Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu krävs ju dubbdäck nästan :( Man kanske kan nöta upp ett spår att köra i om det blir plusgrader några dagar men usch va skitigt det kommer bli... Jag har ingen högtryckstvätt heller :gnissla men det kanske är värt det :tungan

Det var riktigt halt på torr stubbåker när jag tog en kort provrepa före snön. Hur halt är det inte nu då, utan dubbdäck :eek: Svårt att få fäste när 500'an kommer in i effektområdet :cdevil
edit: BTW, det var lättare än jag trodde att kicka igång den. Startade på första :)

en som har varit med i skiten förr:
Kalle.jpg


Nån som brukar ploga isbana? (säg nej. jag har inte råd med dubbdäck) Redan i januari 1997 var jag ute och frös om fötterna. 12-15' minus var det när vi tog dessa bilder i Dalarna
CSLADD.jpg
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Angåeende Isbana hoppas jag på de, hmm när jag tänker på de då var de väl nån som hade gjort i ordning nån bana utåt Norrahammars trakten förra året. Om inte annat får man ordna de.. :D Måste ju göra nått på 2-hjul och motor i vinter, i vänta på torrt och varmt väder igen.
 

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Ort
Hva
Hoj
Veteranare av olika slag
Vinterbil!

Jag är i akut behov av en vinterbil. De enda kraven jag har är att den måste vara besiktigad till i vår och inte kosta mer än 5-6k. Om någon vet om någon bil eller har en att sälja ring/sms/pm:a mig.
Mitt nummer: 0704375576
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fick tips av en polare att Tenhults sjön, där skottas de upp en bana varje vinter när de tillåts och isen lagts tjockt. Så man får väl sikta på lite brummande där med vinter utrustad cross när tillfälle ges. För dom som inte redan visste detta... :D
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Fick tips av en polare att Tenhults sjön, där skottas de upp en bana varje vinter när de tillåts och isen lagts tjockt. Så man får väl sikta på lite brummande där med vinter utrustad cross när tillfälle ges. För dom som inte redan visste detta... :D

Kalle och jag var där för en herrans massa årsen och gasade men hans RM 250. Då var det tyvär dubbelis.

Jag vill ha en Cross!!!! Får börja sälja mig till Polska lastbilschaffisar på Eurostops parkering :rolleyes:
 

Bifogat

  • Kga-RM250.jpg
    Kga-RM250.jpg
    22.7 KB · Visningar: 52

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja man blir inte mindre sugen med sådana bilder, så får se till att bli med nyare cross a.s.a.p
huskyn jag tittade på blev inget med. Så nu står de mellan en RMX 250 -96:a och en husqvarna cr 250 -98.. fördelen med Husqvarnan är att den levereras med nya isdäck.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
vintern verkar ju ha startat bra för is på tenhultasjön.
Nån får säga till om det blir nån åkning. Vore kul att komma dit och kika lite..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
ja man blir inte mindre sugen med sådana bilder, så får se till att bli med nyare cross a.s.a.p
huskyn jag tittade på blev inget med. Så nu står de mellan en RMX 250 -96:a och en husqvarna cr 250 -98.. fördelen med Husqvarnan är att den levereras med nya isdäck.
Kolla hur det är med delar till HVA'n. Har hört att det kan vara svårt till de äldre. Jag har inte upplevt det själv.

Jag hade köpt japanskt. Det är ju nästan svårt att hitta grejor till en 1999'ans Honda CR... :rolleyes:

Ser ju grymt kul ut men jag saknar både dubbdäck och släp i nuläget :gråta Gott om fritid har man också ont om...

Jäddra sambo... När jag ville ha det här CR-projektet så var det hon som hittade lösningen och när jag fick hem hojen så säjer hon "Du vet att du inte kommer att hinna köra nåt va." :huvet

Kan inte barnen bli stora och flytta hemifrån snart så man kan börja jobba heltid och lägga pengarna på leksaker igen?
Jag insåg igår att jag kommer att vara 50+ med marginal innan det lugnar ner sig hemma :död Tur att jag har en bra förebild i min far som inte bangar för 200+ på sporthoj och han e 60+ :tungan

Näääääeeeee ja ä intä bitter! Lite ironisk och jag har lekt rätt länge innan.

Samma sjö och tillfälle som KGA's bild nedan. Jag har även hört att det plogas bana nånstans runt Bankeryd. Jag vill oxå köra isbana!!! :4skrika
 

Bifogat

  • RMvinter.jpg
    RMvinter.jpg
    100.3 KB · Visningar: 48
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mjo lutar väl mest åt Japaner, hittade en fin kx250 -00:a som behövde bakdämparen påfylld sen var den ok, måste bara kolla upp vad nått sånt kan gå på. Honda är inga problem att få tag i delar till på Ebay om inte annat. Bankeryds Cross/Enduro var rätt välsorterade på äldre cyklar med men har för mig dom har gått i konkurs nu ?! Eller om de var att dom lagt ner i Bankeryd och flyttat.
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Mjo lutar väl mest åt Japaner, hittade en fin kx250 -00:a som behövde bakdämparen påfylld sen var den ok, måste bara kolla upp vad nått sånt kan gå på. Honda är inga problem att få tag i delar till på Ebay om inte annat. Bankeryds Cross/Enduro var rätt välsorterade på äldre cyklar med men har för mig dom har gått i konkurs nu ?! Eller om de var att dom lagt ner i Bankeryd och flyttat.

http://www.jannesmc.com

Är det som gäller, tre våningar med massa godis inne i skillingaryd, verkstad som mekar med allt, fixar allt till alla cyklar, har ruskigt mycket delar hemma till det mesta, o tokbra priser, starkt rekomenderad av mig helt enkelt!:tummenupp
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
http://www.jannesmc.com

Är det som gäller, tre våningar med massa godis inne i skillingaryd, verkstad som mekar med allt, fixar allt till alla cyklar, har ruskigt mycket delar hemma till det mesta, o tokbra priser, starkt rekomenderad av mig helt enkelt!:tummenupp

Kan bara stämma in i hyllningskören av "Jannes MC"..! :nicka

Grymt bra service och priser! :tummenupp

//Flying Finn
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top