumet....:)
Visst kan vi åka ihop någon gång. Stryker ju som sagt omkring här ensam annars så det vore kul att åka i grupp ibland.

På lördag för övrigt kanske det finns någon som är sugen?
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Poliskontroll med radar på TORPA vid idas park bägge riktingarna. Åkte förbi där nyss och ren tur att jag bromsade in efter att ha dragit om en bil.

de står å gömmer sig vid husknutarna de fegisarna med så man ser dem knappt!

Tack för en bra tur idag till tranemo och hem och gött att man slapp soppatorska trots att det var på metern :tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top