Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
K-Man skrev:
2429393

Emmi: Cool cykel! Ska du tävla nåt? Ser ju riktigt seriös ut.

K-Man

Jävligt nice att köra, jag e fan kär! Återkommer med en posörbild om jag hittar nån imorrn. Kom precis hem från Åland nu, haft askul och körningen flöt på bra. Det blir ingen tävling nästa år iaf, det får bli att träna och går det bra så kanske. Målet är att ha skoj, sen om de blir på träning eller tävling återstår att se, man ska ju ha tid och råd med allt också!

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Idag blir det hojkörning! Vi samlas på en mycket hemlig plats 16:30 idag....
Ring/messa mig om ni vill haka på! 0708-153727...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
K-Man skrev:
2431593 Ja, det var CBR-Martin jag menade. Inte vår vän som föredrar italienare....

Det pågår ju ett 1på1000-lotteri om en Husa650 här på SH. Drömma går ju :D kommer nog inte köpa nån motard för egna pengar men får man en för 200 kr vore det ju kul.

Hoppas du hade en bra svensexa kompis och att allt rullar på inför helgen. Vilket pyssel det är med alla medletidsyllekläder! Hoppas det blir svalt på lördag. De är varma!!! :tungan

När körde du sporthoj sist? Du får låna min om du vill. Endast trafikförsäkrad men det är bara att hojta.

Ser fram emot lördag, tror det blir riktigt kul!

Jag har jobbat hela helgen men mån-tis-ons är jag ledig dagtid och ok väder ska det bli så det kanske är dags att skrapa lite puckar längs tranemovägen igen. Om nån av er är lediga dagtid så ring mig: 070-7278147

Kalle

:tummenupp

menade att de kanske dags för nsr-martin att byta nick..

tack killen, hoppas de blir en vända till tranemo nästa vecka, vore nice!

på lördag kommer de att finnas dryck för att svalka sej, så de är lugnt! :fyllisar :yoparty

O lycka till med motard-vinsten/lotten!

//Andreas//

Work hard, fly high!
Gick med
5 Sep 2006
Hoj
R1
Samåkning idag eller i veckan...?

Hejsan,
Är ny på denna sida, men tänkte höra om det är någon som är sugen på att åka lite idag eller framöver?,,,, Är nämligen ledig ett par dagar nu. Skulle också vara tacksam för lite tips på kurviga och bra mc-vägar runt Jkpg. Har genom erat forum förstått att Tranemovägen, samt Hökensås verkar vara bra....Har annars själv vinglat lite upp mot Gränna, Lekeryd m.m

Tacksam för svar...

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället....
//Andreas// skrev:
2435274 Hejsan,
Är ny på denna sida, men tänkte höra om det är någon som är sugen på att åka lite idag eller framöver?,,,, Är nämligen ledig ett par dagar nu. Skulle också vara tacksam för lite tips på kurviga och bra mc-vägar runt Jkpg. Har genom erat forum förstått att Tranemovägen, samt Hökensås verkar vara bra....Har annars själv vinglat lite upp mot Gränna, Lekeryd m.m

Tacksam för svar...

Gå å snickra på ditt hus istället!!! :arsele

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Det går ju!!!

Koppla upp på ettan i 50 och hålla den på fullgas med bara drag o noll talang eller höjd till varavtalsstoppet i 115km/h är rekordet hittils :hihi

Nån som har lite tips? Dels tycker jag det är svårt att få upp den riktigt kontrolerat, kändes som det va lättare om man slirade lite på kopplingen istället för att bara dumpa, hur gör ni?
Sen när man väl är uppe, hur sjutton ska man kunna hålla den högt? Man håller den på drag o gasar fullt o den går knappt uppåt, sen börjar det gå upp o sen går det SKITFORT upp så man släpper av o tappar all höjd istället... Vad är hemligheten? Enbart övning eller?

Bifogat

• Bild 133 (Large) (Medium).jpg
    Bild 133 (Large) (Medium).jpg
    96 KB · Visningar: 62
Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
NSR_Martin skrev:
2437363 Det går ju!!!

Koppla upp på ettan i 50 och hålla den på fullgas med bara drag o noll talang eller höjd till varavtalsstoppet i 115km/h är rekordet hittils :hihi

Nån som har lite tips? Dels tycker jag det är svårt att få upp den riktigt kontrolerat, kändes som det va lättare om man slirade lite på kopplingen istället för att bara dumpa, hur gör ni?
Sen när man väl är uppe, hur sjutton ska man kunna hålla den högt? Man håller den på drag o gasar fullt o den går knappt uppåt, sen börjar det gå upp o sen går det SKITFORT upp så man släpper av o tappar all höjd istället... Vad är hemligheten? Enbart övning eller?

