Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oj oj oj, var de det vackra vädret i helgen som fick fart på alla vintertrötta hojåkare ? Med tanke på den aktivitet som var på en dag i tråden har de inte varit på länge... :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
* garageplats - check
* depåstöd - check
* ny utr - check
* "ny" hoj - räknar ner (<4 veckor)

kvar är

* stuntjeans
* däck
* gopro

Belägg: nu när jag fått upp farten mer än Goffen, jag kör med 1300. Men för Goffen och ni andra så duger det gott med 1375.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fundering angående Puig racing ruta till hojen om nån har koll på de, den svarta varianten ser man igenom den ? På bilderna ser den massivt svart ut ungefär som "Carbon" varianten. Man kanske skulel köra på Dark-smoke istället för att vara på den säkra sidan. Annars blir de nog blått för att matcha den vita och blåa hojen.. :va :D
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har haft mörkt, skit. Köp rökfärgat, inte mörkare än så.
@ Goffen: inte velocipeden, äger ingen sån. Men snart levereras en 1000cc hem till mej, nyare än din, fetare än din! Håller man sej borta från R1 så ingår leverans.

När jag kör om dej på yttern (valfri bana) så kommer jag vinka till dej & då är det bara för dej att se och lära!
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Se upp så jag inte highsidar rakt in i dig då för jag har en tendens att vrida på rullen när nån kommer på yttern.......
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jaha vad blir det för 1000cc som är på väg hem till dig? Blire en kawa 04-05a igen?

Läste nu att du ska köpa en nyare...
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jag väljer alltid kåpglas som går att se igenom ordentligt, alltså kunna se trafiken, bromspunkter mm
Att filma genom tonat kåpglas blir också rätt kass. Flyttar fokus till periferin på nåt vis...

Mjo de var därför jag ställde mig frågande till de svarta då de inte ser ut som man ser igenom de direkt. De får bli tonat eller blått helt enkelt... :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Finns det Iridiumtonade kåpglas till din? Kan ju vara nåt kanske?

De kan ju vara mer genomskinliga
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Inte Puig-glas men andra tillverkare har... Hmm undra om hur de skulle se ut.. de kanske skulle passa ?!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Varför ska du byta? Eg funkar ju orginal alt ett något högre klart glas. Det är bara för brudarna utanför tuttefiket man vill ha mörkt, dem riktigt coola chicksen ser bara om man levererar feta wheelies & snygga nedlägg! :fakta

/leverar till coola chicks
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Hur kör du? Kör du bana? Vilka tider? Jag tror att TheKid har Galfer 1375 från Meccan och de hade trevligt bett men de mattades lite på Anderstorp när jag provkörde. Säkert helt ok för gata. Galfer hade JAG valt 1300-belägget pga bankörningen men just nu har jag två par Endless (japanska som Backlund kört med sägs det) och två par SBS Dual Carbon liggandes jag ska testa till sommaren. Har problem med fade på bana och behöver belägg som tål mer värme än 'sportbelägg'.

Kör ju mest gata med lite ban då och då.
Körde också med galfer belägg ifrån calle innan, men han säljer inte det längre.

Fundera på att testa ett par brembo SC.

Även lite sugen på att byta oken, sitter mongo ok på k3'an med 4 belägg/ok. :huvet

K3'ans bromsar är ju inte direkt kända för att vara bra heller.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Varför ska du byta? Eg funkar ju orginal alt ett något högre klart glas. Det är bara för brudarna utanför tuttefiket man vill ha mörkt, dem riktigt coola chicksen ser bara om man levererar feta wheelies & snygga nedlägg! :fakta

/leverar till coola chicks

Nja org. är inte helt optimalt för mig vill ha ett Race/Double Bubble för att de ska komma upp lite så man kommer ner mer under glaset med de FETA huvudet... :tungan

Visst funkar klarglas men de är ingen kostnads skillnad mellan det och ett färgat så tänkte mer för utseendet skull...
Men mörkt var inte mitt alternativ från början så vi får se vart vi landar, tänkte bara kolla om man ens såg genom de svarta glaset men har fått koll på att man inte gör de.

Light smoke eller Iridium skulle passa... :hojbusa
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Färgade kåpglas är djävulens påfund!

När man använder kåpglaset på riktigt i 250 kmh+, så vill man ha full sikt!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Även lite sugen på att byta oken, sitter mongo ok på k3'an med 4 belägg/ok. :huvet
K3'ans bromsar är ju inte direkt kända för att vara bra heller.
Ett tips är att spana efter en billig radialbromspump. De såldes ut i parti och minut förra året när Superbikeåkarna inte fick ha dem längre. Jag köpte en ISR-pump för 1500 kr i fjol och innan dess en NLT/PT (Grevens motsv) till 750'n och det gjorde stor skillnad!! Tror att det är billigare och lättare att hitta än passande ok.

PS, är det inte dags att byta avatar? :)
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ett tips är att spana efter en billig radialbromspump. De såldes ut i parti och minut förra året när Superbikeåkarna inte fick ha dem längre. Jag köpte en ISR-pump för 1500 kr i fjol och innan dess en NLT/PT (Grevens motsv) till 750'n och det gjorde stor skillnad!! Tror att det är billigare och lättare att hitta än passande ok.

PS, är det inte dags att byta avatar? :)

Får nog bli galfer 1375, kostar 1200 till båda oken på http://www.motoaction.se
Ska kolla efter en radialpump. Ska även svänga förbi lokala hydralfirman och se om den kan fixa stålomspunn slangar.
Skadar nog inte att byta dom på en 9 år gammal hoj.
Köpte ett klart kåpglas på ebay för 25 pund också.

Har beställt nya lager och lite andra små delar till min reservmotor till ktm'en också.
Så snart kommer jag ha 2 st kompletta motorer till den :banana

Nu är det bara nytt drivpaket till gixern som saknas sen är jag fit for fight för våren.

Dåligt med avatarbilder, få försöka fixa en till våren.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ohlaal, hittade en ISR pump man kanske skulle slå till på ? bra bit under 1500:-, behövs väl kompletteras med en brytar kontakt för bromsljuset, men som jag förstår de går de att få tag i ganska enkelt ?!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top