Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Det blir bira på inflyttningsfesten! Ni vet vilka ni är! Ta med handduk för bastun ska invigas också (aldrig startad)

// Kalle

Då är det ju givet att en finne dyker upp på inflyttningsfesten..! :yoparty

Tveka inte att höra av dig om det behövs mer hjälp innan det är dags! :tummenupp

//Flying Finn
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Ja just nu står hela bohaget i källaren i väntan på att städfirman ska bli klar där uppe så det kommer bli lite spring i trappan från onsdag. Du kan väl vara min hiss i veckan? ;)

Stort tack till alla som var med igår!!!
Det gick fort och smidigt måste jag säga men med 14 pers, 4 bilar och skytteltrafik så ska det väl göra det, (samt att allt var så väl packat och buntat och tejpat) :tungan

Det blir bira på inflyttningsfesten! Ni vet vilka ni är! Ta med handduk för bastun ska invigas också (aldrig startad)

// Kalle


De va juh en peace of cake när Hanna packat allt så bra åt oss haha :pannkyss

Hör av dig om du vill ha mer hjälp med något, Min yrkes kategori (elektriker) tänker jag dock hålla hemlig ooooppppssss :)

///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
De va juh en peace of cake när Hanna packat allt så bra åt oss haha :pannkyss

Hör av dig om du vill ha mer hjälp med något, Min yrkes kategori (elektriker) tänker jag dock hålla hemlig ooooppppssss :)

///Micke
Är du bra på att sy gardiner? :rolleyes:

Nä, ett listigt fönsterproffs skulle få täta mina fönster bara. Det är väl det enda huset behöver. Resten grejar jag nog själv men kommer jag på nåt så hör jag av mig. :tummenupp

Nån som har riktiga lagerhyllor eller ett låsbart plåtskåp (dubbla dörrar och hyllplan i) till salu?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Shit, har Jönköping dött eller? Två och en halv vecka utan ett inlägg!?! Kom igen, det är läbbig höst, vi måste hjälpas åt att roa varann!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Tjena alla.

Nu har man kommit tillbaka lite i verkligheten o flyttat hem till huset, fick tråkiga besked på sjukan i tisdags förra veckan att det inte hade börjat läka i benen som det skulle så det blir rullstol minst 4 v till. 3 till från nu då... Jag fick 4 st öppna frakturer på höger underben och vänster knä var spräckt (igen) vänster underben var x antal brott i. mest flisor så jag har 13 ståltrådar som går in i benet o håller allt på plats. vänster fotled är väl största hotet just nu, de vet inte hur bra det kommer bli för benbrotten var väldigt nära fotleden o bägge fotlederna var ur led så bägge fötterna pekade ju snett höger, vänster fel med nästan 90 grader! vid olyckan var vi bägge vid medvetande men min flickvän svarade inte när jag ropade på henne så jag blev livrädd o försökte krypa till henne men med bägge underbenen hängande i mjukdelarna var det varken lätt eller skönt, men hon hade som "tur" var bara tappat andan. pga hon bröt ryggen vid smällen. hon är nu stelopererad i 4 kotor men mår bra nu och allt fungerar som det vanligt i ryggen. får inte lyfta något tungt än men annars är det mest tröttvärk som hon får, bröt även höger överarm som också är opererad och fungerar bra, var inne med henne igår och det läker jättebra för henne. att hon skadade sig känns ju förjävligt för mig men att hon mår så bra nu är ju skönt för oss. man känner sig rätt jävla skyldig o dum, dels mot henne men inte kul o träffa svärföräldrarna första gången. men dom var ju bara glada att vi levde o klarade oss så bra som vi gjorde.

Jag har bett om att få mina röntgen bilder men inte fått dom än. tog lite bilder med mobilen på min lilla ställning jag har på vänster underben.
 

Bifogat

  • DSC00565 1.jpg
    DSC00565 1.jpg
    64.7 KB · Visningar: 55
  • DSC00567 1.jpg
    DSC00567 1.jpg
    65.5 KB · Visningar: 50

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tjena alla.

