Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Maverick skrev:
japp.. han låg bakom mig me sin civil-BMW-"hoj" när jag körde på slangen två ggr på odengatan.. så han stannade mig bort mot liljeholmen.. otur att jag inte han se honom tidigare.. för då hade jag dragit ut på E4:an o stuckit.. :notme

Var han sådär arg? En del brukar vara det.. en del brukar bara tycka att det är onödig syssla :rolleyes:

Det är ett j***a pådrag med snutar i staden nu för tiden.
Jag stötte på 2 civilbilar idag... båda 2 när jag stannade vid stopljus som tur var... fast jag körde bara på framhjulet vid ena stoppljuset :skrämd :notme
Men de gjorde inget som tur va... sen när jag gjorde lite bakhjulsåka på östra storgatan så mötte jag bängen, de kom körandes på gågatan. men de såg mig nog inte.. för de agerade inte de heller
Får ta det lite piano :squid

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Maverick skrev:
Passa dig för farbror blå bara.. så du inte åker dit som en annan gjorde.. blev plockad på odengatan för bakhjulsåkning.. nekade givetvis.. så vi få väl se vad som händer.. :crash
japp instämmer...de är riktigt heta nu...kom precis hem efter ännu ett svettigt möte med farbror blå...3ggr. på 2 dagar...de ÄR heta nu.

Jag är på o åka lite på ett hjul...ledig fredag. :tummenupp

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ikon skrev:
japp instämmer...de är riktigt heta nu...kom precis hem efter ännu ett svettigt möte med farbror blå...3ggr. på 2 dagar...de ÄR heta nu.

Jag är på o åka lite på ett hjul...ledig fredag. :tummenupp

Jag me.. jag slutar 07.12 på fredag morgon!
Då börjar min semester... :öl :öl :rock
men ska jag nog hem å sova nån timme eller 2 innan

Jag har dina puckar... jag har övat lite på knäskrap... :crash
Inga problem.. men jag har bara skavt lite granna på dem.
ring så får du dem, 0736 - 269467

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Zeb_Macahan skrev:
Claessons motor i Bromölla har gix1000, ducce999 och hondas fajjerbläjjd för provkörning.

Dit bär resan av och enligt handlaren ska vi vara där inann klockan nio!

Vilka ska med, vi åker väl runt halv sju sju?

Vafan ingen skrammlaha? :gråta

Jajaa får väl gå iaf

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
eus skrev:
Jag me.. jag slutar 07.12 på fredag morgon!
Då börjar min semester... :öl :öl :rock
men ska jag nog hem å sova nån timme eller 2 innan

Jag har dina puckar... jag har övat lite på knäskrap... :crash
Inga problem.. men jag har bara skavt lite granna på dem.
ring så får du dem, 0736 - 269467
har beställt nya idag...fast jag gillar mina gamla...om du vill kan du få köpa de nya.ett par wiz sverige med titanium i...annars kan du behålla de gamla...bestäm du...mig spelar det ingen roll

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ikon skrev:
har beställt nya idag...fast jag gillar mina gamla...om du vill kan du få köpa de nya.ett par wiz sverige med titanium i...annars kan du behålla de gamla...bestäm du...mig spelar det ingen roll

Hur ser de ut?
Inte sånna där fula som ser ut som sverigeflagga? :skrämd
Vad kostar de?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jag har fundering på att dra å köra på Gelleråsen den 10/7 på bike-event.
Nån som har lust att hänga på? Det är en torsdag vecka 28
Jag tror jag ska åka iaf... om jag har kommit hem från Danmark då :squid

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Fick ett samtal från Polisen nyss.. han skiter i o rappotera mig.. om jag lugnar ner mig.. :D vilket jag givetvis kommer göra.. speci när en ny hoj kommer.. ;)

han var dock mindre glad på en viss person på en candyblue ninja.. som hade kört ifrån polisen igår.. o hälsade igen.. att han hade ditt regnr.. :(

Han sa.. ni få ta o lugna ner er nu... vi kommer göra allt för att få stopp på allt bakhjulsåkande i stan.. de ringer in en massa folk o klagar på mc-åkare som kör som svin.. därför kommer vi hålla ögonen öppna o köra me kameror i bilarna.. för att försöka filma så mkt som möjligt..

