Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Fixa sponsorer e fan inte det lättaste, försökte själv på 90-talet när jag fick erbjudande om att köra JTCC i en OKQ8-bil. Lyckades inte fixa ihop pengarna som behövdes :( sen då om man ska försöka till en 11-åring. Nja, då gäller det nog att känna rätt personer.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja, bokstavligen bombar-repa! :D

Sex SH-medlemmar på bilden. Vem är vem?

Bifogat

• Habib4kneeLR.jpg
    Habib4kneeLR.jpg
    171.4 KB · Visningar: 70
  • Helloween2.jpg
    Helloween2.jpg
    135.8 KB · Visningar: 95
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nån som vill åka med på road-trip till Värmland på söndag? Hittat en CR 500 :)

2142213911.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Avfärd vid 9-10 nån gång. 3-4 timmar upp (30 mil med släp), köpa hoj i en timme, Burger King i Karlstad och sen hem igen. Hemma runt 18-19 hoppas jag.

Kommer inte hinna hem till 16

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja de får man hoppas om han åker 60 + mil.. men liten rapport om de vore bra.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jajjemän! Visst blev det en CR500 :) Den var i det skicket som utlovades. Hittade inga skavanker och fick ned priset en tusing så det var bara att slå till.

Jag är riktigt glad att ha hittat en otrimmad, hyfsat skött CR500 av senare årsmodell ('99a). Den ska dessutom ha stått i flera år så den är inte körd mer än kanske halva sitt liv. Killen jag köpte den av körde enduro med den :jisses men insåg nu att fyrtakt kanske var smidigare :D

Det är mycket mos i botten av registret på den! Nästan så man saknar ketchupeffekten på topp men lite trim åt det hållet råder nog bot på det :)

Börjar bli trångt i hojgaraget :D som de säger där borta:
"Too much is never enough!" :tungan

Bifogat

• CR500-99-1000.jpg
    CR500-99-1000.jpg
    110.1 KB · Visningar: 44
Last edited:

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
Tja de får man hoppas om han åker 60 + mil.. men liten rapport om de vore bra.. :D

Åkte 80+ mil för att hämta en cbr 954 som det inte fanns ett märke på enligt säljaren, Att hela magkåpan var sönderskrapad + spricka i toppkåpan var något han inte hade sett :va

Var inte supernöjd när jag åkte hem med tomt släp.

Jajjemän! Visst blev det en CR500 :)
Börjar bli trångt i hojgaraget :D

Gött Om det blir för trångt kan jag låna crossen :D

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det är inte superspännande att åka långt med släpvagn :död

Ja den är en hoj för fullvuxna! Klart du ska få testa, eller köp en du med! ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jaja då var de bara att sätta fart med projekten, de var väl så att du skulle göra en mobilmotor som du skulle flytta mellan chassina ?

Åkte 80+ mil för att hämta en cbr 954 som det inte fanns ett märke på enligt säljaren, Att hela magkåpan var sönderskrapad + spricka i toppkåpan var något han inte hade sett :va

Var inte supernöjd när jag åkte hem med tomt släp.

Nä de är sant om man åkt all den vägen är de aldrig roligt... Nog för man varit där med och sett dom risiga exemplaren som inte ens håller hälften vad annonsen lovade men personligen har jag inte åkt så långt nån gång och blivit besviken än. :D

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hur kommer det sig att du inte kör med CR500an som den är? Är väl inget fel på den? :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jag kommer att köra den som den är till en början men alu chassit är ju mycket modernare och trevligare

Nån här som kör cross ibland? Jag lider lite av brist på kärra eller dragkroksställning. Jag har hört att man enkelt kan bygga ett godkänt obromsat släp av en Micra bakaxel. Det måste jag kolla upp.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja jag är själv i tagen på att köpa in en cross till för mer aktiv körning då mitt gammel cr500 projekt tar sin tid och just nu står de stilla i vänta på delar.

Finns väl nått som kallas för EU släp numera som är en smidigare variant men hur regler gäller för detta låter jag vara osagt, dock ska de inte vara så höga krav på dessa släp som på vanliga. Bör gå att kunna snickra ihop en cykel kärra rätt smidigt. tänkte haka på en polare och hans gäng till och börja med och köra lite så får man se åt vilket håll man själv vandrar sen.. dom kör mest enduro men även lite stubbarace en och annan åkning på cross bana.

blir troligen en 250 2-takt, fått även ett erbjudande om att köpa en Husky 610 TE för en spottstyfver men vet inte om de är to much bike för cross/offroad åka...

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...