kör på 2:an koppla eller ryck upp,sen är det bara o lära sig köra högre o högre till slut hittar du balansläget (högre än vad du tror) sen är det bara o ligga chefa på osten...träna bara sen kommer det automatiskt:tummenupp...sen tycker jag det är lättare o stå upp på en sporthoj,du får lite bättre sikt o känsel för hur högt du ligger

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ikon skrev:
2438223 kör på 2:an koppla eller ryck upp,sen är det bara o lära sig köra högre o högre till slut hittar du balansläget (högre än vad du tror) sen är det bara o ligga chefa på osten...träna bara sen kommer det automatiskt:tummenupp...sen tycker jag det är lättare o stå upp på en sporthoj,du får lite bättre sikt o känsel för hur högt du ligger
Känns allmänt omöjligt att koppla upp den på tvåan, framhjulet lättar inte ens typ, men visst, har man dundergrymm teknik kanske det går, men det har jag inte.... Men ska testa det lite mer, lär va mjukare o finare om man får upp den på tvåan...

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Hoj
Yamaha R6
Går det inte att få upp den utan att koppla sig upp? Typ gasa upp till en 7000 varv kanske o sedan släppa gasen så att motorbromsen tar i och i med full gas igen?

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
NSR_Martin skrev:
2438395 Känns allmänt omöjligt att koppla upp den på tvåan, framhjulet lättar inte ens typ, men visst, har man dundergrymm teknik kanske det går, men det har jag inte.... Men ska testa det lite mer, lär va mjukare o finare om man får upp den på tvåan...

jodå det går kanske lite svårt i börjarn men du lär dig...fan jag har ju till o med stekt på spenkmeisters slang:hihi ...eller så frågar du ppapa mavve han har väl lagt ett par mil på slangen med carros cbr

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Ikon skrev:
2438993 jodå det går kanske lite svårt i börjarn men du lär dig...fan jag har ju till o med stekt på spenkmeisters slang:hihi ...eller så frågar du ppapa mavve han har väl lagt ett par mil på slangen med carros cbr
hehe.. jodå.. o även ett par slangar på spenks.. går att gasa upp den på ettan, problemet som jag tyckte var att det gick för sakta upp. Koppla is the skit. Lyckadas inte heller koppla upp den på tvåan.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ikon skrev:
2438993 jodå det går kanske lite svårt i börjarn men du lär dig...fan jag har ju till o med stekt på spenkmeisters slang:hihi ...eller så frågar du ppapa mavve han har väl lagt ett par mil på slangen med carros cbr
Bara ut och öva med andra ord :tummenupp

Inget folk som ens åker och stuntar på gata nuförtiden...?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
2440514 Bara ut och öva med andra ord :tummenupp

Inget folk som ens åker och stuntar på gata nuförtiden...?
En kugg mindre framdrev är ju åtgärd no 1 på hojar under 900cc. Min gasar och rycker jag upp utan att koppla på ettan, pillar i tvåan så långt den räcker och trean om det finns väg kvar men då är man runt 200 på slangen.

Vad sägs om Tranemo och Lovsjörakan på väg hem nån dag? Har inte tränat mycket alls på Gixxern i år så det vore kul. Då kanske vi kan ta en bild du slipper skämmas över ;)

Bifogat

• K-man-lovsjo.jpg
    K-man-lovsjo.jpg
    50.9 KB · Visningar: 56
Last edited:

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
K-Man skrev:
2440765 En kugg mindre framdrev är ju åtgärd no 1 på hojar under 900cc. Min gasar och rycker jag upp utan att koppla på ettan, pillar i tvåan så långt den räcker och trean om det finns väg kvar men då är man runt 200 på slangen.

Vad sägs om Tranemo och Lovsjörakan på väg hem nån dag? Har inte tränat mycket alls på Gixxern i år så det vore kul. Då kanske vi kan ta en bild du slipper skämmas över ;)

Du får se till att fulmeka lite så att tändboxen inte lossnar bara, jag tror att ikon har livstid sponsring på silvertape och buntband, så han kan säkert komma med tips och låna ut lite material:D

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Aion skrev:
2440837 Du får se till att fulmeka lite så att tändboxen inte lossnar bara, jag tror att ikon har livstid sponsring på silvertape och buntband, så han kan säkert komma med tips och låna ut lite material:D

stämmer efter att ha posörklotat framlänges på storgatan så får man det...gick en hel del buntband till den framkåpan hehe

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
2440765 En kugg mindre framdrev är ju åtgärd no 1 på hojar under 900cc. Min gasar och rycker jag upp utan att koppla på ettan, pillar i tvåan så långt den räcker och trean om det finns väg kvar men då är man runt 200 på slangen.

Japp det får vi göra, Lovsjö is the shit...
Nu är jag dock sjuk, förkyld o säkert lite feber o skit, men det går över, hoppas det blir bättre imon, idag har varit toksegt men på söndag funkar det säkert! Är du ledig då?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM