Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nån som är ute och åker fortfarande?
Min kära far gjorde den oerhört goda affären att sälja sin bil och köpa en ny. Men gamla bilen såldes privat rakt av och den nya köptes helt ny med leverans nångång i november. Så han åker kromsläde till jobbet i nån månad till...sådär lagom kul säger han :p

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nån som är ute och åker fortfarande?
Min kära far gjorde den oerhört goda affären att sälja sin bil och köpa en ny. Men gamla bilen såldes privat rakt av och den nya köptes helt ny med leverans nångång i november. Så han åker kromsläde till jobbet i nån månad till...sådär lagom kul säger han :p

Mja måste tima in en dag när jag kan få ut gixxern och ta en runda så man kan få runt bränslebevarande medlet (nope orkar inte tömma tanken). Sen är en rundsmörjning samt tvätt och vax innan hon ska in under skynket..

Med tanke på dom iskalla och hala morgnarna som varit så vill man inte ut på två hjul...

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Mja måste tima in en dag när jag kan få ut gixxern och ta en runda så man kan få runt bränslebevarande medlet (nope orkar inte tömma tanken).

What? Vad är det för super-grej? Jag låter den alltid stå med det som sist var i, och har aldrig krånglat...?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nja nån super grej vet jag inte.. men var inne på Mascot första vintern jag skulle förvara hojen och frågade vad man bör göra inför förvaring. Då var de dom där std. sakerna och koppla loss batteri och helst förvara inne, samt då att man kunde köpa en bränsle "preservations" medel för att bensinen inte skulle bli dålig av att stå i garaget i ca 6 mån.

Men de kanske inte är nödvändigt, de var bara vad dom rekommenderade. Men de var väl för att få sälja lite skit ? :p

Står följande på flaskan:

"Förlänger åldringen av bensin, motverkar oxidation, Förhindrar korrosion i förgasare och bensinsystem."

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Låter som en hitte-på-grej :) Jag låter stå precis som sista gången man körde. Batteri på, soppa i tanken, olja på kedjan. Redo att användas när som :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hehe.. Det du kan göra är att fylla tanken. Jag drog igång en gammal monark moppe som hade stått i våran vedbod i några år. startade med bensinen som var i. Men den var ganska rostig i tanken... Men den tuffade på när jag bytt bränslefilter.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Med tanke på att de inte är så varmt i garaget så tar jag nog helst in batteriet i allfall, blir nog inte så mycket åkande mer i år i allafall. Alla har vi våra ritualer om hur vi går till väga för bästa resultat. :D

Moppar är inte så sofistikerade saker.. ganska enkla små saker dom där 2-taktarna så de är klart de funkar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag körde GSXR den 3e januari 2009. Racehandskarna var helt klart för tunna men jäklar vad alla mammorna på simskolan glodde när man klev in i skinnställ :D Det var soligt, torrt och tre plusgrader. Då gick det inte att hålla tillbaka abstinensen längre. I vinter får jag hoppas att jag får ihop min AF nån gång. Inga vettiga 500'or till salu :gnissla

Är din körbar nu Rav3n ?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nja inte riktigt ännu... väntar fortfarande på lamell centrat för att få ihop motorn. Sen så är de att stoppa i motorn i ramen och fixa drivpaket.. samt lite små lull lull sen är den körbar..

dock står de ett rullande chassi så gott som komplett i garaget nu...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja igår var man ute på en runda i allafall, de var torrt i allafall när man var ute och 3 grader var de med. Men såg inte skymten av solen. :D Brrr de var mindre skönt, vanliga skinnhandskarna var på tok för tunna. Tur man tog på sig underställ samt fodret till jackan, annars hade man frusit som fan.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Vi hade klubbtävling i IPSC idag. Jäkligt kul trots vädret! :) Run and Gun!

[YOUTUBE-ID]G5joAMtkACY[/YOUTUBE-ID]

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Trevligt! Synd på vädret bara, jag tänkte på er....
Körde du med lilla pistolen? How come? Trodde du skulle köra med din .40.
Vi hade inte tillräckligt med Standard-skyttar så det blev Prod och Revolver-divisionerna. Jag äger ingen Production så vi gjorde så att alla pistoler var ok men max 15 skott i magget. Ingen fördel med .40 då alla pistoler utom eventuella Single-stackvapen scorades med minor kraftfaktor.

Jag hade gott om 9x19 hemma men inte så mycket .40-ammo så det var också en anledning, plus att det är kul att skjuta H&K. Underbar pistol :)

Jag hade bra kläder så regnet störde inte så mycket men det blev en del materielvård när man kom hem...

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Go utandning vid 0:40 K-man!:)

Vore roligt om det kom ett likadant moln ur brallorna!!:tungan:tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Måste bara tipsa alla som känner sig sugna på ett gratis Spotify Premium konto att gå in via denna länk:

Gratis Spotify Premium

Bara att följa anvisningarna där och ni är on the way... :tummenupp
Smidigaste alternativet att välja att göra är att ta gratis kontantkortet från Halebop... No strings... :tummenupp

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Svärmor e ju för rolig. Hon impulsköpte en minichopper moped och insåg sen att hon inte kunde åka på den för att den e för liten så den ligger redan på Blocket. Nån som e sugen?

Mitt mc-garage var bästa uppställningsplatsen och som tack för att jag fixat i ordning den lite så var jag ute och körde idag. Helsoft med ryggstöd och twist'n'go motor men den e lite trött i uppförsbackarna :)

Ungarna tyckte det var skitkul men på väg till Konsum tog soppan slut och jag fick putta moppen upp för långa backen hem till mig med största ungen på :huvet

Rolig leksak iaf!

[YOUTUBE-ID]_ww4FpLWx6E[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• Choppermoppe.jpg
    Choppermoppe.jpg
    165.9 KB · Visningar: 30
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...