Nu har man kommit tillbaka lite i verkligheten o flyttat hem till huset, fick tråkiga besked på sjukan i tisdags förra veckan att det inte hade börjat läka i benen som det skulle så det blir rullstol minst 4 v till. 3 till från nu då... Jag fick 4 st öppna frakturer på höger underben och vänster knä var spräckt (igen) vänster underben var x antal brott i. mest flisor så jag har 13 ståltrådar som går in i benet o håller allt på plats. vänster fotled är väl största hotet just nu, de vet inte hur bra det kommer bli för benbrotten var väldigt nära fotleden o bägge fotlederna var ur led så bägge fötterna pekade ju snett höger, vänster fel med nästan 90 grader! vid olyckan var vi bägge vid medvetande men min flickvän svarade inte när jag ropade på henne så jag blev livrädd o försökte krypa till henne men med bägge underbenen hängande i mjukdelarna var det varken lätt eller skönt, men hon hade som "tur" var bara tappat andan. pga hon bröt ryggen vid smällen. hon är nu stelopererad i 4 kotor men mår bra nu och allt fungerar som det vanligt i ryggen. får inte lyfta något tungt än men annars är det mest tröttvärk som hon får, bröt även höger överarm som också är opererad och fungerar bra, var inne med henne igår och det läker jättebra för henne. att hon skadade sig känns ju förjävligt för mig men att hon mår så bra nu är ju skönt för oss. man känner sig rätt jävla skyldig o dum, dels mot henne men inte kul o träffa svärföräldrarna första gången. men dom var ju bara glada att vi levde o klarade oss så bra som vi gjorde.

Jag har bett om att få mina röntgen bilder men inte fått dom än. tog lite bilder med mobilen på min lilla ställning jag har på vänster underben.


AAAA fy fan lider verkligen med dig. Men tur i oturen kan man väl säga är väl ändå att ni bägge lever och kommer kunna leva ett normalt liv inte som 2st kolli.

Inser nu att min vurpa i högre hastighet som resulterade i bruten arm inte är någor att lipa över. Men tänkte ändå över det säkert 1000ggr. "tänk om" liksom hela tiden. Som tur var så satt inte tjejen särbak då vet man juh inte hur det slutat. jaja

Hoppas allt flyter på nu och att benen får läka som de ska så du kommer upp på fötterna snart...

Ta det lungt, kämpa och tänkt positivt fast det är tungt ///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hehe, schysst tajmning du har
Travis Pastrana & Nitro Circus - Thrillbillies 2 - Double Wide släpptes idag, tänkte dra ihop en liten samling folk och se den på Aulan @ Högskolan (HLK), är dock bortrest denna helgen, men kanske nästa!?
Det kan jag nog hänga med på... :) Håller ett öga här i tråden så får du lägga upp mer info. Vilken dag? Lördag 29:e?

Tjena alla.

Nu har man kommit tillbaka lite i verkligheten o flyttat hem till huset...
Bra att det går framåt!! Minns du vad som hände, varför ni la er?

Du kommer väl köra hoj igen, eller?
 
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Krya på dig Kryckan :tummenupp

Hoppas allt läker som det ska, nån hoj lär du inte fundera på på ett litet tag men drömma lite för sig själv kan man, och läsa lite mc-tidningar i smyg:)

Vet lite hur det är när man ligger där skadad och funderar på ett fyrhjuligt fordon ist men när allt har läkt så faller man in på hojspår igen .
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Bra att det går framåt!! Minns du vad som hände, varför ni la er?

Du kommer väl köra hoj igen, eller?[/QUOTE]



Vet inte än om det blir mer hoj åkande faktiskt, och vad som hände vet jag inte, det var precis i utgången av en höger kurva som framhjulet släppte, det är väl det enda jag kommer ihåg. det ar skymning så det kan ha varit nåt på vägbanan men jonatan som var med såg ingenting som jag körde på. han låg bakom mig. vi hade ju varit i tranemo o tillbaka så temp i däcken hade jag ju. framhjulet var rätt dåligt vet jag men jag tycker inte det borde släppa så. hade skjuts med så nåt vidare nerlägg tycker jag inte jag hade heller. så allvarligt talat så vet jag inte vad det berodde på. kan ju ha varit löv/grus eller ren otur/förarmisstag med.... Jag var aldrig medvetslös iallafall, tjejen kommer ihåg att jag skrek HELVETE! precis när det släppte, jag trodde det var kört faktiskt. men tur i oturen var det ju i utgången av kurvan så vi gled en bit på atfalten innan vi slog i diket. antagligen fick vi ner hastigheten lite innan diket plus att vinkeln ner i diket blev bättre vi slogs ju utmed diket istället för rakt ner i diket, hade varit = tvärstopp ju.

En kompis som jobbar med mc sa att det går att rädda hojen iallafall. så jag är inte hojlös än. men som det känns nu så är jag inte sugen på att köra mer. kollade lite på motogp på sjukan o när det var någon som fick framhjulssläpp i en kurva så högg det till i magen så det sitter i lite faktiskt. men vi får väl se till våren om jag är med igen. har ju inga skyddskläder längre. mitt skinnställ är sönderklippt och helt ner blodat. hade svåra blödningar i benen och fick 10 påsar blod på sjukhuset sen.är ju bara en halvliter men ändå.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Skumt... i utgången ska man ju ha börjat mata på gas igen och då släpper inga framdäck. Undrar om du körde på nåt?

10 påsar blod! Det är ju som ett helt oljebyte ;) Det motsvarar din hela blodvolym :D

Det är klart att det kommer att finnas en oro för framhjulssläpp efter en sån här vurpa. Det är naturligt. Sätt på ett riktigt bra framdäck och ge dig upp på hästen igen bara. Det är bara mil i sadeln som botar. Grubbla inte! Se framåt!
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Skumt... i utgången ska man ju ha börjat mata på gas igen och då släpper inga framdäck. Undrar om du körde på nåt?

Mm... inte omöjligt att jag körde på något. kan inte minnas riktigt vad som hände bara att det släppte, men det kändes nästan som det slog undan framhjulet men det kan ha varit att man själv ryckte till eller det släppte så fort. men det är ju skit samma nu.

Självklart hoppas man att man kör igen nästa år för känslan att åka hoj är ju så jävla go men det är mycket rehab kvar med. läkaren sa att jag ska räkna med att vara sjukskriven minst 1 år. så nästa säsong kanske inte blir nåt hojåka.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hej på er alla!

Jag har precis flyttat hem igen från norsjö (västerbotten) till taberg.
Finns det någon passande klubb eller något kompisgäng man kan haka på här i närheten?

Skriv nått i min gb!

HOPPAS VINTERN BLIR KORT!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Bulan e såld, K-Man sällar sig till den grå massan...

Nu är mina blåljusblinkande dagar över :gråta Jag sålde ambulansen i torsdags och åker numera ett übermanligt vrålåk; Skoda felicia :D Efter fem år var det dags att sälja Bulan då farteksemen börjat löpa amok och jag fick ärva farfars kombi med dragkrok (gratis). Det sunda förnuftet är inte alltid roligt men skodan drar en halvliter mindre/mil och grannen har släpvagn om jag behöver dra med gixxern nånstans...

492c2e6e1a6d7.jpg


Pärlan rullar vidare i Bankeryd med skåpet fullt av kinesiska nakenhundar :katt :eek: så bli inte förvånade om ni ser den på fel sida stan i framtiden

Hehe, schysst tajmning du har
Travis Pastrana & Nitro Circus - Thrillbillies 2 - Double Wide släpptes idag, tänkte dra ihop en liten samling folk och se den på Aulan @ Högskolan (HLK), är dock bortrest denna helgen, men kanske nästa!?
Blir det nåt i helgen? Tid?

Hej på er alla!

Jag har precis flyttat hem igen från norsjö (västerbotten) till taberg.
Finns det någon passande klubb eller något kompisgäng man kan haka på här i närheten?
Klart det finns folk att åka med. Håll utkik här i tråden framåt våren bara :tummenupp Välkommen hem!
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Välkommen (tillbaka) Zuperbullen!!

Blir det nåt i helgen? Tid?

Kanske, får svar imorgon på om allt kan klicka (måste troligen jobba lite extra i helgen också... men det är ett mindre problem hehe).
Om det blir av så blir det 20.00 och jag kommer då skicka ett SMS till alla på listan (SMSa imorgon alltså).

Föresten så räknas "199 Lives" - dokumentären om Travis Pastranas hela liv och karriär, att släppas i början av december, så räkna med minst en till filmkväll.
ska man se en dokumentär detta och/eller nästa år, så är det den :)

[YOUTUBE-ID]8Ete6ikzkes[/YOUTUBE-ID]
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Saker och ting går inte ihop sig för denna lördagen. (inte bara för mig personligen utan gällande aulan)

Men tar och fixar in oss på aulan nästa lördag istället, så ta och planera in "SH-filmkväll" den 6'e december i era kalendrar :)
(kommer skicka ut SMS om det i mitten av nästa vecka, och kanske en påminnelse under fre-lör)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
edit: Jag kan inte alls nästa helg. Jobb fredag, bröllopsfest lördag och middag söndag. Sorry. Ni får ha så kul!
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har inte hunnit boka in aulan än så inga problem att justera datum.

Köra söndag kväll!? Ni kan göra vad ni ska göra på lördagen, folk kan festa loss och så på söndag kvällen samlas vi alla utan högskolan lite halvt bakfylla, i mjukisar, med sprängröda ögon, dreglande munnar och mummlar :rofl (och så en bakispizza på det)

Låter som en ljuvlig avslutning på en december-vecka i mina öron :)

*EDIT*

vi tar och kör på den gamla hederliga listan :) (skriv in de dagar du kan utav Fre 5'e, Lör 6'e, Sön 7'e.)

1. Werzion - Fre, Lör, Sön
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top