Så jag frågade igen.. om de var oki om vi körde på mer avlägsna platser.. vilket han inte tyckte var nån bra ide.. utan föreslog att vi försökte hitta något inhägnat område där vi kunde hålla till.. frågan e ju bara.. var i helvete hittar man ett sånt ställe?? enligt honom så kunde man fråga något företag.. men vilket företag har förutom ikea o elgiganten ute på torsvik har tillräckligt stor yta att ligga o leka på.. o dom skulle ju aldrig gå me på de..

rock on... lets the game begin.. :squid

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Maverick skrev:
Fick ett samtal från Polisen nyss.. han skiter i o rappotera mig.. om jag lugnar ner mig.. :D vilket jag givetvis kommer göra.. speci när en ny hoj kommer.. ;)

han var dock mindre glad på en viss person på en candyblue ninja.. som hade kört ifrån polisen igår.. o hälsade igen.. att han hade ditt regnr.. :(

Han sa.. ni få ta o lugna ner er nu... vi kommer göra allt för att få stopp på allt bakhjulsåkande i stan.. de ringer in en massa folk o klagar på mc-åkare som kör som svin.. därför kommer vi hålla ögonen öppna o köra me kameror i bilarna.. för att försöka filma så mkt som möjligt..

Så jag frågade igen.. om de var oki om vi körde på mer avlägsna platser.. vilket han inte tyckte var nån bra ide.. utan föreslog att vi försökte hitta något inhägnat område där vi kunde hålla till.. frågan e ju bara.. var i helvete hittar man ett sånt ställe?? enligt honom så kunde man fråga något företag.. men vilket företag har förutom ikea o elgiganten ute på torsvik har tillräckligt stor yta att ligga o leka på.. o dom skulle ju aldrig gå me på de..

Eus:japp sådana puckar är det...antar att du inte vill ha dom :rolleyes:

Japp nu e det inte lätt o åka ninja :(

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
man skulle kunna kolla med axamo om det går att kanske möjligtvis köra på en av deras landningsbanor... liksom, hur ofta landar ett plan i jönköping?

ringa och fråga går ju.... eller ?

//jaG

Maverick skrev:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Zeb_Macahan skrev:
man skulle kunna kolla med axamo om det går att kanske möjligtvis köra på en av deras landningsbanor... liksom, hur ofta landar ett plan i jönköping?

ringa och fråga går ju.... eller ?

//jaG
det landar nog tillräckligt många plan för att vi inte ska få vara där...

de har väl bara en bana va?

det vore lite riktigt gott o ha en plats o köra på...då skule ju busandet i stan minska duktigt...

jag tror det finns ett gammalt nerlagt flygfält i skillingaryds trakten...

kolla går ju alltid

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Man kan ju ringa till kommunen och fråga...

Om man spelar hockey går 40 % av ens skatter till att bygga rinkar och ta hand om skador, men när man har ett annorlunda intresse så är det kalla handen. Vad händer då? Jo, man kör i stan eller andra olämpliga ställen, är det konstigt?

Kanske skulle ringa till kommunen och se vem man ska prata med? Jag gör det sen.

//jaG

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Killen som vi snackade med på Emmaboda pratade ju om nån stripp någonstans, var det Växjö? iofs inte så jätte nära men det kan ju vara kul med en liten utflykt då och då för lite stunt m.m.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Var inte det en seriös förening för seriöst strippåkande?

//jaG

The_Wanderer skrev:
Killen som vi snackade med på Emmaboda pratade ju om nån stripp någonstans, var det Växjö? iofs inte så jätte nära men det kan ju vara kul med en liten utflykt då och då för lite stunt m.m.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Maverick skrev:

:rock :rock :rock

Trevligt å samtala lite med bängen :crash

Men om polisen ringer å frågar så kanske företagen genast blir lite mer sammarbetsvilliga? :D

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
eus skrev:
:rock :rock :rock

Trevligt å samtala lite med bängen :crash

Men om polisen ringer å frågar så kanske företagen genast blir lite mer sammarbetsvilliga? :D
Hmmm...

Annars kan vi testa denna:
F: XXXXX AB...
V: Tja! Jag har ett förslag...
F: Jaha??
V: Vi är en mc-klubb alltså, å vill låna ert asfalterade lastområde, utanför arbetstid... för lite stunts...
F: Va!?
V: Allsså Vi kan vakta lokalerna osså under tiden... no problem
Tror ni den funkar? :D :D :D :notme

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
Testa med övningsbanan uppe vid Axamo annars, finns ju hyffsat område vid halkbanan / Lastbilsskolan om jag inte minns alldeles fel från tiden jag bodde i stan

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
På torsdag tänker jag ta en tur neråt,Om vädret vill alltså.
Är ledig ...så jag ska dra via mascot motor...och fortsätta till
:rock :rock Hultsfred för att insupa lite musik och stök.
så om nån vill så är det bara att haka på.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tyvärr så jobbar man ju, men vi ska ju neråt claessons om vädret tillåter på lördag.. Ska några mer än jag, eus och wandrar´n med ? Ducce 999, gix 1000 och fajjerbläjjd står på schemat. kanske även Z1000 en sväng!

//jaG

BENSON skrev:
På torsdag tänker jag ta en tur neråt,Om vädret vill alltså.
Är ledig ...så jag ska dra via mascot motor...och fortsätta till
:rock :rock Hultsfred för att insupa lite musik och stök.
så om nån vill så är det bara att haka på.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras