Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Stubbrace? Yes please!!! Har kört ett seriöst arrangerat sånt utanför Ljungby med min RM250. Riktigt fysiskt krävande men kul! Lär inte bli lättare med en 500 :D Börjar kanske bli lite sent på säsongen nu.
stubbrace.jpg

Trångt nu

Bifogat

• 4bikes.jpg
    4bikes.jpg
    113.1 KB · Visningar: 55
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja jag är själv i tagen på att köpa in en cross till för mer aktiv körning då mitt gammel cr500 projekt tar sin tid och just nu står de stilla i vänta på delar...

blir troligen en 2500 2-takt, fått även ett erbjudande om att köpa en Husky 610 TE för en spottstyfver men vet inte om de är to much bike för cross/offroad åka...
Jag säger det igen: Too much is never enough. Köp 610an om den är värd pengarna och det går att hitta delar.

He!vete va sugen jag är på att ut o köra monstret på riktigt men jag lider verkligen av brist på transport. Tar ju en stund att svetsa ihop en kärra. Speciellt eftersom jag inte har nån svets.

Jag lutar just nu åt en obromsad kärra byggd av en Micra bakaxel. Alla tips e välkomna. Finns inget som heter EU släp på transportstyrelsens hemsida.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Obromsad kärra är numera samma sak som EU-släp. om dom döpt om de eller om de är nått nytt påfund vet jag inte. Men sälj nya kärror som heter Eu-släp. 80Km/t obromsat, mindre krångel vid besiktning tack vare den enkla konstruktionen.

Hittade följande efter lite googlande:

EU-släpkärror är inregistrerade och får ha en totalvikt om max 750 kg. Vanligt är dock att de har en maxvikt på t.ex 650 eller 700 kg pga. att många dragbilar inte får ha så tungt obromsat släp.

De ska besiktas precis som andra vanliga bromsade kärror med skillnaden att man inte har några kärvande bromsar och trilskandes kolvar i draganordningen utan bara enkla hjullager och direktpåkopplat drag.

Så de var nog samma sak man tänkte på där... :D Har som tur var tillgång till ett släp ibland tack vare en polare som kör med som man bor granne med. Själv funderar man på en gammal Caddy som transportbil...

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Man kan köpa en sprojlans släpkärra ombromsad för ca 6000:-. Finns även minivarianter på exempelvis K-rauta "billigt".
Vi skaffade oss ett beg täckt släp med kåpa, la 6500:- på renovering och nu är det i skick som ny "maskinellt". Lite färg så!

Har ett gammalt ök till kärra som är byggt på en golf-axel med dragstång och bristfälligt flak. Obes och utan regnummer. Kan säljas till inköpspris 1000:- :) Men varnar för att den är fruktansvärt ful :D

Vi har kört lite "stubbrace" två helger nu på lånad åker. Det va inga tävlingar, utan bara pinnar och jaga varann lite för skojs skull... Halt på leråker!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja de är väl lite så de ser ut på dom Stubbrace man varit på i år med, inget jätte event som är ordnat som en tävling utan mer jagande i glada vänner sällskap. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Har ett gammalt ök till kärra som är byggt på en golf-axel med dragstång och bristfälligt flak. Obes och utan regnummer. Kan säljas till inköpspris 1000:- :) Men varnar för att den är fruktansvärt ful :D
Jag är intresserad både av släpet och lekkörning! Har du nån bild på kärran?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
en snabb kik på blocket visade 3st kärrer i närheten av JKPG eller i JKPG för runt 1500:- (obromsade)

*EDIT* Nästan så man skulle hugga en och renovera lite lätt, så behöver man inte tänka på caddyn. :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
en snabb kik på blocket visade 3st kärrer i närheten av JKPG eller i JKPG för runt 1500:- (obromsade)

*EDIT* Nästan så man skulle hugga en och renovera lite lätt, så behöver man inte tänka på caddyn. :D
Vad har du för sökkriterier? Jag hittar dem inte

Nåt på gång i helgen? Jag är ledig med få barn hemma och monstret står i källaren och bara skriker om att få komma ut och leka! Nu är den dessutom dekaltrimmad så jag vill verkligen ut och leka med er! Nästa helg (26-28e) är jag inte hemma

Haha, den är vansinnigt ful :) Kan skicka ett MMS när det blivit ljust ute :)
Vad har den för däck/skick? Vad är det för bultcirkel? Har ju dubbat på bilen...

Är det lyse på? Funkar?

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Vad har den för däck/skick? Vad är det för bultcirkel? Har ju dubbat på bilen...

Är det lyse på? Funkar?

Haha, den är i ganska dåligt skick. Däcken är några gamla sommarsulor. Alltså, det är så mycket jobb på den att jag gav upp så fort jag fick hem den :) Inte ett enda lyse funkar på den minns jag.
Det är ett bara ett halvfarbikat, så hittar du en rullande kärra från Rav3n's länkar så köp det :)
De som hade den här innan hade den enbart för att köra ved med från ladugården till huset. Är osäker på om det ens finns chassinummer... Ussh... mår dåligt bara av att tänka på den :) Nån med massa energi och en j*vla vilja löser det säkert!

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Synd man inte läste detta tidigare.. Slängde ett rullande husvagns chassi i veckan, självkart papper på den. sorry kalle. :näsblod
Kolla med tippen i tenhult om den slängt den i container än.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Provkörde monstret idag. Den går riktigt bra! :) Kommer ta ett tag innan man bemästrar den. Precis som det ska vara!

Ett helt husvagnschassi hade nog blivit rätt stort. Har vinkelslip iof :p

Stubbrace i helgen? Helst söndag om det går. Går det att ordna? Åkern bakom mitt hus är fullt av staket :(
Givetvis får alla som vill prova 500an om det blir nåt. Den är som en GSXR1000, väldigt lätt att komma in i nästa kurva mycket fortare än man tänkt sig :D

Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
va nere och trampade lite på den tilltänkta åkern... Stenhårt... Ska lyssna mig för om alternativ. Men det ser mörkt ut... Nu bli det garage och chassi-inmätning...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Provkörde monstret idag. Den går riktigt bra! :) Kommer ta ett tag innan man bemästrar den. Precis som det ska vara!

Stubbrace i helgen? Helst söndag om det går. Går det att ordna? Åkern bakom mitt hus är fullt av staket :(
Givetvis får alla som vill prova 500an om det blir nåt. Den är som en GSXR1000, väldigt lätt att komma in i nästa kurva mycket fortare än man tänkt sig :D

Ska luska lite med polaren och se om dom tänkt köra nått i helgen.
De var inte så att Familjen K var på Kastrullhäxan och åt lunch idag ? Tyckte mig se en sporthoj.com tröja med K-man på vägen ut från stället när jag ätit klart. Men var inte säker.

I övrigt pågår disskution för fullt med en släkting i Lekeryd/Svarttorp om att låna lite åker/skogsmark och köra på. får se vart de leder som man får ett mer permanent ställe att köra på mer regelbundet, i så fall blir de väl för till att bygga lite och röja för att göra upp nån slags bana.. Men de får man ta när man rott i land förhandlingarna med honom.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag gillar era planer :) Till imon blir det väl snökedjor som gäller.

Ja, vi åt där idag så det var mig du såg

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Någon som har erfarenhet av någon av följande:
ruger 10/22
marlin 22lr
savage arms 22lr
Remington 597
Mossberg 702
(.22 halvautomater)
Vill ha bättre koll. Lutar åt 10 22an för det finns så mycket roliga prylar till den. Nån som ska till staterna snart?:)

Jag provar gärna cr500. Om du kickar igång den ;)

Edit: Eller ska man köpa sig en 17hmr med vanlig cylinder för flack kulbana med precision? dyr ammo visserligen men ser kul ut på meloner osv :hihi
.22 http://www.youtube.com/watch?v=sKGtRMYLyuE VS. http://www.youtube.com/watch?v=bIUSiEjsjVI

Höörrmm http://www.youtube.com/watch?v=RoW8nHIVuRk&feature=related dyrare ammo = bättre explosion på meloner?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Bah... att kika igång dom (cr500:er) är ju de som är mandomsprovet... ;)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Utan dragdelen var chassit ca 3-3,5 meter lång. tillhörde en liten gammal husvang. Men det smidigaste är nog som dem andra säger, köpa en billig ny på tex k rauta.
Kul att du har hittat en CR till slut! Blir grymt spännande att se hur motarden blir. :tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Inget stubbareace eller körande för polarnas del i morgon... tyvärr...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM